På bilshopping med bestis

Jeg kommer til bilshoppingen, men først må jeg bare få skryte litt av min fine, fine bestevenninne, Andrea. Denne dama ringte meg klokken 23.00 i går kveld, var akkurat ferdig på jobb og spurte om ikke hun skulle komme innom og hjelpe meg med å montere en kommode som har ligget i pappesken siden jeg kjøpte den på Ikea for fem(!!) måneder siden. To timer satte vi på soveromsgulvet og snekret kommoden sammen, og da vi endelig var ferdige smalt hun opp enda en hylle, før hun skiftet ut alle de døde lyspærene mine. “Er det noe mer du trenger hjelp til?” spurte hun i det hun åpnet døren til roterommet mitt.. “Se her ja.. Et tonn med rene klær og syv søppelsekker med papp. Nå er vi jo så godt i gang. Skal vi ikke ta å rydde litt her?”

Altså hvor heldig har ikke jeg vært med venninnene? Først halv tre i natt tuslet Andrea hjem igjen, og da var roterommet perfekt sortert, klærene brettet og sekkene med papp plassert ute i gangen. -For klokken 12.00 i dag skulle hun komme å hente dem for så å kjøre alt på søpla. <3 En tur på Ikea ville hun også ta meg med på ettersom jeg manglet både det ene og det andre, og ikke kom meg noe sted uten bil. Nå sitter jeg bare her og lurer på hva i all verden jeg kan ha gjort for å fortjene all denne hjelpen. Hvem drar sliten fra jobb og rett til venninnen for å skifte lyspærene hennes? -Og pante tre poser med flasker? Herregud så god den jenta er.

Det er ingen hemmelighet at jeg har et sårt behov for bil om dagen.. -Så mellom søppelkasting og interiørshopping, tok Andrea meg til Skoda bilforhandler for litt titting, prøvekjøring og prating med bilselgerne. Jeg skal ærlig innrømme at jeg per dags dato kun har lyst på èn bil, og det er en Audi A3, men ettersom Andrea nettopp kjøpte seg en E golf selv, og har mye mer peiling enn meg, lar jeg hun få lære meg litt om hva som er smart bil og hva som ikke er det. Denne hvite Skoda Monte Carloen skulle være perfekt til mitt bruk, så da tok jeg meg jammen en prøvetur i den! Bilen var for all del super å kjøre, men har jeg falt for noe, så har jeg falt for noe… Neste uke går turen derfor opp til bilforhandleren Audi. Hihi! *Armeneiværet*

Bilselger: Så du er blogger du ja.. Da må jeg kanskje ordne deg en bloggpris!

Meg: Mja, det beste ville vært om dere sponset hele greia…

Akkurat satt meg i bilen for en prøvetur:

Meg: Godt han ikke spurte om sertifikatet! Jeg mistet det for flere år siden.

Andrea: Men herregud Marthe. Hvorfor har du ikke bare bestilt nytt?

Meg: Hvordan gjør jeg det da?

Andrea: ………*Sukk* Det får vi ta neste uke.

Ler meg ihjel! Hva skulle jeg gjort uten Handy-Andrea? <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg