Tilslørte bondepiker

Hei dere! Herlighet så hyggelig det var å våkne opp til det fine kommentarfeltet til morgenen i dag. <3 Ble så glad for å høre at så mange likte håret! Tusen takk for gode ord. Dere er altså bare tidenes godgjeng<3

Som dere kanskje ser så har jeg startet helgen med å lage litt tilslørte bondepiker! Jeg fikk bare så forbaska lyst på noe godt da jeg våknet til fredag i dag. Daniel kommer hjem fra jobb hvert øyeblikk, og da skal han hjelpe meg med en liten fotoseanse, før vi drar ut for å handle litt maling til kjøkkenet(!) Juhuuu, endelig skal vi sette i gang! Det var faktisk mannen som kom med det glimrende forslaget å spise sushi, drikke vin og male kjøkken sammen denne fredagskvelden. Gjøre litt kos ut av maleprosjektet som jeg trodde skulle bli kjedelig! Hihi <3

Du trenger: 1. 3 epler 2. 1/2 dl sukker 3. 0,5dl vann 4. 1-2 ss smør 5. 2 dl knust kjeks (en søt variant du velger selv) 6. 1/2 ts kanel 7. 3 dl kremfløte 8. 1/2ts vaniljesukker

Slik gjør du:
1. Start med å skrelle eplene, og skjære dem i små terninger. Kok i en gryte med ca 0,3dl vann og 1/2 dl sukker. Eplene skal bli så møre at de blir til eplemos. Avkjøl mosen og start på kjekssmulene.
2.
Smelt 1-2 ss smør i en stekepanne og tilsett den knuste valgfrie kjeksen + 1 ss sukker og 1/2 ts kanel.
3. Rist og rør godt i 3-5 minutt. Til kjekssmulene er blitt litt hakket mer sprø og gylne. 
4. Pisk fløte av kremfløten og vaniljesukkeret og finn frem glass til de to porsjonene med tilslørte bondepiker. Start med eplemosen, legg så et lag med krem, og så et lag kjeks. Legg så mange lag du vil, men topp med krem, kjekssmuler og litt ekstra kanel. Mmm! Pynt gjerne også med en busk sitronmelisse.

Håper det smaker! Og dere? God helg! <3

10 kommentarer
    1. Nam! Tilslørte bondepiker er kjempe godt! Og det ser godt ut på bildene også! Jeg pleier å bruke kavring og “steke” det, så kjeks var en ny variant. Fine bilder!

    2. Hihi, det høres ut til at dere har en skikkelig koselig fredagskveld å se frem til! 😀 Og disse her så jo bare helt NAM ut!
      Min fredagskveld skal gå med til litt bloggplanlegging for neste uke og jobbsøking! Et av stedene jeg drømmear om å jobbe hos utlyste en stilling i dag så jeg MÅ bare skrive DEN søknaden nå :))

    3. Husk og vaske skapene med litt salmiakk i vannet og la det tørke godt før du begynner å male. Det er fettet du vasker av slik at malingen sitter bedre. Det er også lurt å pusse skapdørene litt med sandpapir før maling. Da slipper dere problemer med flassing etterpå. Lykke til med malingen. Alltid koselig å pusse opp 😀 Gleder meg til før og etter bilder.

    4. Ser kjempe godt ut 🙂
      Får dere lov å pusse opp leiligheten selvom dere bare leier? Gleder meg til å se bilder 🙂

    5. Tattavkvinnene: <3 Håper planlegging og jobbsøking gikk i boks i går kveld 😀 Krysser fingrene for at du får den stillingen! Det ville ha vært velfortjent <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg