Norge på sitt beste!

Jeg føler meg egentlig ganske bereist! Ihvertfall til å bare være 23 år gammel. Jeg har besøkt store deler av Europa, både nord og sør i Afrika, Asia, og flere land i Mellom-Amerika. -Men når det kommer til Norge.. Da er jeg ganske blank. Jeg har vært i Bergen, Stavanger, Oslo, Kristiansand, og Tromsø, and that’s about it. Norske fjorder, daler, fosser og fjell har jeg ingen verdens peiling på, og det synes jeg er litt trist! Landet vårt er jo så vakkert! Vi er omringet av enestående naturopplevelser, men når man bare ikke interresserer seg nok til å planlegge en tur, har man alt for lett for å la dem gli forbi! Usj, jeg skammer meg litt, men heldigvis har jeg enda hele livet foran meg til å se og oppleve disse syv vakre stedene jeg har remset opp under her.

– Geirangerfjorden og Trollstigen

Geirangerfjorden virker bare så forbaska magisk! Den er 20 kilometer lang og bærer flere kjente fosser som bidrar til at man får følelsen av å sitte midt i et nasjonalromantisk maleri. Geirangerfjorden ligger i Møre og Romsdal, sammen med den helt unike Trollstigen. -En vei som slynger seg oppover fjellsiden med hele 11 krappe svinger og.. wait for it! Varselsskilt mot troll. Hihi! Når man endelig når toppen venter en eventyrlig utsikt.

– Lofoten

 Norges vakreste sted? Det er en skam at jeg ikke har vært her allerede. Sånn helt alvorlig. Jeg MÅ til Lofoten og seile gjennom trollfjorden, padle i kajakk, dra på hvalsafari, se nordlyset, campe på en av de kritthvite strendene, og gå tur på flere av de majestetiske fjelltoppene. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang med lofoten.. Værøy, Svolvær, Henningsvær, Stamsund.. Jeg synes det ser magisk ut alt sammen. <3

– Atlanterhavsveien

Enda en grunn til å besøke Møre og Romsdal! Atlanterhavsveien ligger i averøy kommune og tar deg over åtte broer, helt til ytterste punkt, hvor landet ender og storhavet begynner. Uansett vær må det være en helt spesiell opplevelse å få beundre disse broene. <3 Jeg har lurt med et par bilder fra lofoten også her. Klarer ikke å la Lofoten være i fred.. Bare se på disse øyene da! DE fargene? Er dette landet vårt? Jeg blir helt satt ut!

– Trolltunga og Prekestolen

Trolltunga ligger 1100 meter over havet og er en steinformasjon som står horisontalt ut fra fjellet over Ringedalsvatnet. En vakker sommerdag skal jeg stå her og nyte utsikten av dramatisk vestlandsnatur! Eventyrlige Prekestolen står også på listen av steder jeg vil oppleve. Prekestolen er et fjellplatå på nordsiden av Lysefjorden, og jeg har faktisk seilt med båt under den. Nå gjenstår det bare å gå til topps da!

– Besseggen i Jotunheimen

Jeg har ikke ord engang! Ikke rart denne fjellturen er en av de mest populære i Norge. Besseggen er en fjellvegg i Oppland fylke, og ligger øst i Jotunheimen, mellom de to vannene Gjende og Bessvatnet. Ikke bare går man mellom to grønne vann, og nyter utsikten av Jotunheimen Nasjonalpark, men man får også utfordret høydeskrekken her! Utsikten fra de bratteste partiene skal være helt fantastisk. Nei, hit MÅ jeg.

Åå, bare la oss reise <3 Det er litt for mange steder, og litt for liten tid!
Har dere en drømmedestinasjon i Norge, som dere vil dele med meg?

71 kommentarer
    1. Jeg er fra Ålesund og kan anbefale det på det sterkeste å besøke Møre og Romsdal! Geiranger er helt fantastisk, og Hotel Union er kjempefint. Så der burde du absolutt ta med kjæresten på en helg med spa og god mat.
      Når du først er i nærheten så burde du selvfølgelig også besøke Norges vakreste by 😉

    2. Jeg har vært masse i Norge, og det er enkelte steder som ikke kan beskrives med ord, du må bare oppleve det. Sykla i Lofoten og Vesterålen i sommer – Nyksund er det nydeligste og mest idylliske stedet jeg har vært. Dit må man bare dra for å skjønne det!
      Geiranger, Trollstigen og Atlanterhavsveien er jeg så heldig å ha opplevd <3 Spesielt Geiranger var helt fantastisk, norsk natur på sitt beste.
      Er så heldig at jeg har vært i alle Norges fylker bortsett fra to; Rogaland og Finnmark, det blir jeg nok å ta neste år 🙂

    3. Har vært så heldig å opplevd Hurtigruta fra Kirkenes og ned til Bergen i en alder av 18 år! Lofoten, Honningsvåg, Bodø, Tromsø, Trondheim, Brønnøysund ++. Husker ikke alle stedene en gang! Fanastisk tur.
      Nå vil jeg oppleve Lofoten igjen. Og helst se ordentlig Nordlys!

    4. For noen bilder 🙂 blir så stolt over landet vårt:) storlagen natur, på sitt beste! Jeg vil se så mange plasser i Norge , har ikke vært på mange plasser her i landet akkurat! Ha en fin dag!! Supert innlegg Forresten:)

    5. Trolltunga er helt fantastisk nydelig tur å gå også nå på høsten, så sesongen er absolutt ikke over!
      Men vær nå for all del forsiktig!! Og ikke gå dit i mørket!
      Sjekk ut airbnb for overnatting i Odda når du skal gå turen, kan anbefales!!!

    6. Hei Marthe!
      Er ei jente på 23 fra Finnmark. Har faktisk vært leser av bloggen din siden du begynte og blogge, har bare aldri kommentert før.
      Synes du virker som ei veldig god jente, med bein i nesa!
      Ser du ikke har nevnt Finnmark som en av plassene du vil besøke, og det vil jeg så absolutt anbefale deg oggjøre. Er utrolig mange fine plasser her oppe også, feks Nordkapp og Honningsvåg, Finnmarksvidda, Alta og Sørøya. Bare ett lite tips 🙂

    7. Har faktisk vært på alle disse stedene! Geiranger er heeelt fantastisk,
      uten tvil mitt yndlingssted i Norge 🙂 Ellers var både Preikestolen og Besseggen også helt sykt fint!! :):)

    8. Du burde absolutt ta noen turer i Jotunheimen, har vokst opp i en liten bygd utenfor og det er så utrolig mange fine turer! Besseggen MÅ du få med deg <3 Beitostølen er også koselig, og om du drar videre til Lom må du innom bakeriet der, og hvorfor ikke ta en tur til Galdhøpiggen i samme slengen 🙂 Norge er nydelig!

    9. Jeg har vært på både Preikestolen og besseggen, og jeg må bare si at det er en helt fantastisk opplevelse 😀 Det må bare oppleves! så det må jeg anbefale deg 😉 og målet mitt er å få til en topptur hver sommer. Med store utsikter. Jeg har veldig lyst til å gå til trolltunga 🙂

    10. Jeg var på Roadtrip på Vestlandet i sommer. Det anbefaler jeg på det varmeste. Vi kjørte rundt og fikk sett en hel masse på bare en uke! Hver natt sov vi på nye steder. I starten brukte vi booking.com-appen til å bestille sted å sove for neste natt, men etterhvert bare tok vi det på sparket! Hdde aldri gjort noe slikt før, men jeg må si at jeg likte det veldig godt. I tillegg hadde vi telt i bilen. Den fineste kvelden fant vi en idyllisk plen med panoramautsikt over Sognefjorden og sov ute 😀 Det var FANTASTISK. Det fine med å gjøre det slik er at man kan kjøre hvor som helst og bestemme overnatting på sparket! I tillegg kan man jo stoppe så ofte man bare vil 😉
      For noen år siden var jeg i Lofoten. Det var såå fint! Vi fløy til Bodø og tok Hurtigruten over til Lofoten (husker ikke helt hvor den stoppet, haha). Det anbefales å ta båten over for en litt mer spennende tur! Vi bodde i noen røde ‘fiskehus’ nede ved vannet. De var selvfølgelig gjort om til utleiehytter, men det ble liksom så ekte! Strendene i Lofoten er bare helt nydelige. Det er så vakkert å se den kritthvite sanden mot høye, ville fjell og blått hav. Jeg var kjempeheldig med været når jeg var der, men vannet var fortsatt gaanske så kaldt.. Hehe!
      Hvis du først drar til Lofoten anbefaler jeg å melde seg på en fisketur med en liten fiskebåt. Når jeg var på tur var det hvertfall veldig gøy! Jeg som ikke pleier å ha fiskelykken med meg dro jo opp fisk etter fisk på fire- fem kilo! Det ble til at vi måtte gi bort fisken til de vi leide hytter av når vi dro! Klarte jo knapt å spise opp én fisk, haha!
      Fant nettopp ut at dette ble en over gjennomsnittet lang kommentar… Menmen da har du litt lesestoff, ehe 🙂 Håper du har hatt en bra start på uken<3 Det har hvertfall jeg!

    11. Åh, LOFOTEN e vakkert – det vakraste stede æ veit om!! Kommer ifra Kabelvåg, ett lite tettsted 6 minutt unna Svolvær. ANBEFALES!! Gleda mæ tell å hør din opplevelse av plassen når du har vært der! 😀

    12. Jente på 19 år som har lest bloggen din så lenge jeg kan huske. Du er nødt til å besøke Finnmark. Det er så mange vakre steder her!

    13. Dere kan jo ta en roadtrip fra Ålesund og inn til Geiranger. Det er vakkert året rundt <3 Da kan du ta Geiranger og Trollstigen i en smekk. Fjellene rundtomkring er noe å anbefale! Jeg er selv fra Ålesund og blir slått i bakken hver gang jeg opplever hva naturen vår har å tilby.

    14. Jeg bor i Molde, og annbefaler å se Atlanterhavsveien! Hvis du skal dit annbefales det å ta med fiskestang. Elsker å stå der med en fantastisk utsikt og fisking med venner!

    15. Helt fantastisk og tenke på at vi Norge er omringet av fantastisk nydelig natur. Også foretrekker de fleste nordmenn og reise til utlandet. Rart det der! Roadtrip i Norge er nå på min “bucket list” 🙂

    16. Henningsvær er nydelig!! Er halvt henningsværing selv og det er så fantastisk! Kort vei til flere nydelige steder i Lofoten!! 😀

    17. Jeg er oppvokst på Averøy og har kjørt over Atlanterhavsveien hundrevis av ganger, absolutt verdt turen 😀

    18. Jeg er 15 år og så heldig at jeg har vært i Lofoten, Alta, Hammerfest, Trondheim, Bodø, Molde, Ålesund, Voss på Østlandet og selvsagt Sørlandet, hvor jeg er fra. Jeg anbefaler å dra på kjøretur nordover. Jeg gjorde det i sommer og det var magisk. Så utrolig fine steder rundt om i Norge at man tror det ikke før man ser det. Jeg kjørte Trollstigen også, og var i Geirangerfjorden. Jeg anbefaler å besøke deler av Norge, det er opplevelser for livet! Jeg mangler egentlig bare å besøke Bergen 🙂

    19. Jeg tror du hadde elsket fra hytte til hytte fottur i Jotunheimen. Fantastisk natur, nydelige toppturer. På hyttene får du fantastisk 3retters middag, men vin servert til. smaker ekstra godt etter man har vært ute hele dagen 😉
      klems <3

    20. Anbefaler deg å søke opp “sommarøy” å se litt på bilder, og ikke minst, besøke dette stedet! Verdens vakreste øyrike 😊

    21. Jeg skjønner ikke hvorfor vi drar utenlands når vi har et så flott land! Hehe!
      Hele Norge er jo en eneste perle!
      Jeg kan anbefale å besøke Sognefjorden i Sogn og Fjordane på Vestlandet! Det er faktisk Norge største fjord!

    22. Møre og romsdal <3 Kom - så kan vi surfe i Hoddevika og på Stadt, gå på Slogen, spise middag og sove på herskapelige Hotel Union Øye, padle kajakk på fjorden, kjøre roadtrip til Geiranger og over Trollstigen og til Atlanterhavsveien!

    23. Åååh Norge på sitte beste! Hadde jeg vært deg ville jeg komt å besøkt her hvor jeg bor, Ålesund. Det er en nydelig jugendstil by med mye sjarm, nordlys, utsiktspunkt og koselige caféer. Om du noen gang drar hit så gjerne send en mail, så kan jeg guide deg på en fin tur! Klem <3

    24. Bor ytterst i lofoten og kan forsikre deg om at Lofoten er fantastisk! Du må kjøre til Å, og her ute finnes de beste fjellturene i hele landet 😍😍

    25. Jeg bor ved atlanterhavsveien og du må absolutt ta turen! Fisk på fiskebroa, gå svevestien, gå ut på holmene og nyt synet! Spis og drikk på håholmen 🙂

    26. Norge er helt fantastisk! Om du noen gang kommer til Møre og Romsdal vil jeg anbefale deg Sunnmøre også! Søk på “sunnmøre”, “sunnmørsalpene”, “hjørundfjorden”, etc så vil du se hvor vakkert der er! Absolutt min favoritt plass i landet 🙂
      Lofoten er en destinasjon jeg også ønsker å besøke i nærmeste fremtid!
      Ha en super mandag, Marthe! Du er inspirerende 🙂
      Klem!

    27. Norge er faktisk magisk og fantastisk. Og Trollstigen og Atlanterhavsvegen er noe av det råeste jeg har opplevd hittil i Norge, særlig Trollstigen, var så redd hele veien opp, at jeg ikke trodde vi skulle klare det, så skummelt og så vakkert på samme tid, man tror faktisk bilen faller utfor kanten og det er ikke noe særlig å møte på en buss eller bil, når man er på vei oppover og Atlanterhavsvegen gir deg gåsehud. Tror aldri jeg har opplevd noe så nydelig, med unntak av Table Mountains i Sør Afrika og Senja, nei søren altså Norge er vakkert. Og som du skriver Lofoten må man oppleve, i sommer var jeg nærmere enn Lofoten enn jeg noensinne har vært før, men vi rakk det ikke, søren altså, kunne nesten puste inn luften fra Lofoten, tenk deg, en time unna også rekker man det ikke, det er for gæernt. Og Svalbard da, dit må man også, det er så mange steder i Norge man må oppleve. Tenk at man opplever verden først, før man opplever sitt eget land, nesten skammelig. Men verden, den er fin altså, særlig det afrikanske kontinentet, ingenting slår det, eller kanskje USA.

    28. Har vært på prekestolen og trolltunga. Begge kan anbefales. Har også kjørt Atlanterhavsveien og vært i Atlanterhavsparken. Nydelig sted. Gaustadtoppen må også anbefales. Har du bil og lyst på en naturopplevelse en gang du er i Rogaland så kan du ta med deg kjæresten til Månafossen i Frafjord. En fin treningstur og en fantastisk foss. Byrkjedalstunet og Gloppedalsaura ligger ikke langt unna og alt er bare en times tid fra Stavanger. Hardanger når epletrærne blomstrer er en opplevelse i seg selv. Neste sommer skal vi til Lofoten og ikke minst besøke nordkappplatået. ( + ta bilder av lundefuglene på øya deres – google dem. De er NYYYDELIGE )

    29. Vi har verdens fienste land -er nok derfor vi ikkje har verdens fineste vær 😀
      Eg er jo fra Bergen oppvokst i Hardanger og for meg fins ingenting vakrere enn hele vår langstrakte vestkyst fra nederst til øverst.
      Lofoten er magisk…..Hardangervidda…..Flåm,Måbødalen….masse her nede du kan oppleve,men Nordnorge er helt klart noe for segselv
      Ser det er lite folk som anbefaler østlandet,har du ingen lesere der som kan anbefale noe fint?
      Skjærgården i sør er jo nydelige også men den er du jo vant med vel?
      Net vest og nord sier eg -er mine favoritter
      Molde er mahestetisk….
      Ålesund….vakkert….
      Bergen er selvsagt min by da,men eg har da øyner og vet at Norge er vakkert mange steder
      takk for sightseeingen <3

    30. Lofoten er helt fantastisk!!! Anbefaler deg virkelig å ta turen dit, og håper du gjør det også 🙂 Du kommer nok ikke til å angre!
      Ta med deg kjæresten, sove i telt eller rorbu ved vannkanten, gå på fjellturer, padle i kajakk, klatre, se nordlyset, hvalsafari, båttur ut til strand, fjelltur før du plutselig får synet på den hvite stranden du trodde du kun ville se i Thailand, rafting, hoppe på Svolværgeita, telttur hvor du sovner ved midnattsolen som utsikt, rett og slett bare nyyyyte naturen.. Virkelig, jeg anbefaler deg det!!
      Søk bare på Reine/Reinebringen, Kvalvika, Svolværgeita og Haukland så får du nok ikke mindre lyst å reise 🙂

    31. Norge er absolutt verdt å se! Jeg har selv vært på preikestolen 2 ganger, og gått til trolltunga og over besseggen. alle turene er HELT fantastiske! Det er virkelig ikke noe du vil gå glipp av. Norge er så myye vakrere enn det vi tror. tro meg 😉
      Vil også anbefale deg å gå til galhøpiggen, fantastisk tur 🙂

    32. Tror aldri en skal undervurdere Norge som feriested! Ser forresten at du skriver at Trollstigen ligger sammen med Geirangerfjorden! Vet ikke om du mener “sammen” som i samme fylke, for Trollstigen og Geiranger er et lite stykke hverandre til tross for at de er i samme fylke. Det er Romsdalsfjorden som er nærmest Trollstigen, men den er også flott! Det er faktisk mitt beste tips i MR: Geiranger er en turistmagnet, men dette har jo sine følger, nettopp ekstremt masse folk, svindyre hoteller osv. Men de andre fjordene i området er like nydelige, og mindre besøkt! Hurtigruta har byttet ut Geirangerfjorden med Hjørundfjorden på høsten, og den kan i alle fall anbefales på det sterkeste. Forøvrig kan du ta rundtur Ålesund-Hjørundfjord-Geiranger-Trollstigen-Ålesund/Molde på en og samme dag 🙂 Vil du ha noe unikt på vestlandet kan du dessuten reise til Selje, google it, du vil ikke angre! Ser at Thihoa driver selvreklame her siden hun jobber på Hotel Union Øye hahaha. Men det er ikke uberettiget, hun ga meg tour inne på hotellet og det er bare helt utrolig spesielt. Og spis mat der, den er visst helt utenomjordisk! Det hadde vært kjempegøy å følge deg på en Norgestur 🙂

    33. Jeg har så utrolig lyst å besøke Geiranger, skulle egentlig dit i sommer men ettersom været ikke var det beste så tar vi det en annen gang 🙂
      Norge er fantastisk, tror bare vi nordmenn er litt for dårlig til å utforske vårt eget land!

    34. Ser det er mye kyst på de stedene du har valgt ut, men det er absolutt vakkert i innlandet også! Røros anbefales på det sterkeste, spesielt rundt juletider, da er det magisk nydelig der oppe! 🙂

    35. Var på Besseggen med klassen på videregående! Helt fantastisk utsikt!! Er så glad jeg fikk oppleve det, og jeg skal garantert til Lofoten en gang i fremtiden.

    36. Lofoten er bare helt fantastisk!! 🙂 I november og deler av desember har de førjulseventyr i Henningsvær, og det er så koselig å vandre i gatene og titte i de små butikkene og spise skillingsboller på bakeriet 😄 Svolvær er og en fin by 🙂

    37. Ah, Norge 😍
      For fire år siden bestemte jeg meg for å kun feriere i Norge de neste 5 årene, og jeg elsker det! Jeg har vært på alle stedene du har ramset opp +++, og det er så mange flere steder jeg gleder meg til å se! Jeg har faktisk ikke lyst til å dra til utlandet en gang! Og ikke bare er det mange steder som er fine om sommeren, men det er jo så utrolig mange fine steder på vinteren! Jeg virkelig elsker landet vårt og den flotte naturen! 😀❤

    38. Norge er helt fantastisk. Denne naturen vi har er helt utrolig. Av disse stedene har jeg vært på Besseggen og de andre stedene har jeg hele livet mitt til å besøke 🙁 Besseggen må jeg si var helt fantastisk, hvertfall for en fjell elsker som meg, de to vannene har forskjellig farger og det er helt sykt fint, den turen gav meg så ufattelig mye. Folk er så utrolig blide, å si hei og smile er plutselig så koselig, merker så stor forskjell fra i østfold og østlandet sjenerelt. Så fort jeg har råd skal jeg flytter til vestlandet noe som har vært min drøm i mange år 😊

    39. Når du en gang drar til Lofoten vil jeg på det sterkeste anbefale å dra innom Kåfjord kommune i Nord Troms! Det er helt fantastisk natur der, med høye fjell og dype daler. I tillegg har vi den “berømte” hengebroa der, Gorsabrua. Der har du også mulighet til å hoppe i strikk – som er Europas trangeste strikkhopp! Du hopper ned i et juv på 153 meter, og får deg et realt magesug! 😉 Sjekk ut http://www.bungee.no/anlegg/bungee-lyngenfjord-europas-trangeste-strikkhopp hvis du vil, det anbefales på det sterkeste!!

    40. Sist gang vi var i lofoten, leide vi hytter i mortsund. utrolig fine rorbuer rett ved havet, med fantastisk utsikt, utrolig bra standard, og med fjellturer og båtutleie. Annbefales!

    41. Da turen din går til Trolltunga så er du bare nødt til å oppleve mer av Odda! Det er mitt all time favorittsted i Norge. Dra derfra og ut til baroniet i Rosendal, helst da på sommeren, der er det også helt nydelig!

    42. Må jo anbefale deg å ta turen til Innerdalen i Sunndal kommune! Du kan også gå til topps på Innerdalstårnet. Innerdalen har blitt kåret til Norges fineste dal flere ganger – og det er ikke uten grunn. I tillegg får du sett et av Norges høyeste fjell (fra havnivå) og mange fosser og fossefall som befinner seg på Nord-Europas topp 20-liste.

    43. Har selv vært på besseggen, trolltunga og prekestolen, alle er like fine men besseggen er en klar favoritt! Mange andre fine fjell i Jotunheimen du også burde ta turen til. Reis og overnatt ett par netter på Leirvassbu(fjellhytta fra fritt vilt filmen) og ta turen til fjellet kyrkja. En kort og utrolig fin tur på 2032moh:-)

    44. Det bildet av “trollstigen” med bakgrunn er ikke trollstigen haha. Hadde jo vært litt lurt å sammenlinge landskapet og naturen med det andre x) men er lov å gjøre feil, bare sånn obs obs

    45. Hvis du synes lofoten er vakkert, ta å søk litt rundt å se på bilder fra steigen! Det er utvilsomt vakkreste plassen her i nord. Fantastisk å se de fine strendene, høye fjellene og ikke minst lofotveggen derfra!!

    46. SÅ mange flotte plasser! Av de stedene du har nevnt her har jeg vært på en: prekstolen (og i båt under) 🙂 men har en plan om å oppleve alle de andre stedene, noen allerede til våren 😀

    47. Vil også anbefale vang i Valdres på det varmeste, Østlandsnatur møtet vestlandsnatur, det er et helt spesielt lys der, og Jotunheimen ligger også i deler av kommunen 🙂 Så look it up! #vangivsldres på instagram

    48. Jeg og kjæresten ( eller ekskjæresten 🙁 ) min reiste rundt i Norge i to uker i fjor sommer. Besøkte alle de stedene over her, bortsett fra Trolltunga og Besseggen. Lofoten er det vakreste stedet jeg har vært, dit skal jeg igjen. Vi sov i bilen, i telt og på campingplass. Det er den beste ferien jeg har hatt. Får nesten tårer i øynene, har så lyst til å oppleve det igjen.
      Minner jeg vil huske resten av livet. Anbefaler å reise rundt i Norge! 🙂

    49. Jeg anbefaler sterkt å gå Besseggen! Utrolig opplevelse! Du ser lyseblått vann mellom fjellene og en fantastisk utsikt. Det er langt ifra en koselig tur i skauen.

    50. Geirangerfjorden anbefales virkelig! Utrolig vakkert, spesielt på flotte sommerdager. Vil også anbefale Valderøya/Giske, det er virkelig flott når været er fint!

    51. Vil anbefale hjørundfjorden det er så nydelig der, eller Loen hvor du kan gå på mange flotte fjellturer!:D

    52. Jeg har selv gått flere ganger over Besseggen, og det er virkelig en tur jeg anbefaler! Det vakreste er å stå på toppen av eggen og se det grønne Gjende til venstre og det blå Bessvatnet til høyre. Virkelig fantastisk!

    53. du burde reise til karmøy i rogaland å gå til åkrasanden og sandvesanden! når det faktisk er fint vær er det akuratt som syden <3

    54. Anbefaler deg på det sterkeste å reise til Vesterålen og oppleve Andøya! Dra på hvalsafari, surfe på bleik, gå alle de nydelige fjelltoppene på øya og nyte den bortgjemte stranda i Høyvika!

    55. Hei, Marthe! Vil anbefale Besseggen på det sterkeste, jeg og kjæresten gikk over eggen i sommer! Og det var helt fantastisk 🙂

    56. Jeg bor bare en time unna besseggen, og har gått den flere ganger. Denne turen må du bare oppleve, og si gjerne i fra på bloggen før du skal dra, så skal jeg komme med noen tips til deg! 😀

    57. Heldige meg som bor rett over flotte Atlanterhavsvegen og Storseisundsbrua. Har fantastisk utsikt! Anbefales å ta seg en tur i fint vær, og samtidig ta vikingbåten over til flotte Håholmen. Og det er ikke langt fra Trollstigen heller! 🙂
      Drømmer meg offte vekk i det flotte landskapet vi har på nordmøre..

    58. Hei Marthe 🙂 kom over innlegget først nå, og ser at Værøy er en av plassene du vil besøke. Født og oppvokst på Værøy selv, det er en helt fantastisk plass, både om sommeren og om vinteren. Men det er kanskje mest aktuelt å komme om sommeren med tanke på fjellturer, fuglesafari osv. Værøy er breath taking, spesielt om sommeren. Er også fast helikopterrute Bodø- Værøy Værøy – bodø, så er relativt kjapt og enkelt å komme seg hit. Ta gjerne kontakt om du planlegger en tur hit, og trenger informasjon😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg