Tre tips til bedre selvtillit

Som en rekke andre bloggere, har nå også
jeg fått utfordringen! SB12 har en kampanje gående med fokus på selvtillit, og jeg synes den er så passende og fin! Fin fordi selvtillit er noe vanvittig mange sliter med, og passende fordi jeg kjenner meg så igjen! Vi har vel alle vært der hvor vi hvisker samtidig som vi ser alle andre veier enn mot vedkommende vi prater til, i redsel for å kvele med den dødelige ånden? Jeg har faktisk ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har sittet musestille i taxien og nesten holdt pusten med hodet vendt mot ruta, bare sånn for å skjerme sjåføren for å kjøre av veien. “Hvorfor tok jeg ikke bare litt munnskyllevann etter lunch?” Det er jammen ikke lett å fremstå utadvendt og selvsikker når den dårlige pusten hindrer oss i å i det hele tatt ville konversere! Skyll munnen med SB12 i 60 sekunder hver dag, og du har god ånde de neste 12 timene. Problem solved!
Det alene er ikke svaret på god selvtillit, men kanskje er det et steg på veien?

Mine tre beste tips til å bedre selvtilliten:

1. Omgås mennesker som løfter deg opp fremfor mennesker som drar deg ned. Det er da mye bedre å ha èn god venn, enn ti dårlige? Styr unna de menneskene som tapper deg for energi, og sørg for at venninnegjengen din består av de som genuint bryr seg om deg. De som unner deg godt, og som komplimenterer for det som gjør deg spesiell. Vi er alle gode på noe, og vi har alle våre svakheter. Det er dette som gjør oss til oss!

2. La andre være andre. Slutt å sammenligne deg selv med naboen, bestevenninnen, eller supermodellen i motemagasinet.. Hvorfor kaster vi bort energi på å prøve å være noe vi bare ikke er? Vær deg selv. Du blir ikke bedre enn det. Finn ut hva som er dine kvaliteter og lær deg å sette pris på dem!

3. Ta kontroll over den negative stemmen i hodet ditt. Bli litt mer bevisst på de negative tankene som dukker opp i løpet av en dag. Tanker som “Dette klarer jeg ikke.. Jeg er ikke bra nok.. Jeg er ikke flink nok.. Jeg er ikke pen nok…” Arh! Vi har dem alle sammen.. Både jeg, du, naboen og supermodellen. -Men kan vi klare å snu tankene til de stikk motsatte? Svaret er ja.. Prøv det, og nyt smaken av en deilig dose ny selvtillit.

Konkurranse:

Om dere ikke allerede har deltatt i denne fine konkurransen så må dere bare se og gjøre det. Premien er en real selvtillitsboost i form av en fotoshoot hvor du vil bli dullet opp av en stylist og fotografert av den superflinke fotografen AKAM1K3. Alt du behøver å gjøre for å delta i konkurransen er å klikke deg inn HER, og lage ditt eget profilbilde i sort/hvitt med blå øyne! Akkurat som jeg har gjort på bildet over her. <3 Lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg