Mine hverdagsmål: August

Det var mandag kveld jeg satte meg ned med meg selv, fant frem notatboken, og skrev ned mine personlige mål. Jeg vet ikke om dette er noe dere ville hatt nytte av, men for meg er det rett og slett en måte å opprettholde motivasjonen på. <3 Dessuten er liste-skriving min største hobby om dagen.. Haha, jeg digger det! I går kveld fant jeg ut at jeg skulle lage min egen mål-liste for august, og jammen ble det noen punkter ut av det også! Deler den med dere under her jeg, så kan dere lese den og kanskje bli inspirert til å skrive deres egen? <3

Alarmen min sto på klokken 08.00 denne morgenen, og èn time senere var jeg på vei til sentrum for å kjøpe meg pulsklokke. Jeg plukket meg ut en rosa variant på nettet i går kveld, så da G Max åpnet dørene i dag, var det bare å løpe inn for og hente den. *Hurra!* Endelig skal hun begynne å ta kondisjonstreningen på alvor! Første økt fra løpeprogrammet mitt tok jeg i går, og 60 minutt på mølla har aldri gått raskere. Tenkte jeg skulle begynne å dele litt av denne nye lille løpegleden min med dere! Hva sier dere til at jeg herved tar på meg prosjekt “Vend om alle jogge-hatere”? Hehe, inkludert meg selv? Tror det kan hjelpe på min egen motivasjon også jeg.

Mine mål for augst 2015

♥ Sette av en hel dag i uken til planlegging av ukens blogginnlegg. August er måneden Marthe har som mål å være dronninga av blogg! Hoho. Motivasjonen er på topp, og der skal den forbli. Lenge.

♥ Ha tre rene kondisjonsøkter i uken. Det vil si: følge løpeplanen Daniel har gitt meg til punkt og prikke. En crossfitøkt ukentlig er også et lite august-mål. Kan jo ikke la musklene fordufte helt!

♥ Bli brunette. Eller… Jeg vil bare ha tilbake min gamle hårfarge hvor håret var mørkt i bunnen og fylt med spill <3 Kjenner jeg savner det noe helt vanvittig. Spesielt nå som håret er blitt gul/grønt av sola på ferie.

♥ Lese 2 gode romaner innen 1 september. Gjerne skrive bokanmeldelser til bloggen av dem også!

♥ Spise fisk minst 1 gang i uken. -Og oftere lage meg litt ordentlige middager. Jeg har flere dager i uken hvor jeg bare ikke orker å lage meg noe. -Så da spiser jeg knekkebrød både til frokost, lunch, middag og kveld. Æsj, det er så stusselig! Rød fisk skal heretter inntas minst èn gang i uken. Det er jo både enkelt og supergodt!

♥ Plukke blåbær i skogen. Ja, før blåbærene forsvinner! Jeg har jo verken fått plukket blåskjell eller lyst etter krabbe i sommer! Blåbærene nekter jeg å gå glipp av! Ut på tur skal jeg, om jeg så må plukke bær alene.

♥ Drikke 2 liter vann hver dag. Det er vel egentlig 3 liter man daglig bør innta? Vel, jeg velger å være realistisk. Jeg får såvidt ned 1 liter væske daglig, så det dobbelte av det bør være en kjempeforbedring.

♥ Ikke ta en eneste taxi. Hører du Geir!? Nå står det skrevet her. Svart på hvitt. Ingen.Taxi.I.Hele.August!

♥ Dra til Stavanger på familiebesøk to ganger, og nyte hver eneste time jeg har der. 25 august drar tante og jeg på tur til Danmark, og under disse to dagene skal jeg nedprioritere blogg, feire bursdag, og kose meg glugg!

♥ Sove minst 7 timer hver natt. Søvn er hinsides viktig for meg. Jeg fungerer ikke uten nattesøvnen min.

♥ Ha minst èn romantisk kveld i uka. Med romantisk kveld mener jeg middag sammen, en hyggelig filmkveld, et kinobesøk eller en kveldstur i skogen! Denne blir lett! Daniel og jeg er allerede mestere på klissekvelder.

Nå er jeg spent… Har dere troen? 

42 kommentarer
    1. For ein fantastisk innspirerende og fin blogg du har Marthe!! Virkelig hverdagsglede å kunne gå inn her å lese 🙂
      Kunne du laget ett innlegg på hvordan en treningsuke ser ut for deg? 🙂

    2. Ja jeg har troa på deg 😀 Åh blåbær, det må virkelig jeg plukke også, slik at jeg kan fylle opp fryseren og lage mange deilige smoothier i løpet av vinteren.
      Den pulsklokken der er kjempe fin, har den selv og er veldig fornøyd. Må vel innrømme at jeg valgte den litt på grunn av fargen, hihi, den er så vakker 😀
      Ønsker deg en strålende dag <3

    3. Trude Myhre: Hurra! :’D Ja, det er litt billigere med egneplukkede blåbær enn de posene man får i frysedisken på butikken. <3 Så moro at du har den samme klokka. Godt å høre at du er fornøyd. Da blir nok jeg det og 🙂 Tusen takk. Ha en super torsdag du også!

    4. Marianne: Å <3 Takk! :') For en herlig kommentar. Jeg har egentlig ikke hatt noen plan på treningen min hittil i år, men det har jeg store planer om å få endret på nå. Jeg tenkte jeg skulle dele treningsplanen min kanskje ikke hver eneste uke, men ihvertfall innimellom fra og med neste uke! Da har jeg fått testet ut første uke av programmet jeg tenker å følge i 20 uker fremover, og kjent litt på hvordan det går 🙂

    5. Heisann! Du er så flott du ☺️ Inspirerende og tøff!
      Jeg følger deg på snap og lurer på hvor notatboken du la ut Igår er fra?:)
      Klem

    6. sunniva: Hei hei! Nesten! I går løp jeg 60 minutt med 2 x 2minutt pause 🙂 Jeg kan godt skrive ned økta her, så kan du prøve den ut en dag. Det føles ikke som 60 minutt når du løper på denne måten:
      Dette er et program for oss med ikke fullt så god kondis.

      Varm opp i 15 minutt på hastighet 7km/t. Skru opp til 10km/t siste 3 minuttene. Du skal bli varm. Skru så ned tempoet til 9km/t og løp i 5 minutt. Ha 2 minutters pause. Løp 10 minutt på samme hastighet. Ha 2 minutters pause. Løp 15 minutt på samme hastighet, og skru ned til 7km/t igjen eller enda lavere hastighet, bare for å jogge ned i 10 minutt. Gjør du det så vil du ha løpt 56 minutt totalt og rett over 8 kilometer. 🙂

    7. ingvild: Hei hei! Tusen takk for det <3 God du er! Notatboken jeg la ut på snap er fra Clas Ohlson. Jeg kjøpte den for 29kroner på morgenen i dag 🙂 Klem

    8. Såklart har vi troen på deg! Klarer du alt dette så blir nok resten av august en super måned 🙂
      To bøker du måå lese er “Drømmehjertet” og “Kunsten å høre hjerteslag”, er sikker på at du kommer til å elske dem <3

    9. Malin: Å det er så godt å høre! 😀 Ja, vet du de har jeg faktisk allerede lest. Begge to! Drømmehjertet leste jeg for mange år siden, og kunsten å høre hjerteslag leste jeg for et par måneder siden. Helt nydelige bøker begge to <3

    10. Hvor i Danmark er det dere skal reise? Noe du kan anbefale? Skal du reise noe mer i år? Synes å huske jeg leste du skulle på romantisk tur i oktober, eller ble den tatt nå i Juli i stedet?

    11. Heii søte Marthe!
      På snap hadde du bilde av en rosa bok, hvor har du kjøpt den? Var sinnsykt fin 😀

    12. Veldig lyst og snu treninglysten min. Alltid vært en som hatet gym og sånt på skolen! Den må jeg definitivt få snudd 🙂

    13. Dette ga meg tips til et lignende innlegg! Er helt in love med lister selv. Alltid vært! 😉 fint at du blogger her igjen! Lettere å følge!! 🙂 titt gjerne innom bloggen min. er ikke helt udugelig.. Tror jeg!

    14. Åhh motivasjon,inspirasjon,motivasjon! I august hvert år gjør jeg det samme, da begynner skolen å kroppen skal våknes til liv fra feriemodus! Så herlig å lese din liste, fikk plutselig enda mer motivasjon og noen flere punkter på lista! 😁

    15. ÅÅÅ!!! Må virkelig si jeg blir så motivert av å lese bloggeen din, DETTE HER ER HVA MAN KALLER HVERDAGSGLEDE <3 Stå på, jeg har troa på deg! Du virker så god tvers gjennom, daniel, familien din og vennene dine er virkelig heldige!! Liker så godt den "nye" bloggen din her, nå skal virkelig målet mitt bli å kommentere oftere!!! Du er rene motivasjonsdronningen, nå hopper jeg snart på en aldri så liten crossfitøkt <3 Klem

    16. Mari B: Ååå <3 For en gledens kommentar. Tusen takk for gode ord Mari! Du er gull <3 Lykke til på crossfitøkten. Jeg har akkurat fullført min 😀 Tommel opp for oss <3 Klem

    17. Du skal drikke 2 liter vann om dagen. Ikke 3. Det kan faktisk bli i overkant. Drikker man 2 liter er man i balanse.

    18. Dette var et veldig inspirerende innlegg 🙂 nå fikk jeg lyst til å lage min egen liste 🙂 Tror du at du kunne legge ut oppskriften på pastasalaten du har bilde av i dette innlegget? 😀

    19. Liker også lister. Det bruker jeg også når jeg skal pakke til tur. Drar til København i slutten av August. Ser du også skal til Danmark rundt de tider. Hvor i Danmark er det du skal?

    20. Høres fantastisk ut Marthe! Kansje du kan skrive et lite inlegg om pulsklokka når den er testet? Lyst å prøve jeg også men har liksom ingen peiling! Ha en fiiin helg <3 (helt fantastisk å kunne kommentere så lett her igjen)

    21. Ida: Jaaay! Jeg har ikke så veldig god peiling på blåbærfronten, men vi finner ut av det! 😀 Dra med deg Vegard så drar vi til hytta til Daniel. Der er det en heeel HAU! 😀 😀 😀

    22. Dette blogginnlegget likte jeg veldig godt! Veldig inspirerende, lurer på om jeg også skal lage en liste :)!

    23. Åh, så flink du skal være da! Så koselig med deg og Daniel – håper jeg kan møte noen som gir meg like mye glede og forelskese, som det virker dere gjør hverandre. Dere får meg til å heie på kjærligheten <3
      Tips til blogginnlegg: Marthe gir råd! Vi leserne kan spørre deg - og du svarer og gi råd utfra dine egne erfaringer? Mulig du har gjort lignende før, det vet jeg ikke 🙂

    24. Hvis du ikke allerede har lest “en mann med navn Ove”, bør du virkelig gjøre det! Den er både morsom, søt og trist og er virkelig til å anbefale 😀

    25. Kroppen din er ikke lagd for å drikke 2-3 liter vann om dagen, det kan være direkte skadelig for blæra og kroppen din over tid. Drikk når du er tørst og vær fornøyd med det. 🙂
      Kilde: Sissel Overn, Urolog ved Overnklinikken i Hokksund.

    26. Du burde lese “Svøm med dem som drukner” av Lars Mytting:) veldig spennende og jeg tror det blir serie av den til høsten:))

    27. Nå ble jeg inspirert til å lage min egen augustliste!:-D
      Angående vanndrikking, så lærte vi på sykepleierutdanningen at det er anbefalt 30ml væske pr kg kroppsvekt. Noe av væskeinntaket får vi også gjennom maten vi spiser:-)

    28. Bloggen din er seriøst verdens beste for tiden! Innleggene dine er fantastiske og jeg blir alltid så glad når jeg ser du har lagt ut et nytt innlegg❤️ stå på videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg