Svar på spørrerunde – Del 1

Hvordan håndterer du dårlige dager?


Har jeg en dårlig dag allerede fra morgenen av så gjør jeg alt jeg kan for å prøve å snu om på den. Selv om løping er noe av det jeg liker minst i denne verden, er det ofte en liten time med jogging som hjelper. Det slår nesten aldri feil å få svettet ut litt frustrasjon, og klarnet hodet med litt frisk luft. Jeg tror vi alle kan klare snu om på et dårlig humør hvis vi bare velger å gå inn for det. Setter du deg i en “kan ikke, vil ikke – Jeg har en dårlig dag” boks så vil du mest sansynlig bli i den boksen. Det hender selvfølgelig at man har dager hvor en løpetur ikke er god nok terapi, og man bare føler seg litt for sliten. Da velger jeg stort sett å legge meg så tidlig som overhode mulig. Få litt hvile, og starte på en ny dag med blanke ark og ny inspirasjon. Litt søvn funker alltid!

Om jeg husker riktig så møttes du og kjæresten på tinder? Har du noen tinderdate-tips?
Ja det stemmer! Jeg fant kjærleiken på tinder, så det er så absolutt mulig jenter! Veldig mye erfaring har jeg likevel ikke med denne appen. Jeg har bare vært på èn tider-date i mitt liv, og det var med Daniel! Jeg visste overhode ingenting om gutten, men tok likevel sjansen på å dra på besøk til han en torsdagskveld i november i fjor. Mer om den kvelden kan dere lese om i forrige svarinnlegg HER. Nå, over til mine tinder-date tips: 1. Nei, vent dette skal jeg faktisk skrive et eget innlegg om! Hoho, i’m on it! Håhååå. Dette blir gøy.

Hvordan går det med løpetreningen din?
Huff, det går ikke så bra som jeg skulle ønske. Det er vanskelig å opprettholde den forbaska løpemotivasjonen altså! Innerst inne hater jeg det jo, så når jeg først blir motivert, kjøper pulsklokke og ny treningsgarderobe, varer gleden likevel ikke lengre enn tre uker. -Men jeg har ikke gitt opp! Nå bor jeg jo sammen med løpeguden sjæl, så NÅ blir det skjerpings. Ja, faktisk i dag. Jeg skal ut og løpe med en gang dere er oppdatert.

Hva er din favorittmiddag, dessert, og sted akkurat nå?
Hmm! Tomatsuppe, sushi, og all type sjømat er mat jeg kunne spist hver eneste dag. Favorittdesserten må være noe med sjokolade! Sjokoladefondant, sjokoladekake med krem, brownies, eller sjokolademoussè med vaniljesaus. Ååå, noooom! Favorittsted i Norge er selvfølgelig hos mine fire besteforeldre i Stavanger, og favorittsted utenfor Norge må bli Afrika. Både nord og sør. Jeg elsker ørkenen, rødehavet og snorklingen i Egypt, og jeg elsker naturomgivelsene, savannen og ikke minst folkeslaget i Sør-Afrika og Zimbabwe.

Hvordan har du det, med all flyttingen og stresset?
Jeg har det veldig bra! Jeg har allerede flyttet inn til Daniel for godt, og stortrives her. Vi har ikke fått over alle ting og møbler enda, men jeg har tre måneders oppsigelse på den gamle leiligheten, og stresser derfor minimalt. <3 Akkurat nå koser jeg meg med planleggingen av alt jeg/vi har lyst til å gjøre med vårt nye hjem. Vi har blant annet noen skrekkelige tredører som jeg har vanvittig lyst til å få skiftet ut i nærmeste fremtid. Ellers har vi også et TRE-kjøkken! Gud hjelpe meg. Tre er mitt verste mareritt, så nå skal jeg bli proff med kost og malingsspann!

Hvorfor byttet du plattform igjen?
Jeg skiftet plattform fordi motivasjonen min var lik null da dialogen i kommentarfeltene forsvant. Oppsettet til UB gjorde at veldig mange så på kommentering som vanskelig og stress, og det forstår jeg! Det er ikke alltid like gøy å sette seg inn i nye systemer! -Men uten den gode responsen som jeg var vandt med gav ikke bloggingen meg følelsen av at det jeg delte og skrev betød noe lengre. Derfor valgte jeg å kontakte nettavisen allerede i april, bare tre måneder etter at jeg hadde startet hos UB. Den avgjørelsen har jeg ikke angret et sekund på. Lesertallene er tilbake til der de var, og det samme er tilbakemeldingene deres! <3

Du nevner Geir på bloggen din veldig ofte, hvem er han egentlig?
Geir er regnskapsføreren min. Mannen som har hatt kontroll på økonomien siden 2013.

Sluttet du i crossfit-garasjen?
Ja, man kan vel si det sånn. Jeg var lenge bitt av crossfitbasillen, men akkurat nå kjenner jeg mer for å trene ren kondisjon, med litt enkle styrkeøvelser for mage/rygg, armer og ben. Foreløpig trenger jeg ikke noe mer enn løpeløyper og stuegulvet. <3

Hva synes Daniel om at du gjør om på hele leiligheten hans?
Han er bare glad. Jeg tror faktisk han gleder seg til leiligheten begynner å ligne mer på et hjem enn et sted han bare kommer for å sove og spise middag. Han har tidligere hatt det han behøver, men ikke stort mer enn det. Pyntegjenstander, speil, bilder, og blomster har liksom aldri vært noe han har satt av tid til å fylle heimen med. Nå skal det bli så hjemmekoselig at!

Er du mer fornøyd med den nye leiligheten enn den du hadde før?

Det fine med den nye leiligheten er at den både er større, litt mer sentral, og billigere. Daniel har nemlig en avtale med jobben som gjør at de betaler store deler av leia. Hold dere fast… 1800 kroner betaler vi i husleie per måneden, og det betyr jo at de 8000 jeg etterhvert slipper å betale på mitt gamle hjem kan gå rett på sparekonto til den dagen vi vil kjøpe oss et hus!
Har du lyst på barn snart? Tenker du blir en flott mor!
Hehehe! Ånei, det blir mange år til den slags <3 Men tusen takk! Det håper jeg.

Hva gjorde at du falt for Daniel? Dere er som skapt for hverandre.
At han er en skikkelig mannemann! Tenk å date en mann som tar flere selfies enn deg selv? En du må krangle med for å få litt tid på badet? Usj, nei, jeg må ha en MANN. Jeg elsker at han ikke har noe som helst til overs for shopping og heller vil tilbringe lørdagen sin i skog og villmark. Daniel har èn kosmetikksak i toalettvesken sin, og det er en shampoo/balsam/dusjsåpe – all in one. Det ene speilet han har i hus har han vel bare fordi det var der da han flyttet inn. Jeg husker jeg skrev “Love you” på det med leppestiften min en morgen for et halvt år siden, og dette oppdaget han altså ikke før tre dager etterpå. Tre dager hadde det gått siden sist han så seg selv i speilet.. Haha, jeg digger det. Den mannen har alt jeg kunne ønske meg, + litt til.

Kan du gi dine beste tips til bedre selvtillit?
1. La andre være andre. Slutt å sammenligne deg med medelever, arbeidskollegaer, og venner. Aksepter at de er de og du er deg. Vi kan ikke alle være like, og det er bra! Sett pris på både dine svake og sterke sider. Det er disse kombinert som gjør deg unik. 2. Hev deg over kritikk, og ta tak i de negative tankene som daglig surrer i hodet ditt. Hvis du virkelig ønsker å bedre selvtilliten er dette første og viktigste steg. Ikke heng deg opp i feil du har. Absolutt alle har og gjør feil! Slutt å kritisere ditt eget utseende. Det vil ikke forandre deg, så du kan like gjerne bare lære deg å like det! 3. Hev hodet. Rett opp ryggen og vis folket hvem du er. Har du egentlig ikke selvtilliten til å skaffe deg det du vil ha, kan du lure mange med kroppsspråket.



Har du møtt foreldrene til Daniel?

Ja det har jeg! Det tok vel nærmere et halvt år før både jeg fikk hilse på Daniels familie, og han fikk hilse på min, men det syntes jeg bare var fint. Man føler seg litt ekstra spesiell når man vet at kjæresten ikke drar med hvem som helst hjem til mor og far. <3

Får du dårlig samvittighet når du koser deg med litt for mye usunt en kveld?
Nei, og ja. Det gir meg jo ingenting å trykke i meg en hel chipspose etterfulgt av en 100grams melkesjokolade. Vel, annet enn følelsen av å være daff og sprikkmett.Men gjort er gjort, og spist er spist tenker jeg heller da… Så gjør jeg ikke det på en god stund igjen. Eller til jeg får Kristine på besøk igjen og hun vil ha både pizza fra pizzabakeren, tortillachips, sjokomelk ooog litt is. Hehehe. Jeg protesterte nylig på at vi skulle ha Cola Zero istedet for vanlig Cola til pizzaen, men det resulterte i at vi måtte kjøpe hver vår. Ler meg ihjel av den jenta der <3 Av og til er pizza og brus bare livet!!

Dere har stilt så mange spørsmål at jeg må dele det litt opp!
Flere svar kommer, men jeg håper dere liker de første <3

19 kommentarer
    1. Det er så gøy med spørsmålsrunder:) jeg gleder meg til fortsettelsen, og at jeg kanskje får vite noen flere nye ting om deg:) jeg visste nemlig ikke at du møtte Daniel på tinder:D Håper du får en flott kveld:)

    2. Så morsomt innlegg å lese 🙂 jeg ville bare si at jeg syns du gjør en fantastisk jobb med bloggen om dagen! Jeg klikker meg inn flere ganger om dagen og da ligger det alltid ett nytt og inspirerende innlegg øverst. Fortsett med den gode jobben 🙂 klem

    3. Marthe! for et fint innlegg:)) Jeg må bare si at jeg elsker bloggen din, og har lest den utrolig lenge! Håper du har hatt en fin tirsdag, og en fin start på uken<33 klem:))

    4. Jeg regner med Daniel er en forsvarsmann? Har selv nettopp flyttet inn til kjæresten som bor i tjenestebolig, og her var det ikke akkurat mer enn man trenger nei! Eneste pynten han har hatt er en globus haha. Når jeg spurte om vi kunne freshe opp kontoret litt, svarte han bare “men det er jo funksjonelt sånn som det er nå?” Ah hjelpes, forsvarsfolk er til tider litt for rasjonelle. Men jeg klager ikke på husleien altså. Den veier opp for mye.

    5. Hei,
      jeg fant ingen mail, så jeg håper det er greit at jeg spør i dette innlegget (tenkte kanskje det passet?). Først vil jeg bare komplimentere deg for en utrolig fin blogg, du sprer virkelig glede!:D Så jeg lurte egentlig på om du er i Oslo i oktober? Jeg har tenkt meg dit, og lurte derfor på om jeg kanskje kunne få lov til å ta outfit-bildene dine? (om kvaliteten på bildene mine holder for standarden du har så klart) Er megainteressert i fotografi, og ønsker gjerne å fotografere mer “street style” og bli enda bedre 😀

    6. Heisann!
      Jeg er litt frustrert her!
      For det første så elsker jeg høye hæler, og alle typer hæler med litt høyde på! Men jeg føler alltid at jeg er helt gåen i fotsålen etter en halvtimes gåing med mine sko på.
      Jeg bruker så si aldri høyhælte sko, jeg følger jeg er for høy til dette. Jeg er 168cm, og vil helst ikke føle meg 2 meter høy, som jeg gjør når jeg går med høyhæler. Dessuten har jeg også en annen fortvilelse. Jeg har en samboer på 179cm høy, og jeg vil jo heller ikke overgå høyden hans å virke høyere enn han. Har du noen tips? Hvor høy er du?

    7. Vet du hva? Jeg har de siste årene lest mange blogger fast, inkludert din. Du er eneste jeg leser innleggene til med glede, hver eneste setning og aldri om jeg scroller ned uten å lese. Det er fordi du er en ærlig og ekte jente og det syns. Aldri om du poster annonser hver søndag om krølltang, hudpleie eller annen kosmetikk som alle bloggere kommer med hver søndag, det er sjeldent jeg blir møtt av ” annonse” på toppen av innleggene dine, det gjør meg lettet. Jeg føler aldri du prøver å selge oss noe! Derfor er det utrolig deilig å lese bloggen din! Og om du tjener godt på den så fortjener du det! for du gjør en virkelig god jobb! Jeg kommenterer aldri men nå måtte jeg bare si det!

    8. wow tror eg skal skaffe meg en forsvarsmann også ,eg betaler 13000,-alene……forskjell på Bergen og Kristiansand tydeligvis
      hadde egentlig planlagt meg en fyr fra Hardanger for eg elsker dialekten ,men vi får se omd et fisn Hardinger i forsvaret….eller forresten eg er glad i villtkjøtt altså,men orker ikkje det såååå ofte 😛
      Enig med deg med en fyr som ikkje tar mer selfies enn deg eller bruker lengre tid på badet….hahahahah 😀

    9. Ahh Gud du er bra, Marthe! Hele deg er så fantastisk og positiv- det smitter over på meg helt vanvittig mye. Fortsett med den gode jobben du gjør! <3

    10. du er virkelig mitt forbilde! du gjør dagen positiv og fin på alle måter. elsker måten du skriver blogginnlegg på:)) du er alltid glad og positiv og en inspirasjon for mange! stå på<33

    11. Elsker sånne innlegg og elsker bloggen din!
      Synes det er fint og få vite nye sider av deg. viste ikke at du og Daniel møttes over tinder, haha <3
      Fortsett med den gode jobben du gjør på bloggen om dagen, elsker det 😀 <3
      Klem! <3

    12. Du er en av de beste bloggerne jeg har vært borti.. Du legger virkelig både hjerte og sjel i dette, og jeg kjenner jeg blir oppriktig glad etter å lese dine fantastiske innlegg.. Du er så snill.. <3 <3

    13. Synes det er trist at du helt ukritisk bygger opp under typiske kjønnsstereotypier- “en typisk mannemann som ikke shopper eller speiler seg.” Vi lever i 2015, det er lov å tenke lengre enn nesetippen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg