Hjemmelaget karamelldipp til eple

Så herlig å se at dere likte farfars innlegg like godt som det jeg gjorde! Jeg ble så glad da han ringte for bare et par dager siden, fortalte at han hadde tatt utfordringen og at de ferdigskrevne historiene allerede var sendt meg i posten. Fy søren så skjønt! <3 Jeg er så heldig som har fått vokse opp blant så fantastiske besteforeldre.

Hele denne onsdagen har jeg tilbrakt foran pcen. Jeg har kost meg glugg med kommentarene deres, og jeg har fått unnagjort litt planlegging av fremtidige innlegg. Jo, så har jeg disket opp med en skål hjemmelaget karamelldipp til friske eplebiter! Cathrinemor kommer på besøk i kveld og etter en bedre kyllingmiddag må vi jo følge opp med en spennende dessert! Hihi, gleder meg til å få skravlet litt med bestis igjen.

Ser dere de fine blomstene forresten? Daniel kom på overraskelsesbesøk rett før leggetid i går kveld, og i venstre hånd bar han på 10 hvite roser. Fy søren så glad jeg ble. Både for rosene, og for at jeg skulle slippe å sove alene. Jeg hadde akkurat utsatt meg selv for en episode med serien “mordet”, og gikk rundt og låste enhver dør i leiligheten, i redsel for å bli hovedpersonen i neste program av serien. Slike mordserier som er basert på sanne historier er virkelig fryktelige å se på før leggetid! Jeg ødelegger meg selv hver eneste tirsdag!

Du trenger: 1. 400g philadelphia kremost naturell 2. 1dl pisket kremfløte 3. 1dl melis 4. 1 dl Freia karamellsaus 5. Litt knuste cashewnøtter 6. Epler 7. Saften av en halv sitron

Slik gjør du:
1. Pisk krem av 1 dl kremfløte og pisk kremen inn med 400g philadelphiaost.
2. Tilsett 1 dl karamellsaus av Freia, og ca 1 dl melis. Smak gjerne til dippen!
3. Finhakk en håndfull cashewnøtter, hakk opp noen epler og press litt sitronsaft over eplene.
4. Hell karamelldippen i en skål, topp med litt ekstra karamellsaus og strø over litt knust cashew!

Dypp, og digg! <3 Det skal vi gjøre i kveld!

17 kommentarer
    1. Hei fine Marthe… Hørtes utrolig godt ut!! Må ned på butikken med en gang for å kjøpe ingrediensene. Tusen takk for tipset. Ha en fin kveld videre

    2. Hei Marthe! OMG – what to say??!!? NAM! Dette skal jeg så lage. Yummi in my tummi. Så utrolig flotte blomster du fikk av Daniel i går da, han er virkelig en sjarmør. Kos deg masse i kveld også, med venninnebesøk. Det er ALLTID kos. Jeg er ENDELIG på bedringens vei 😀 Hurraaaa! Klem<3

    3. Fy søren, så godt det ser ut! Jeg får virkelig vann i munnen jeg! Dette skal jeg prøve med en gang!
      Tusen takk for tipset, Marthe! Du er super!

    4. Marthe! Det så helt fantastisk godt ut! Pleier omtrent aldri å kommentere på blogger, men må bare si at jeg synes du er en av de flinkeste bloggerne der ute, og hvert eneste innlegg du poster oser av kvalitet og innsats – og det fortjener du ros for 🙂 Det er alltid en fryd å klikke meg inn her!

    5. Ida Rygnestad: Hei Ida! Herlig å høre at matlysten er der ihvertfall 😀 Måtte du bli frisk som en fisk i en fei <3 Alltid forbaska kjedelig å være syk! Sender deg enda en godbedringsklem jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg