Hjemmelagde lørdagstrøfler

God morgen! Disse sjokoladetrøflene skulle egentlig vært delt med dere i går, men nå kommer de i dag i stedet. Like greit.. Nå er det jo lørda! -Ukens store sjokkisdag! Hihi. Hjemmelagde trøfler er noe av det beste jeg får. Ihvertfall når de ikke inneholder all slags ekkel rom eller smak av syrlig syltetøy. Usj, jeg har aldri forstått meg på den biten der. Det enkle er jo det beste! Finnes ikke noe deiligere enn smaken av ren sjokolade som smelter på tungen.. Derfor foretrekker jeg å dyppe trøflene i kakaopulver, men ettersom jeg har delt bilder og oppskrift på slike før, prøvde jeg meg i går på noen varianter med kokosflak og salte, knuste nøtter. Supergodt det også <3

Har dere noe artig på lørdagsplanen kjære lesere? Jeg har litt kommentarsvaring å ta igjen jeg, etter mange pc-frie timer i går! Det var utrolig deilig å bare koble ut med min kjære, helt fra klokken fire <3 Jeg har kanskje litt ekstra å ordne før bursdagsfeiring i dag, men det skal gå så fint, for jeg har fått låne bil igjen i dag! Hoho, for en heldiggris. Enda en hentemelding tikket nettopp inn i innboksen, så nå tar jeg turen til posten atter en gang, før dere skal oppdateres med innlegg nummer 2. <3 Ha en deilig lørdag med masse sjokoladespising!  

Du trenger: 1. 1,5dl kremfløte 2. 200g mørk kokesjokolade 3. 100 g lys kokesjokolade 4. 2-3dl melis (smak til) 5. 1dl Kokos/finhakkede cashewnøtter/kakaopulver til å dyppe den ferdige sjokoladen i.

Slik gjør du:
1. Kok opp kremfløten i en kjele, og sett kjelen til sides.
2. Brekk opp all sjokoladen, hell den i kjelen og la den smelte inn.
3. Rør inn 2-3 dl melis, og sett røra i kjøleskapet til den er blitt avkjølt og fast. (Helst natten over)
4. Rull små kuler av deigen, og dypp dem i kokos, knuste nøtter eller kakaopulver.

Eller knust pistasje! Like godt uansett hva du dypper i <3

Oppskriften gir over 40 medium store sjokoladetrøfler <3

Håper det smaker! Happy saturday you all <3

10 kommentarer
    1. Åhh jeg har ikke våkna helt enda her merker jeg.. Trodde det stod “hjemmelagde lørdagstøfler”.. Fikk det ikke til å stemme med bildene. Haha!

    2. de så veldig gode ut, men jeg har et tips til noen sunne (og ikke minst utrolig gode) trøfler du kan lage. Oppskriften jeg bruker bruker “cups” i stedet for “dl”. Men da trenger du 1 1/2 cups med mandler som males i en blender, 1 cup dadler (jeg bruker juicy dates) som også blandes til en “deig” i en blendeblender eller moses med en gaffel, 1/4 cup kakaopulver, og en dæsj salt.
      alt dette blandes sammen i en kjøkkenmaskin med K-visp, eller eventuelt for hånd. Deigen skal være litt klissete og ikke for tørr. Deigen rulles så til små kuler, og rulles i kakao eller eventuelt nøtter eller noe 🙂
      Jeg har laget disse mange ganger, og de anbefales på det sterkeste 🙂
      ha en fin dag videre <3

    3. Åh, disse så bare HELT fantastisk gode ut! Jeg blir så imponert og ikke minst inspirert av deg Marthe, som ALLTID har så mange gode ideer på lager 🙂 håper du får en fiiiin lørdag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg