Marthes ukesmeny – Uke 39

God morgen og hei mandag! Nå sitter jeg og oppdaterer dere på mitt splitter nye kontor. *Glede*. Daniel og jeg monterte det i går kveld, så nå mangler bare litt lamper, blomster og pyntegjenstander. Ah, som jeg gleder meg til å vise dere når alt er på plass. <3 Ettersom værmeldingen meldte sol, fryd og gammen i går kveld, planla vi å reise på hyttetur vi denne mandagen! Noe sol ble det ikke, men hyttetur drar vi på uansett. Daniel har jo en hel ukes ferie! Mandagen startet jeg med å sette opp en liten ukesmeny til dere. Krysser fingrene for at det er noen der ute som setter pris på litt middagsinspirasjon før ukens store handel. <3 Måtte dagen deres bli helt super!

Mandag: Kyllingspyd i brød. -Med spinat, avokado, tomat, løk, bacon, sennep og you name it.


Tirsdag: Torsk med tagliatelle og smakfull paprikasaus. Mmm! Den paprikasausen er så deilig! Litt fisk må man ha, og denne torskemiddagen er både enkel å smelle sammen, god på smak, og snill med lommeboken!


Onsdag: Kylling med hjemmelaget kålrabistappe, crispy båtpoteter og salat med vannmelon, fetaost og brokkoli. Tenk at noe så enkelt kan smake så godt! Kluet for god smak er krydder og godt med smør! Krydre potetene med sitronpepper eller et annet godsmakende krydder, og strø over litt matolje for å få dem ordentlig sprø. Krydre både salat og kyllingfiletene, og ha masse smør i kålrabistappen. Mmm så godt! Her trengs ingen saus.


Torsdag: Hjemmelaget fiskegrateng med torsk, makaroni og ostesaus. Passer det ikke bra å kjøre fisk tirsdag og torsdag? Denne fiskegratengen er supermild på smak og glir garantert lett ned hos både hos store og små.


Fredag: Tacosuppe med kjøttdeig og sprø nachoschips. Denne uken har dere bare med å bytte ut de vanlige tacolefsene med denne smakfulle suppen! Topp med nachoschips, litt revet ost og en god dæsj rømme. NAM!


Lørdag: Ukens storfavoritt. Hjemmelagde vårruller er noe av det beste jeg får. Denne varianten inneholder kjøttdeig, løk, chilli, gulrøtter, hodekål, løk og glassnudler, og gir en perfekt, litt mild, men samtidig god smak.

Søndag: Viltgryte med reinsdyrskav, sopp, løk og brunostsaus. Den perfekte høstgryten å servere hele familien en søndag ettermiddag. Du kan velge å servere den med litt hjemmelaget potetpurè, eller bare en gryte viltris. -Men jeg anbefaler dere alle å kjøre på med Marthes potetpurè. Den er faktisk helt magisk om jeg får si det selv.



Håper det smaker! Klikk på bildene for å komme til oppskriftene.
Måtte dere få en sprek start på den nye uken <3

30 kommentarer

Siste innlegg