Sammen for å hjelpe <3

– Treating refugees as the problem, is the problem –

Ikke en dag går forbi uten at jeg tenker på flyktningskrisen. Disse bildene gjør meg sint, og lysten til å hjelpe tar snart over for alt. Jeg går som alle dere andre og tenker på disse stakkars menneskene som risikerer livene sine hver eneste dag. Verden har alltid vært urettferdig og grotesk, men mennesker er på flukt, og vi kan ikke bare stå og se på at tusenvis av dem dør. Dette er mennesker som bruker de farligste, mest desperate metoder for å komme seg i trygghet, og som trenger vår nødhjelp for å overleve. Vi må gjøre noe, og vi må gjøre det nå! 

Kristina, Ida, Kristin, Peter, Stine, Marte og jeg har gått sammen og startet en innsamlingsaksjon for flyktningshjelpen hvor målet er 100 000kr. Vi vil så gjerne gjøre en forskjell, men for å klare det trenger vi dere <3

Har du ikke så mye som 20 kroner på kortet, men en blogg med mer enn 1 leser, så er du hjertelig velkommen til å hjelpe ved å spre ordet! På denne måten gir vi kanskje enda flere muligheten til å hjelpe på en enkel måte. <3 Det er ikke mange kronene som kreves av hver enkelt når vi sammen når ut til flere hundre tusen mennesker.

Hadde alle leserne som klikket seg inn på www.martheborge.blogg.no i går, donert 20 kroner til flyktningshjelpen i dag, så hadde vi allerede samlet inn 244 740 kroner. Vær så snill og hjelp, om det så bare er et lite tall!

– Vis medmenneskelighet, og doner noen kroner HER

Ingen sum er for liten. Om alle bidrar litt, er det utrolig hva som kan oppnåes!

34 kommentarer
    1. Jeg håper disse innsamlingsaksjonene varer lengre enn kun denne uka her, for akkurat nå har jeg 0 kroner på alle kontoene mine.
      Men jeg vil gjerne bidra litt når jeg får lønn på mandag neste uke, hvis det går an 🙂

    2. Sara Katrin: Ja, det gjør de! De varer en hel måned fra i dag, så du har god tid! Jeg venter selv på lønn etter to måneder uten, så jeg gleder meg også til å bidra enda litt mer neste uke! <3

    3. kjempebra at dere tar intiativ! Jeg har bidratt til en annen innsamling, og det er så godt å kunne dele litt med de som ikke har så mye som oss !

    4. Hei, Marthe!
      Det gjør også vondt for meg å se på disse bildene og jeg vil så gjerne hjelpe. Men jeg er under 18 år, og har ikke kort og jeg har ingen blogg. Men nå tenker jeg å kanskje starte en blogg der jeg viser noen bilder og forteller litt om det.
      Fint innlegg!

    5. Donert!
      Vi kan alle gi litt <3 får helt tårer i øynene hver gang jeg tenker på flyktningkrisen, det er helt forferdelig det som skjer!
      Deilig å endelig kunne bidra med noe, selvom jeg skulle ønske jeg kunne gi så mye mer 🙁

    6. Skal bidra når jeg får lønning til uka. Fantastisk at dere går sammen om dette. Det gjør mitt hjerte glad 😀 Tror nok dere ender med å øke totalsummen for dere har jo allerede nesten 30000.

    7. Eg forsto ikkje helt hvordan eg sku gjøre det,men eg ga allerede til flyktningebarna via Unicef i forrige uke og oppfordret alle som leser bloggen min å gjøre set samme.
      fantastisk innsats <3

    8. Da har jeg bidratt med noen kroner! Helt fantastisk at dere har gått sammen om dette! Gleder meg å kunne hjelpe andre som virkelig trenger det!

    9. Jeg er så stolt av deg! Har selv donert, og håper flere gjør det samme. Jeg gråter over flyktningene oftere og oftere, mennesker som oss, som har det så forferdelig vondt. Jeg håper dere når målet om 100 000, og enda litt til! Dere gjør en fantastisk jobb!

    10. Jeg har prøvd å donere flere ganger nå, men får feilmeldingen “Donasjonen ble kansellert, prøv igjen senere”. Vet ikke hva det kan være, men skal prøve igjen i morgen 🙂

    11. Så flott at noen tar initiativ, og ikke minst at dere bruker den maktposisjonen dere er i som bloggere! Det er slike gode mennesker verden trenger. <3

    12. Ikke relevant under dette innlegget, men har vinneren av Barcelona-turen blitt trukket enda? Jeg og ei vennine har så lyst dit at vi uansett kommer til å dra dit i løpet av neste år, men vi går liksom likevel rundt og håper å vinne. Det hadde jo vært helt fantastisk for to studenter å få et slikt opphold dekt *krysserfingrene* 🙂

    13. Fantastisk initiativ! ❤ Har alt donert til andre sms-ttjenester, men selvfølgelig donerer jeg her også! Har delt innlegg på mine sosiale medier også 🙂 Godt å se at dere bruker stemmen deres på dette viset!

    14. Herlig gjort av dere, Marthe! Jeg sendte litt penger nå, men kommer mer på mandag da jeg får lønning 😄 jeg blir så rørt av engasjementet deres! 😢

    15. Hei! Jeg holder på med en rappotasje om instagram trender. Jeg lurte på om du vet hva #throughmyiphone er? Eller om du bruker den selv
      Setter utrolig stor pris på svar 🙂

    16. Hanna G: Fikk du det til til slutt eller ga du opp? Hmm, jeg vet ikke hvorfor det kan ha kommet opp hos deg :/ Det virker ikke som det var flere som slet med det. Jeg fikk det ihvertfall til med en gang! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg