Gavetips: Cookie mix in a jar

Her får dere en smakebit på hva jeg har drevet med denne morgenen! Jeg dro til byen i går ettermiddag for å kjøpe krukker, og tilbehør til et søtt, lite gavetips-innlegg. Det kan da umulig bare være jeg som ville blitt glad for en slik krukke? -Proppfull av ferdig oppmålte ingredienser til 18 nonstop-cookies! Tenk å ha denne stående på kjøkkenbenken en søndag kveld du craver etter hjemmelagde kjeks. Da behøver du ikke å gråte over at butikken har stengt! Alt du må tilsette er ett egg, og 100g smør. Det har vel de fleste i hus? 5 minutt tar det å smelle sammen røra, og 12 minutt trenger kjeksene i ovnen. SÅ har du varme kjeks å dyppe i et kaldt glass melk.

Tråer, krukker, og merkelapper er kjøpt på Upstairs. Krukkene kostet rundt 50kr, og tråer og lapper sikkert ikke 10 kroner engang. Upstairs har mye billig og genialt til søte DIY prosjekter eller hjemmelagde gaver som dette!

Du trenger – Krukkegave: 1. 170g hvetemel 2. 2 ts bakepulver (ikke ss som jeg har skrevet på nederste bildet) 3. 150g sjokoladebiter 4. 100g nonstop/smarties/m&m 5. 50g brunt sukker 6. 100g hvitt sukker 7. 50 g valnøtter

Slik gjør du:
1. Mål opp alle ingrediensene og hell dem lag for lag i en søt krukke.
2. Ved siden av skriver du på et kort/en lapp hva krukken inneholder, og at det eneste som mangler for å kunne bake deilige Nonstop-cookies, er 1 egg og 100g smør. Smøret skal piskes sammen med egget, og deretter blander du forsiktig inn alle de tørre ingrediensene. Du vil kunne lage 18-20 kjeks!

3. Rull små baller av kjeksdeigen og stek midt i ovnen på 180g i 12 minutt!

Upstairs har også søte kort du kan skrive fremgangsmåten på, til under 10 kroner.
Håper dere liker innlegget, og at kjeksene til slutt faller i smak hos den heldige <3

26 kommentarer
    1. Nam, nam og atter nam! Du deler så mye deilig om dagen at jeg ikke rekker å prøve alt, heheh 😉 🙁 men det er jo mitt problem! I kveld tenkte jeg å bake kanelsnurrer! Regner med at det faller i smak 🙂 <3

    2. Så utrolig koselig! Må prøves:-)
      Behøver man ikke hakke valnøttene heller? 🙂
      Ha en fiin dag videre<3

    3. Julianne Nyquist: Ikke sant? Samme her! Og man behøver jo ikke å ha akkurat nonstop cookies heller i krukken. Man kan ha ingredienser til et bananbrød, et vanlig brød, noe muffins eller noe annet digg også! 🙂

    4. Hei! Mener å huske at du brukte kokosolje i en skrubb eller noe for litt siden og at du skrev at det var ganske dyrt? Vil tipse deg om at på asiabutikken kan du få en flaske med kokosolje til 25kr, som helt sikkert er veldig god 😀
      Ha en flott lørdag, fine deg!

    5. Har du eksempler på andre ting man kan lage, der man ikke trenger å blande eksempel sukker og egg først? Er så mange oppskrifter der noe av de tørre skal blandes med egg eller smør eller lignende først, men det funker ikke så bra når alt er i krukken 😀

    6. Et annet tips er å lage frokostmuslì og ha oppi. Jeg har en veldig god oppskrift: 100g store havregryn, 25g gresskarkjerner, 25g solsikkefrø, 20g sesamfrø, 25g knuste / malte mandler/nøtter, 1/2 ts kanel, 1/2 ts kardemomme, 1/2 ts ingefærkrydder. Alt blandes sammen med 1ss solsikkeolje, 1ss flytende honning og 1 most banan. (helst veldig moden – dess brunere dess bedre) Når alt er blandet legger du det utover et stekebrett og steker på 200 grader i ca 25 – 30 min. Kommer litt an på ovnen og hvor hard du vil ha muslièn. Spis et par skjeer i en yoghurt. Det er som snop. Jeg pleier av og til å blande i noen skjeer helios sin usøtet eplemossyltetøy istedet for banan om jeg ikke har banan i hus.

    7. Kathrine: Den frokostblandingen pleier jeg også å lage, men jeg har usøtet kokosflak ( fra helsekost )oppi etter steking. Det gir en fantastisk smak og lukt 😀
      Av og til har jeg tørket frukt oppi eller gojibær også. Kan virkelig anbefales Marthe.

    8. Hei!
      Jeg lurer bare på hvor store de krukkene er? Skal kjøpe inn slike, og vil at det skal fylles mest mulig opp i krukken når jeg har i ingrediensene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg