Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Søndag kveld, da Daniel og jeg bestemte oss for å flytte sammen. Vi hadde akkurat hatt tidenes kinodate på filmen “Bølgen” og la oss i sengen med følelsen av at søndagen ikke kunne ha vært utnyttet bedre. -Så spør han “Nå som alle hvitevarene dine er kaputt.. Skal du kjøpe nytt, eller tenker du snart å flytte inn?”. Hihi! Hele uken har vært en liten rydde/sortere/pakke-uke, og det har bare vært så hyggelig!



Ukens innkjøp…
Jeg var en halvtime tidligere ute før dagen som shopping-guide skulle starte i går, så jeg dro innom Gina Tricot og kjøpte med meg fire nye gensre mens jeg ventet på Kristina. De har så vanvittig mye fint om dagen! En grønn genser med snøring, en grå høyhalset topp, og to tykke strikkegensre måtte bli med hjem til Marthes garderobe. En pen bok kjøpte jeg meg også i går, så nå skal både Chanel og Dior pryde kontorpulten.

Ukens cravings… Kakao med krem. Masse krem! Det er jo disse koppene som gjør høsten om dagen! <3 Ellers har jeg cravet sånn ca alt zgalleriet selger av interiør på nett. De er helt råe på både møbler og dilldall til hjemmet. Det er bare så synd at toll og momsregningen som følger med her gjør shoppingen dobbel så dyr.

Ukens sang… Mani Beats – N&N. Den må dere bare høre. Verdens deiligste sang!

Ukens nedtur… VÆRET! Æsj, regnet har øst ned uten stopp i en hel uke. Regn er veldig kos når man sitter innendørs og lytter til lyden av det plaske mot vindusruta, men det dumme mørket som følger med, er altså så ubrukelig. Jaja, denne uken melder de ihvertfall glimt av sol imellom regnbøyene. Da skal jeg ikke klage.

Ukens gullkorn… Det var onsdag kveld, vi hadde akkurat flyttet over seks pappesker med ting til Daniel, jeg skulle sove over for natten, og som vanlig fikk jeg tidenes sukkercravings da kvelden slo inn for fullt. Daniel er flink til å kose seg med litt usunnheter han også i hverdagen, men bare ikke liike ofte som meg. (Hver kveld).

Marthe: Nå hadde det smakt med en kopp kakao med krem! Eller litt is….
Daniel: Men det har vi ikke.
Marthe: Men butikken er rett der oppe!
Daniel: Marthe… Jeg kan ikke ha flere samboerkilo.

Ler meg ihjel <3 Får vel bli hakket sunnere jeg nå da!
Ønsker dere en god søndag. Her skinner faktisk sola i dag!

41 kommentarer
    1. Kastet du bare hvitevarene? Det er bruksgaranti på hvitevarer som er på 5 år.Men det hele var jo litt merkelig at alt røyk på en gang. Tyder på torden som slo ned og da gjelder jo innbforsikringen.
      Får ikke håpe du blir en av disse sunnhetsbloggerne. Det er nettopp det jeg liker med bloggen din, at du spiser det du har lyst på. 😀

    2. Glemte å skrive at oppfølgeren av boken et helt halvår nå er ute. Du får den for 249 på Coop om du er medlem der. Boka heter. Etter deg. Jeg kjøpte den på fredag og har nettopp lest den ut. Kan anbefales.

    3. Hei! Ååh den strikkegenseren er bare såå lekker!!Er det mulig å få mønsteret til den? 😃 klem!

    4. Disse innleggene er så herlige:D Sangen fikk jeg også dilla på…!
      Et spørsmål: Kunne du og Daniel tenke dere å lage en video hvor dere svarer på spørsmål? hadde vært kjempe gøy!
      Ha en fin søndag videre<3

    5. Andrea: Hei Andrea! Jeg har ikke strikket genseren selv, men en bloggleser søkte opp dette på nett og fan ut at det er en Fana genser, hvor orginalmønsteret er bytter med traktorfigurer 🙂 Sandnes garn selger mønsteret, skrev hun. -Men de selger det nok flere steder også:-)

    6. Kathrine: Nei, jeg har ikke gjort noe med dem enda. Tørketrommelen fungerer igjen, men vaskemaskinen må jeg nok få gjort noe med. Vet ikke hvordan dette med garanti fungerer jeg, men den er bare 3 år gammel, så det bør være et par år igjen på den 🙂

      Ånei, jeg blir nok aldri noen sunnhetsblogger <3 Hehe!

    7. Marie: Så herlig å høre at du likte sangen du også 😀 Her går den på reprise hele dagen. Haha! Å, jeg tror ikke jeg hadde fått verken meg selv eller Daniel til å svare på spørsmål på video, men kanskje i et vanlig innlegg 😀 Synes faktisk det er på tide med en ny spørrerunde snart! <3

      Tusen takk Marie 🙂 God søndag må du og ha <3

    8. Det gleder meg å se dere to sammen! (altså du og Daniel) Gleder meg til å følge innflyttingsprosessen videre. Ønsker deg en deilig søndagskveld, måtte avslutningen på uken bli perfekt<3

    9. Så herlig å lese. Er sååå deilig med solen som har skint (og varmet) i dag! Var på tur rundt Tretjønn i dag, og jeg måtte ta av meg jakken, hurra!

    10. Angående garanti: Du finner bare frem kvitteringen. Det er også garantilapp.De fleste butikker bruker elektroservice i Kristiansand. Du ringer eller sender en mail til elektroservice så fikser de det gratis når det er bruksgaranti. Jeg hadde kanskje først kontaktet de jeg kjøpte det av for å høre om de ville sende noen av sine egne ansatte for å se på det først. Jeg gjorde det da min tørketrommel røyk etter 4 år, men de sa bare at elektroservice ordner det og det gjorde de.

    11. Åh, de gullkornene du deler er like hilarious hver eneste gang! Jeg ler meg skakk her jeg sitter bak PC’en, haha! Måtte den nye uken din bli minst like god som den forrige, om mulig enda bedre! <3 Og masse lykke til videre med innflyttingen til Daniel (og utflyttingen fra deg selv for den saks skyld) hihi :))

    12. Hei, Marthe! Så gøy å høre at livet smiler, ønsker deg og Daniel alt godt! Den rosa genseren kler deg så utrolig godt. Alt kler den smukke <3 ville bare innom å ønske deg en god uke. Måtte den bli fylt med det du ønsker. Du er en inspirasjon i hverdagen, stå på!

    13. Hvorfor merker du ikke innleggene dine med reklame når du bruker feks Det Nye i så mange innlegg? Åpenbar produktplassering

    14. er faktisk ikkje uvanlig at flere kvitevarer ryker samtidig…..det er ikkje noe sammenheng,men har skjedd ofte hos meg og med andre eg kjenner.
      Garanti er at du kontakter de som solgte deg den og så må de sjekke den event reparere den og om tingene som er ødelagt er grunnet feil med maskinen og ikkje uvettig bruk som de kaller det så skal den repareres gratis 🙂
      Hvis Daniel har vaskemaskin så kan du bare selge denne til den som skal leie etter deg?
      tror ikkje du blir sunnhetsblogger fordi om Daniel mener man ikkje må ha is hver kveld….og du spiser jo ikkje bare det du viser på bloggen så hun som ble redd for det tror eg kan slappe helt av 😀
      <3

    15. cuskima: Tusen takk Lin! Trodde kanskje jeg måtte ta vaskemaskinen med til butikken, og den veier jo en hest, men de kommer altså til meg og ser på den? 🙂 Alle tiders! Skal få fikset det i en vei. <3 Daniel har vaskemaskin så jeg kan sikkert bare selge min om den blir fikset! <3

    16. Else Berit: Hehehe, det er ingenting som er reklame her. Jeg elsker både Det Nye og Shape up, og har derfor disse bladene en del på bilder med frokost eller lunchretter.

    17. Kristi Pedersen: Hehehe, så bra 😀 Det dukker opp noen gullkorn i blant! Tusen takk Kristi <3 Koser meg glugg med denne flyttingen 🙂 God mandag til deg!

    18. Ring eller mail kundeservice der du kjøpte den. De svarer deg om det er butikken som er ansvarlig eller om det er en garanti fra leverandøren. Husk navn og serienummer på maskinen.Hvis det er leverandøren som har garantien så får du direkte nummeret til leverandøren. Noen leverandører har egne servicefolk de sender ut, mens andre bruker elektroservice. Jeg kjøpte min på Rolfs elektro og de brukte elektroservice.

    19. Det er veldig enkelt 🙂
      bare ringer de du kjøpte -regner med de har deg registrert på nummeret ditt tilfelle du ikkje har kvitteringen og så spør du bare.
      Ikkje gi deg før du får svar -er de vanskelig får du sende mannen 😀
      ha en flott mandag her skinner solen -eg er hjemme med fri og litt syk enda..men kjærer vaskemaskin…..og skal ta en runde støvsuger snart…hundejenter lager jammen mye hybelkameler du 😀
      <3

    20. Så herlig å bli samboere! Ingenting bedre enn å våkne opp sammen, håper du og Daniel får det kjempefint framover 😀
      Forresten, hvor er det gråe knestrømpene fra? 🙂

    21. Jeg elsker bloggen din Marthe! Du er min favorittblogger! Jeg syns du er så utrolig herlig og jeg beundrer virkelig hvordan du blogger, du er superflink. Jeg elsker blogginnleggene dine <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg