– 20 Funfacts –

På shopping er jeg… Hun som kjøper plagget uken før det havner på salg. Storyofmylife! Ellers er jeg alltid alene. På shopping er det bare Marthe og klærene som gjelder <3 Jeg går inn i min egen lille boble og enser ikke et menneske rundt meg. Treffer du på meg i shoppingseansen, må du regne med å si hei minst tre ganger for å få en reaksjon. Jeg blir som hypnotisert.. Drømmer meg bort, og slenger alltid litt for mye på disken.

På byen er jeg… Den som kommer klokken 00.30 og går igjen 01.00 i redsel for å oppleve taxikø.

På skolen er jeg… Hun som skrev tolv A4 sider på skriftlige prøver, og fikk 4 i muntlig selv om hånda ikke var oppe så mye som èn gang i løpet av hele året. Jeg gjorde det alltid bra på fremføringer, men hatet det over alt på jord og beundret klassekameratene som hadde håndsopprekning som favoritthobby nummer 1.

Hjemme alene er jeg… Den som aldri kjeder seg. Jeg har alltid noe å sette fingrene i!

På jobb er jeg… Nøye. Jeg gjør ingenting halvveis, og bruker mer enn gjerne lengre tid på et blogginnlegg enn hva som er nødvendig. Blir ikke innlegget perfekt, så tenker jeg at jeg like godt kunne latt være å publisere. Kvalitet går foran kvantitet, og har jeg virkelig ikke noe mer interressant å komme med enn tre linjer, og et bilde av morgenteen min, så velger jeg heller å la være. To gode blogginnlegg daglig er bedre enn fire skrevet i farta.

I matbutikken er jeg… Hun som kjøper en hel basilikumbusk bare for å ha et grønt blad på bildene.

På facebook er jeg… Hun med 3500 venner, som hun ikke kjenner! Hehe. Pyttsann, jeg godkjenner bare jenter, og stoler på at bloggleserne bare vil meg godt. <3 Dessuten er det gøy for meg å snoke litt på dere også!

På Mc Donalds er jeg… 1. Hun som er frelst av Chicken Salsa. 2. Hun som rører fire poser pepper inn i ketchupen med surerør. 3. Hun som oppdaget cheeseburgeren sommeren 2014. Inntil da var jeg en av dem som bestilte “plain hamburger”. -Med pommes frites over det knusktørre kjøttet og pepperketchup over der igjen.

På vorsspiel er jeg… Hun som kommer en time for sent, men som likevel først når toppform. Jeg kan aldri ha mer enn 3/4 flaske vin. Det tåler bare ikke mine 162 små centimeter.

På nachspiel er jeg… Aldri. Jeg har vært på to nachspiel i hele mitt liv. Dere vet når man blir så trøtt at man blir kvalm? Vel, sånn har jeg det etter klokken 00.00. Jeg har aldri forstått meg på de som fester etter festen…

På flyet er jeg… 1. Hun som skreller av seg skoene for å krype opp i stolen, og sove i fosterstilling. 2. Hun som alltid får vindusplassen. Ikke for å beglo skyene, men for å knipse bloggbilder som en GAL under letting og landing. 3. Hun sultne som holder flyvertinnene opptatt med å servere mat fra den tørre fly-menyen.

I diskusjoner er jeg… Den som taper med mindre det diskuteres over tekstmelding.

På toget er jeg… Hun som vil K-V-E-L-E alle pølsespisere.. Vær så snill og ikke utsett med og vogna mi for den slags. Pølse lukter død og fordervelse, og tog lukter ikke spesielt godt fra før.

På tinder er jeg… Hun som fant og kapret drømmemannen <3

På biltur er jeg… Dronninga av bil-lek-arrangering! Favorittleken er “Finn fem ting”, og leken er i bunn og grunn livsfarlig. Den dreier seg nemlig om å se etter fem utvalgte ting. Det kan være fugler, sau, en rød bil, en volvo, en postkasse eller en skiboks, og den som ser gjenstanden først skriker “gjenstanden” og tar med seg et poeng. Det er stort sett Daniel og jeg som leker denne leken, og som om det ikke er farlig nok at sjåføren blir tvunget til å se alle andre veier enn på veien, skriker jeg SAAAAU!!!! så høyt at Daniel nærmest vil kjøre av veien.. Heldigvis er det stort sett aldri jeg som ser noe først. Den mannen har jaktøyne både foran og bak.

I telefonen er jeg… Bare hvis noen ringer meg. Jeg ringer kun til besteforeldre, Daniel eller Geir, og da er jeg kjapp og presis. Jeg sitter aldri og skravler i timesvis. Da har vi jo ingenting å snakke om neste gang vi sees?

På melding er jeg… Verdensmester i å overdrive med emoji, men jeg hadde ikke hatt behov for alle disse fancy figurbildene. Hjerter og enkle smileys er alt jeg trenger. Åååå, jeg får ikke brukt nok <3 <3 <3 <3

På ferie er jeg… Verdens lykkeligste kvinnemenneske. Elsker, elsker, elsker ferier!

Akkurat nå er jeg… Vettskremt! Jeg sitter bedagelig og nyter morgenstunden min med skrivingen av dette blogginnlegget, og ser plutselig et sort, DIGERT vesen krype inn i sidesynet. Åå, what to do. Daniel er dratt på jobb, og edderkoppen er så stor at jeg ikke er sikker på om bena får plass under mitt største kjøkkenglass! Jeg må definitivt brenne ned huset. Å høre den digre kroppen knase under toalettpapir, er ihvertfall helt uaktuelt.

På date er jeg… I begynnelsen: 1. Den som kommer for sent fordi hele klesskapet er blitt tatt på, -og av igjen. 2. Den som bestiller laks i stedet for det jeg egentlig har lyst på, fordi laks kan spises på en delikat måte.

Det var 20 funfacts på morgenkvisten! Ønsker dere en god helg <3
Nå skal denne frøkna ut på noe skikkelig MORO, og kamera er med! 

40 kommentarer
    1. Hei Marthe 🙂 Har fulgt bloggen din i mange år nå. Men har lagt merke til at du aldri skriver om din mor? Bor hun i nærheten eller langt unna? Trenger ikke å svare på det hvis det er personlig.
      Ellers vil jeg si at jeg elsker bloggen din, og klikker meg innpå ca 4 gang om dagen. Du er et sunt forbilde og virker som en jente med hjerte av gull <3 Ønsker deg en fin dag videre!

    2. Maren: Heisann Maren <3 Kjempehyggelig å høre at du klikker deg innom her hele fire ganger daglig! Det gleder mitt blogghjerte. :') Angående spørsmålet ditt: Min mor bor bare fem minutter unna meg, så vi er faktisk nesten naboer. Tusen takk for så gode ord <3 Håper du får en super fredag selv.

    3. Hahahaha, jeg ler meg ihjel av deg! Du sier du ikke er morsom?? BULLSHIT!! Hvis du er kjedelig, da må jeg være likedan. Trur nemlig vi har samme type humor. Ler av det som egentlig ikke er vits å le av..Og jeg har heller aldri noen god spøk å komme med, så jeg sier heller bare en masse bull som jeg VET får alle til å krepere, slik at jeg slipper den pinlige stillheten.
      Jeg er heller ikke flink til å fortelle gode historier. Glemmer alltid sammenhengen og kommer derfor aldri til poenget. Skal jo tross alt levere ut alle detaljene først. Det ender stort sett med at folk hopper ut av samtalen eller så får jeg bare denne pinlige stillheten igjen, fordi folk har ikke skjønt poenget eller humoren med hele storyen. Jeg derimot, ler så jeg nærmest går i grava.
      Såeh..du er ikke alene om å ha tørr og teit humor..Trur vi er to om den, foråsidetsånn 😀

    4. fantastisk!!!! stakkars deg som har spist den grusomme tørre burgeren i alle år……eg er forresten Burger King fan…..McD smaker jo huntonitt…
      hahaha spiser laks for det kan man spise og se delikat ut……hahaha skal huske på det…..velge noe man ikkje vil ha og ta fine biter og se delikat ut ahahahahaha—–priceless 😀

    5. Liker slike innlegg. Kunne du hatt et slikt innlegg som nettenestea hadde da hun hadde bursdag: 23 things I`ve learned in 23 years

    6. Bloggen din er blitt helt sinnsykt bra <3 Du er den beste bloggeren, synes jeg 🙂 Jeg synes du fortjener kjempe ros for den jobben du gjør med bloggen din. All respekt til deg <3 Håper du får en fin fredagskveld <3

    7. Leser aldri blogger, men siden det var så stille på jobb i dag så klikket jeg meg inn på bloggen din, og her sitter jeg i min egen verden, 4 timer senere :’D Synes du skriver utrolig bra, og har inntrykk av at vi er ganske like! Keep up the good work! Han en fin kveld 🙂

    8. Dette var gøy!! LO spesielt av det med sauen, så typisk meg også… Disse innleggene er geniale, fordi vi blir kjent med deg på en annen måte. Jeg liker det 🙂 Håper fredagskvelden blir super<3 Klem

    9. Stine: Blir så glad! 😀 Herlig å høre at du likte innelgget Stine! Min fredagskveld har vært helt super, og enda bedre skal den bli etter et måltid med taco <3

    10. Oda: Dette var en hyggelig kommentar å lese på fredagskvelden <3 Takk for at du la den igjen. Ingenting som motiverer mer enn respons som denne :') God helg snille!

    11. Miriam: Tusen takk Miriam! Blir så glad for å høre at dere er fornøyde om dagen :’D Min fredag har vært helt upåklagelig. Det håper jeg din også har vært 🙂 Hvis ikke så får lørdagen bli dobbelt så bra <3 Klem

    12. cuskima: Hahaha, ikke sant? Jeg gikk rundt og innbilte meg at jeg ikke likte ost på burger.. For noe tøys. Nå har McD besøkene aldri vært hyppigere. Hahaha, huff. <3 Burger King er rimelig godt det også ja! Hehehe, ja her er det bare å begynne å notere til den dagen du tar opp datinglivet igjen Lin. <3

    13. Sara Katrin: Hehehe! :’D Høres ut som vi er helt like på fortellerfronten. Skjønner ikke hvordan du ikke kan være god på å fortelle historier! Ler meg skakk av enkelte kommentarer du legger igjen her. Nei, jeg digger deg jeg. Skrive kan du ihvertfall! “Jeg derimot, ler så jeg nærmest går i grava”. Hahaha, kjenner meg så igjen. Blir nesten kvalt av min egen latter selv om historien min har mistet hele poenget. <3

    14. Dette innlegget likte jeg kjempe godt, faktisk så godt at jeg måtte finne frem penn og papir og skrive ned mitt eget. Ønsker deg en herlig lørdag 🙂

    15. DIGGA den om tinder altså 🙂 lite tips i forhold til basilikumbusken er å plukke av bladene og fryse dem ned. Vet smaken fortsatt vil være der, og antar at fargen holder seg og? Ha en flott uke! Stor klem

    16. Jeg har vært innom bloggen din i ny og ne tidligere fordi en del av mine venninner bare eeelsker den. Ikke for være kjip men jeg hat egentlig aldri falt for den… Før nå! Synes virkelig du er flink altså, skal bli fast leser you go!

    17. Vi er helt like på nach fronten 😮 jeg takler bare ikke nach, sovner gjerne i taxien på vei til nach og ender opp med å dra hjem i stede. Tror jeg bare har vært på to-tre nach utenom to jeg har hatt hjemme (hvor jeg selvsagt sovnet rundt halv 3) :):) Og det med cheeseburgeren, trodde jeg var den eneste i verden som bestillte plain burger frem til november i fjor hvor jeg smakte cheeseburger for første gang!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg