Marthes løpeplan: Uke 33

God kveld! Nå sitter familien Borge og koser seg med Allsang på grensen her. Skikkelig familieprogram! Jeg skal snart ut og løpe fra meg litt, men først har jeg som forrige uke, bestemt meg for å dele ukens løpeplan med dere. Det var så mange som hadde lyst at jeg skulle gjøre det, og det gleder mitt hjerte! Jeg blir nemlig motivert selv jeg, av å skrive disse treningsinnleggene! Jeg må liksom tenke litt på øktene og mentalt forberede meg på dem for at jeg skal komme meg over dørstokkmila, og det gjør jeg jo nå! Det er ikke det at disse øktene er superfæle, men jeg er ingen løpeglad sjel, og da er det så viktig for meg å begynne litt rolig! Durer jeg på med fem økter i uken, og har som mål å løpe en mil om dagen, blir jeg så lei at jeg spyr etter en uke! Jeg har gått i den fella mange ganger før, men denne gangen skal jeg gjøre det annerledes! Denne gang skal motivasjonen vare <3

Tirsdag – Løp korte 45 sekunders intervaller
Gjør akkurat som i forrige uke, og kjør en økt med 25-35 drag. Ha såpass høy fart at pulsen blir middels/høy hele veien. Du har 15 sekunders pause mellom hvert drag, og du skal fremdeles ha litt å gå på når du er ferdig med hele økta. Varm opp ved å jogge rolig i 15 minutt, og jogg ned 10 minutt etter intervallene.


Torsdag – Rask langtur:
Denne økta skal jeg legge ut på så fort dere er oppdatert! Jeg tror en tur rundt Stokkavannet i Stavanger vil passe perfekt til kveldens løpeplan. Varm først opp med 10 minutt rolig jogg. Løp sammenhengende 30 minutt med middels høy puls, og jogg rolig ned i 10 minutt igjen. Vips så har du fått unnagjort noen kilometer!


Søndag – Rolig 90 minutters langtur
Løp så rolig som overhode mulig. Pulsen skal holdes i sone 1 hele veien. Betyr det at du må gå i oppoverbakker, så gjør du det. Løp med pulsklokke og ta gjerne med deg en venn. -Så blir det ikke så kjedelig!


Happy running! Og ha en fin torsdagskveld <3
Håper dere får lyst til å hive dere på samme plan neste uke!

21 kommentarer
    1. Akkurat ferdig med dagens økt! Følelsen man får etter å ha gjennomført en økt… Ahh det er digg 😀 Håper din økt ble vellykket. Takk for inspirasjon og motivasjon Marthe<3

    2. Hvis du har telefonen med deg på løpetur, f.eks i en lomme på armen så starter du bare en gratis app med navn endomondo i det du starter og løpe og stopper den når du er ferdig. Da kan du se hvor langt du har løpt. Du får opp: varighet, distanse, tempo, kalorier. Har du på posisjonen på din telefon så virker gps også og du kan se ruten din 😀 Genialt og gratis.

    3. Heisann Marthe!
      Må bare skryte av hvor imponert jeg er over at du er så flink å trene 🙊
      Jeg lurte på denne tredemøllen din, hvor du har kjøpt den og hva den kostet?

    4. Hei! Kan du gi noen tips i et innlegg om hvor det er fint å reise i påsken til en rimelig penge? Hvor bestiller du reiser? Og bruker du for eksempel ving, startour osv?

    5. Så motiverende å se løpeplanen din! Har selv nettopp begynt å løpe i tillegg til styrketrening så det er bra å få litt inspirasjon 🙂 Håper virkelig du deler planen hver uke fremover, det hadde vært supert!

    6. ÅÅ,nå ble jeg glad! Jeg screenshooter alle øktene dine så jeg ser på kamerarullen hvilken økt jeg kan ta:) Gleder meg til min neste Marthe-økt, hihi <3

    7. Wohoo! Var et gledelig syn jeg våknet opp til i dag når jeg så at innleggene dine var ute på bloglovin igjen! Så bra det ordnet seg:-) Morsomt med disse løpeinnleggende, gøy med litt motivasjon på treningsfronten, ha en fin dag videre!

    8. Tusen takk for inspirasjon og motivasjon til meir varierande økter:) Så flink du er som klare å gjennomføre meir enn 25 drag med intervallar! Klare berre å motivere meg til ca 10….
      Endomondo- appen til mobil er genial. Den er gratis, enkel å skjønne og veldig god. Den vise distanse (om ein har på gps vel og merke), snittfart, varigheit, kcal, max hastiheit osv. Den lagra også øktene dine så det er mogleg å samanligne øktene 🙂 Går også an å stille inn på kva type trening du utføre t.d. langrenn, sykling, gåtur, klatring osv. Anbefalast!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg