Mine hverdagsmål: September

Nå har Kristine og jeg allerede rigget oss klare til kosekveld vi! Jeg ville bare innom for å dele månedens hverdagsmål med dere før jeg legger pcen fra meg. Denne måneden har jeg satt meg hele tolv enkle mål, og disse skal jeg gjøre alt jeg kan for å nå de neste 26 dagene! Tenkte jeg skulle gjøre denne lille spalten til en fast post i måneden jeg! Hva synes dere om det? Jeg synes ihvertfall det er supergivende å skrive disse listene!

♥ Tenke på minst èn ting jeg er takknemlig for hver eneste dag. Det kan være en spesiell person jeg har i livet mitt, en ting jeg har klart å oppnå, en god samtale, eller en spesiell kommentar fra en av dere! Det er så mye å være takknemlig over at jeg kunne skrevet en månedlig liste på det og.. 

♥ Holde godterispisingen til helgen, og heller ha sunn snacks i hus om hverdagen. Nå om dagen craver jeg foreksempel gule plommer! Jeg har en kurv stående på kjøkkenbenken hele dagen, og stikker heller hånda mi ned i den enn i posen med nonstop når jeg føler meg lysten på noe digg. Plommer er undervurdert! 

♥ Sette av en halvtime hver morgen og kveld for å svare på alt av viktig mail. Dette har jeg vært alt for sløv på tidligere, og det har gjort at jeg gjennom årene har gått glipp av enormt mange spennende oppdrag.

♥ I september måned vil jeg med bloggen oppnå 650 000 sidevisninger. Øke med 50 000 fra august! Fra juli til august hadde bloggen en økning på over 150 000 sidevisninger, så helt umulig bør det ikke være!

♥ Kjøre en rengjøringsuke med en vaske/ryddeplan for et nytt rom per dag! Foreksempel: Mandag – Sortere kjøkkenskuffer, vaske kjøkkenskap, sortere kjøleskap osv. Tirsdag – Vaske og rydde dusjen for tomme shampooflasker, sortere sminkesamlingen, vaske toalett, og bytte dobørsten. Onsdag: Tørke støv fra soveromsskap, skifte sengetøy, vaske vinduer… And so on! På den måten setter jeg gjerne bare av en time på rengjøring hver dag, og når uken tar slutt er leiligheten strøken!

♥ Sjekke nettbanken litt hyppigere enn èn gang hver 2. uke.. Så slipper jeg å få sjokk hver eneste gang.

♥ Forrige måned hadde jeg som mål å drikke 2 liter vann om dagen.. Vel, det gikk bare ikke, så nå har jeg justert det ned til “Et stort glass saft om dagen”. -Og dette kan jeg gjerne lage meg på et tidspunkt jeg ikke egentlig er tørst. Det er bare så tullete å sitte med hodeverk om kveldene fordi jeg ikke har fått i meg nok vann!

♥ Teste 2/30 regelen. Denne er litt morsom. 2 timer med tvtitting = 30 minutt med trening. Hihi! Nå må jeg gjøre meg fortjent til de late timene foran tven! En fredagskveld med 4 timer i sofakroken medfører 1 times svetting!

♥ Begynne å ta tran! Altså, den originale smaker jo… Ja, fiskeolje! Aldri i livet om jeg hadde fått det der ned uten å gå og gulpe det opp igjen resten av dagen. -MEN de har kommet med en ny variant, og denne er til en forandring, GOD på smak! Sitron skulle den smake, men jeg fikk prøvesmake den på et apotek, og syntes det smakte akkurat som frisk sitronfromasj. Kunne seriøst tatt hele flaska i ett jafs.

♥ Legge bort telefonen når jeg er sammen med de jeg er glad i. Da er det de som gjelder! Oh well… Etter at mystorien er oppdatert da! Klart mystorien må få sitt når noe spennende er på agendaen! Hehehe.

♥ Lage hjemmelaget eplekake med selvplukkede epler. Check, check, check! Etter at siste innlegg var publisert i går, dro jeg ut i hagen og stjal to epler fra epletreet til de jeg leier leiligheten av. (Unnskyld). Jeg fikk bare så forbaska lyst til å servere Daniel nystekt eplekake med vaniljeis til dessert! Ingen høst uten baking av eplekake!

♥ There is no elevator to success! Ta trappen i stedet for heisen…

Del gjerne et personlig hverdagsmål dere har, med meg også!
Jeg blir så inspirert av slikt <3 En nydelig fredagskveld må dere ha uansett.

23 kommentarer
    1. Så utrolig gøy!:) Jeg gleder meg til å lese hva målene dine er for hver måned:) Det er så inspirerende med slike innlegg:D ha en veldig flott kveld:D

    2. Flott liste!!!! men ta omega 3 istedetfor tran….tran er ofte fra fiskeleverene…torsk,en dypvannsfiks som spiser……bunn slam…og leveren er der man renser ut alt avfall
      Omega 3 kommer fra fiskekjøttet….Pikasol er veldig bra og Norsk produsert og anbefalt i Sveriege av legemiddelverket.
      Ellers er eskimo et flott produkt,best i test på TV 2 -eg foretrekker Pikasol da.
      OG er du støt etter trening….som i skikkelig stiv….og event senebetenneselser og sånn da kan du kjøre dobbeldose i 2 uker så blir du frisk…..for Omega 3 hemmer imflammasjoner i vev:D
      veldig bra for dem som trener <3

    3. Jeg starta å lese bloggen din for bare noen uker siden. Wow. Du er mitt forbilde. Denne bloggen burde være øverst på topplisten spørr du meg!!

    4. Her er det tid for so you think you can dance og kikertpizza 😀
      Angående mailer: Kunne du fått deg “kontakt meg” under headeren din igjen? Ellers er det vanskelig å vite mailadressen din for kontakt.

    5. Så fint innlegg, kan du lage et innlegg med hvordan du redigerer bildene dine? 🙂 liker bloggen din utrolig godt og har vært leser i mange år allerede! ha en fin kveld/ dag avhengig av når du leser denne, hehe 🙂

    6. kristinesm: Tusen takk! 😀 Så hyggelig å høre at du har vært leser i mange år :’) Jeg bruker bare helt enkle redigeringsprogrammer, og gjør i grunn ikke noe avansert. Her har jeg bare satt sammen to bilder i http://www.picmonkey.com. Og hvis jeg redigerer lys og kontrast på bildene så gjør jeg det i windows live gallery. Det laster du ned gratis på nett! Mac har vel et eget program som følger med på pcen når du kjøper den hvor du kan beskjære bildene, og forsterke fargene. Det er ikke mer som skal til når du har et godt objektiv 😀

    7. cuskima: Æææsj! Kanskje det var Omega 3 som hadde kommet med denne sitronvarianten forresten? Vet du det? Kanskje du har sett den du og? :’D *Fingers crossed* Og smaker Pikasol eller Eskimo like vondt som tran? <3 Det høres jo alle tiders ut! <3

    8. Hedda Kalfoss: Så bra! 😀 Håper jeg er flink til å oppnå dem også da! Null taxikjøring forrige måned gikk rett i dass. Hehehe <3 Alt er ikke like enkelt! :'D Tusen takk Hedda. Håper du har hatt en super fredagskveld selv.

    9. Så fine mål! Jeg kunne aldri forholdt meg til så konkrete ting haha, men det aller viktigste målet jeg alltid fokuserer på er å få en fin dag og å være glad og fornøyd! 😀

    10. Alt er så orginalt og gjennomtenkt her inne, Marthe. Digger det!
      Ville også tipse deg om boka “The life changing magic of tidying up”.
      Alle jeg vet som har lest den, fullførte på et par dager og elsket den 🙂

    11. Sandra: Så hyggelig å høre at du synes det 😀 Tusen takk! Er den på engelsk? For da har jeg en liten utfordring med å henge med. Eneste bøkene jeg har klart å lese på engelsk er Fifty Shades. Hehe! <3

    12. Hei Marthe! Elsker bloggen din, og har vært fast leser siden 2010! Du er en så fantastisk nydelig jente, og du inspirerer meg hver dag med stilen din, som er helt rå, humøret ditt og tankene dine! 🙂 du er uten tvil den bloggeren jeg er innom mest om dagen.
      Må bare spørre hvor den nydelige kjolen er fra, også lurte jeg på hvordan du fikser håret ditt i hverdagen, som for eksempel på bildene over! Du ser så flott ut <3
      Stor klem fra din faste leser fra Bodø <3

    13. Boka er på engelsk, ja. Men er ikke så mye du trenger å henge med på. Er en verdenskjent metode hvor man kaster ting man ikke har bruk for. Spesielt de tingene man har følelser tilknyttet. Et tips er kanskje biblioteket så kan du bare levere den inn om det blir litt for mye? Ehe. Håper du har en fantastisk søndag! Stor klem

    14. Sofie: Å <3 For en herlig tilbakemelding! Tusen takk for gode ord Sofie. <3 Kjolen jeg har på meg her er fra Nelly. Den er helt ny så de bør ha den inne enda! 🙂 Morsomt at du spør om håret, for her har jeg ikke gjort stort. Jeg hadde akkurat tatt håret ut fra hestehalen jeg hadde hatt hele dagen og syntes det la seg så fint at jeg valgte å ikke engang gre det før jeg tok disse bildene 😀 Men vanligvis liker jeg å krølle håret med litt store bølger når jeg skal ha det ned. 🙂

    15. Sofie: Å <3 For en herlig tilbakemelding! Tusen takk for gode ord Sofie. <3 Kjolen jeg har på meg her er fra Nelly. Den er helt ny så de bør ha den inne enda! 🙂 Morsomt at du spør om håret, for her har jeg ikke gjort stort. Jeg hadde akkurat tatt håret ut fra hestehalen jeg hadde hatt hele dagen og syntes det la seg så fint at jeg valgte å ikke engang gre det før jeg tok disse bildene 😀 Men vanligvis liker jeg å krølle håret med litt store bølger når jeg skal ha det ned. 🙂

    16. Sandra: Det var ingen dum idè! Biblioteket er jo genialt 😀 Hvor lenge er det man får låne bøkene på bibliotek? Vet du det? <3 Tusen takk! Jeg håper du får det samme 🙂 Klem

    17. Vanligvis en måned, men kan jo alltid forlenges! Du får holde meg oppdatert om du bestemmer deg for å gi den en forsøk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg