10 ting du ikke visste om meg

♥ Min mest irriterende side må være at jeg elsker å diskutere selv etter at jeg har funnet ut at jeg har feil. Så fort jeg skjønner at det er den andre parten som har rett i saken, fortsetter jeg å dure på med motargumenter helt til jeg går fullstendig tom. SÅ setter jeg på et lurt glis og sier: Jeg vet jeg har tatt feil hele veien.. Jeg skjønte det for fem minutter siden.. Det er det morsomte jeg vet om. Det ødelegger liksom litt for den andres vinnerfølelse. 

♥ Jeg har fotoboks-angst. Jeg kjører stort sett alltid i fartsgrensen, men bråbremser likevel hver eneste gang jeg får øye på en fotoboks. Jeg har visst fått for meg at man må kjøre 10 under fartsgrensen for å ikke bli bøtelagt. Daniel mener faren er større for å få parkeringsbot i mitt kjøretempo. Det er like galt når jeg sitter i passasjersetet. Jeg roper “BREEEMS” uansett hvilken fart sjåføren måtte holde.

♥ Snickers is er den beste på jord! Jeg er ikke sånn superfrelst av sjokoladen, men isen… Den er nydelig.

♥ Jeg digger kjæresten min. Nei men sånn virkelig. Han er genial. Jeg kan spørre han om alt mellom himmel og jord, og som regel har han svaret. Jeg har mange eksempler, men la oss ta ett her i første omgang: Daniel og jeg sitter og spiser lunch på hotellets restaurant, og rar som jeg er, sitter jeg befrilsk og studerer bestikket. “Det står 18/8 på denne gaffelen Daniel! Hva betyr det?” Jeg stiller sikkert flere og dummere spørsmål enn barn, men i stedet for å dømme, gir han meg fasitsvaret: “Det betyr at stållegeringen bestikket er laget av inneholder 18% krom, og 8% nikkel. Noe som gjør det rustfritt”. Åh. <3 Kjekk, snill og smart. Jeg dæver <3

♥ Jeg skreller av fettet på pålegg. Jeg får fnatt av salami, for der ligger de hvite klumpene virkelig all over. På svinestek og spekeskinke må jeg pelle av den hvite lille remsa med fett som ligger ytters på pålegget. Rent fett hører ikke hjemme på brødskiva. -Men på grillribben derimot! Mmmm! Jo mer jo bedre.

♥ Jeg tror jeg har tidenes dømmekraft når det kommer til å velge hvilke mennesker jeg vil ha i livet mitt. Jeg er god på å lese mennesker, og finner raskt ut om personen jeg står foran er ærlig eller ikke. Jeg har vært så heldig å aldri gå på en smell ved valg av verken venninner eller kjærester. Det kan da ikke bare være flaks?

♥ IT var ironisk nok mitt eneste hatfag på videregående. Jeg så for meg at dette skulle være en hyggelig time hvor vi tente stearinlys, lærte om redigeringsprogrammer, spiste boller og drakk saft. Well, I.WAS.WRONG. Burde ha skjønt det da jeg så at 90% av klassen besto av mannfolk. Selvfølgelig kom jeg opp i muntlig eksamen i det, og etter to netter med fæle html-kode-mareritt klarte jeg å gråte meg til en 3’er.

♥ Jeg har seksti par sko, og fire vesker. Jeg er enkelt og greit et skomenneske.

♥ Jeg er ingen festivalfrue. Når jeg tenker meg om så tror jeg aldri jeg har vært på festival? Jo Palmesus, men da kan jeg få lov til å gå hjem og legge meg ved midnatt, så den er grei. Soving i telt og øldrikking fra klokken åtte om morgenen har aldri vært min greie. Russetiden er noe av det mest slitsomme jeg har vært gjennom.

♥ Hver gang jeg er ute og reiser kjøper jeg en fingerbøll til bestemor. Hun har aldri sittet i et fly noen sinne, men i stuen har hun likevel et skap hengende på veggen som er proppfullt med fingerbøller fra verden over. Tante og jeg driver teamwork for å fylle skapet hennes opp! Daniel og jeg dro selvfølgelig også på fingerbøll-jakt i Kos. <3

Dere som har fulgt meg i årevis, var det noe her dere allerede visste?

33 kommentarer
    1. Dette var gøy å lese!! 😀
      Masse her jeg ikke visste, men gøy å bli enda bedre kjent med deg!
      Kjolen på nederste bildet kledde du kjempe godt, vakre Marthe <3

    2. Siljehs: Å så bra! Moro at jeg enda kan klare å komme opp med noe! Haha, det er ikke bare bare. Dere vet jo så mye allerede :’) Tusen takk! Den kjøpte jeg på Gina Tricot en gang i tiden <3

    3. Har fått med meg at du er veldig glad i the bachelor/the bachelorette? Følger du isåfall med på de andre showene knyttet til de? The bachelor pad og bachelor in paradise? Hvis ikke, vil jeg bare informere deg om at programmene er veldig bra og underholdene, og at bachelor in paradise nettopp har startet ny sesong. Dersom du ikke har sett noen av de, anbefaler jeg de virkelig!
      Bortsett fra det, så vil jeg bare si at du er helt nydelig! Håper du nyter resten av ferien, selv uten sol 🙂

    4. Anita: Ja det stemmer 😀 Jeg har sett The Bachelor pad noen ganger da det gikk om mandagskveldene på tv. Det var suupergøy! Men jeg har aldri lastet noe ned. Hvor er det du ser på dette? 🙂 Skulle gjerne fått med meg begge deler. Tusen takk Anita! <3 Jeg nyter hver eneste dag hele året 😀 Hehe! Ha en super tirsdag videre.

    5. Alle sier jo at kjæresten er fantastisk men jeg tror virkelig du har skutt gullfuglen her altså! Han er så kjekk og virker samtidig utrolig snill. Er en smule misunnelig selvom jeg alt har en jeg er veldig glad i haha. Men jeg faller alltid for kompliserte menn, story of my life. :p
      Han er deg vel unt, håper å få se deg i hvit lang kjole en gang i fremtiden hihi! 😉

    6. Hei! jeg finner ikke bloggen din på bloglovin nå som du har byttet plattform. er det noe du kommer til å fikse?
      ha en fin dag!:)

    7. Anette: Nei, jeg tror du har rett, men nå tenker jeg bare å diskutere til jeg er tom for argumenter. Hahaha! Nei, jeg skifter teksten nå :’D Ler meg ihjel av meg selv.

    8. Aurora: Hei Aurora! Nei, jeg har ikke fått fikset det enda. Det går nok noen dager før dette med bloglovin er i orden, men det skal fikses så innleggene mine dukker opp der igjen snarest! 🙂

    9. Herlig lesning! 😀 Det var mye jeg ikke visste selv om jeg har fulgt deg i noen år. Så hyggelig å lese hvor glad du er i kjæresten din – han virker så bra for deg 🙂 Ha en fiiin dag videre!

    10. Jeg visste faktisk ikke så mye av dette, selv om jeg har følgt deg noen år nå..! Digger bloggen marthe! Kos deg med Daniel i kveld!! Ha en fantastisk kveld<33

    11. Utrolig gøy med ny blogg!!😃😃 gratulerer😘
      Den svarte kjolen du har på på de første bildene, hvor er den fra og er den ny!?😃😍

    12. veldig imponert av at du kom med nye ting vi ikkje visste…..
      veldig morsomt og utrolig kjekt å ha en kjæreste å lære av -de er de beste -eg vil ikkje ha en som ikkje vet mer enn meg, eller hvertfall andre ting.
      Dumme menn er usexy….og de som sier vet ikkje til ALT, elelr ikkje bryr seg om noe….next…hahahaha

    13. hei! <3 kan du ikke skrive om koss du og daniel møttes? og starten på forelskelsen liksom, kossen du gikk frem. ELSKE kliss hihi

    14. sunniva: Hei hei! Jeg har delt litt kliss i min siste spørrerunde. Har du sett den? Du finner svarene i kategorien “spørsmålsrunder”. 😀 Her forteller jeg blant annet om hvordan vi møttes, og litt om første date. -Men jeg deler mer enn gjerne litt mer kliss med dere! <3

    15. Jeg klarer ikke å få bloggen din opp på bloglovin etter at du byttet plattform! Er det bare jeg som har dette problemet??
      – Uansett så tenkte jeg å benytte sjansen til å skryte litt 😁 Jeg begynte kanskje ikke å lese bloggen din før i sommer, men jeg er virkelig blitt ganske så frelst 😃 Du er så flink til å formulere deg, og så er du jo heeelt nydelig! Nå kjenner jo jeg deg bare gjennom bloggen, men det virker virkelig som om du er god tvers igjennom 😃 Så er det noen jeg ikke har noe problem med å si at jeg beundrer i “bloggverdenen”, så er det deg! Storstor fan 😃❤️

    16. cuskima: Ja, det er rart hvor mye rart man kan komme på. Vi har vel alle våre funfacts 😀 Ikke sant? Smarte menn altså! <3 Hahahaha, NEXT... Jeg ler meg ihjel!!

    17. Heidi: Ååå <3 For en herlig tilbakemelding! Dette var hyggelig å lese på morgenkvisten <3 Tusen takk for gode ord Heidi. Dette med bloglovin skal fikses! Det tar bare litt tid, men jeg jobber med å få den nye adressen til å gjelde på bloglovin også 🙂 Mange som etterspør det 🙂

    18. Du er utrolig fin marthe og virker som du har et utrolig spennende liv!! Kjæresten din virker veldig snil og er utrolig kjekk!!😍

    19. Nei så gøy! Vet du hva? Hver gang jeg er ute og reiser kjøper jeg nemlig også et fingerbøl til bestemor! Så morsomt at du gjør det samme 🙂
      Innlegget var supert, tror ikke jeg visste noe av det fra før! Bra jobba 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg