Min drømmeferie går til…



MALDIVENE

Hadde jeg bare fått lov til å dra på èn reise i livet, så ville jeg ha sørget for å dra til Maldivene. Et sted med omgivelser som ikke ligner noe av det vi har her hjemme i Norge. Jeg kunne nesten ha valgt hvilken som helst øy, for de er magiske alle sammen.. Blant disse kritthvite sandstrendene, i en bungalow med utsikt rett ut mot det turkisblå hav, skal jeg befinne meg en dag. -Og aller helst vil jeg dele et slikt sted med mannen i mitt liv.

BAHAMAS

En perfekt destinasjon for bryllupsreisen! Det finnes over 3000 øyer å velge mellom, og temperaturen ligger i gjennomsnitt på 21-28 grader. Helt perfekt! Her kan man smake på byens pirathistorie, shoppe som en GAL, eller gå løs i Bahamas National Trust Park. En unik fauna med verdens største flamingokoloni, undervannsgrotter og idylliske rev. Strendene her finnes i alle naturens varianter.. Lange, hvite, små, og blå.

SICILIA

Daniel og jeg er i full gang med planlegging av vår første ferie sammen, og akkurat nå er sannsynligheten stor for at vi lander på Sicilia i Italia. Jeg har aldri vært i Italia før, og Sicilia skal ha perfekt temperatur og svært få regndager i september (når vi tenker å reise). Dessuten ser øya bare helt fantastisk ut. Den er full av unike strender, deilige italienske restauranter, motebutikker og kulturskatter. Nei, her tror jeg det ville vært umulig å kjede seg. -Også slipper vi unna med bare fire timer på fly da! <3 For en luksus.

CUBA

Cuba er også en av destinasjonene Daniel og jeg har fundert på til høsten, men om det ikke blir i denne omgang, skal vi ikke se bortifra at vi reiser ved en senere anledning! Da skal vi ihvertfall sørge for å få med oss absolutt alt! Litt av kulturen i Havana, og litt av de eksotiske strendene i Varadero. Kanskje måtte vi også ha leid oss en sånn fancy bil! Hihi, det er ærlig talt disse bilene jeg i hovedsak forbinder med Cuba.

JAMAICA

Jamaica er vel symbolet på Karibia.. Finnes det noe vakrere? Klima er tropisk, strendene er kritthvite, havet krystallblått, og innbyggerne så gjestfrie! En dag er det jeg som bor i en hytte på kanten av en klippe i Jamaica og slikker sol med en kokosnøtt i hånden, og litt reggaemusikk på ørene. Jeg gleder meg!

SEYCHELLENE

Du har 115 øyer å velge mellom, og klimaet er behagelig året rundt. Naturen er overveldende og alt virker urørt. Hva jeg skulle ha gjort for å få dra hit med det samme! Jeg skulle ha hoppet fra øy til øy, opplevd strender i verdensklasse og funnet øyenes gullkorn.. Ah, en vakker dag! -Om ikke så alt for lenge.

BORA BORA

Alle stedene man oppdager av å se på ungkaren altså! Haha, jeg føler meg superbereist selv jeg etter å ha sett en sesong av det superpopulære programmet. Bora Bora oppdaget jeg først for noen år siden da en av ungkarskvinnene hadde finaleuken her. Det så så utrolig ut at jeg kjapt bestemte meg for å notere meg ned navnet og sette det på listen av mine egne drømmedestinasjoner. Der står det jammen enda! Den vulkanske øya er omringet av korallrev som gjør snorkle og/eller dykkemulighetene helt unike.

Her har dere mine drømme-reisedestinajsoner!

Hvilket av disse stedene ville du ha valgt?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg