My travelling funfacts

♥ Jeg skriver alltid en pakkeliste, men får aldri med meg det som står på den. Solbriller, solkrem, og badehåndkle blir alltid liggende igjen hjemme. Vel, denne gang fikk jeg faktisk med meg solbrillene, men det er av den enkle grunn at jeg tok dem på hodet for å slippe å ordne sveisen til morgenen i dag.

♥ Jeg leter hysterisk etter passet to timer før avreise, og vender leiligheten opp-ned for å finne den “lure” plassen jeg ryddet det på. Denne formen for angst gjør så vondt at jeg lover meg selv å lete det frem leenge før neste gang… -Men så gjør man inte det.

♥Jeg er sistemann som trer inn i flyet. Ja, jeg er en av de som sitter på gaten og grubler over hvorfor folk står i kø når man likevel ikke kommer noe sted før siste mann har gått ombord. Jeg vil heller sitte i stolen min ti minutt lengre for så å løpe bort når det står tre igjen.

♥Jeg bestiller alltid reisene mine på nett, og når jeg ser på hotell så er det spesielt èn ting som avgjør om det er aktuelt å booke eller ikke. Sengeteppet. Jeg ler når jeg skriver dette, men det perfekte hotellrommet har enkelt og greit bare ikke et gul/grønt sengeteppe!

♥ Jeg føler meg alltid skyldig når jeg går igjennom securitykontrollen, og gjør alt jeg kan for å ikke se anstrengt ut. Jeg har jo aldri gjort noe kriminelt, så det er jo helt latterlig, men sånn er det altså! Jeg må bare le. Lurer meg på hvor skyldig jeg ville ha følt meg om jeg faktisk bar med meg noe ulovlig inn på flyplassen.

♥ Jeg reiser som regel i hæler, jeans, en finskjorte og med krøllet hår. Man vet aldri hvem man kan treffe på en flyplass. Plutselig står Dicaprio der! Da skal ihvertfall ikke jeg være uforberedt! Nei jeg tuller. -Men jeg føler meg mer komfortabel når jeg er stelt.

♥ Jeg gjør alt jeg kan for å få sitte med vinduet i flyet. Ikke fordi jeg skal sitte og beglo skyene hele veien, men fordi jeg knipser bloggbilder som en G-A-L under letting og landing. Sidemannen må jo tro at enhver flytur er min første. Først skal snapchat oppdateres, så skal bloggbildene tas, og såå er det viktig med et bilde til instagram… Jeg blir derfor latterlig trist når det (som i dag) regner, og vinduene dekkes av regndråper.

♥ Jeg har flydd utallige ganger, men jeg aner ikke hva jeg gjør om det skulle dukke opp en nødssituasjon. Jeg er så opptatt med å gjøre klart kamera til avgang, at jeg aldri får med meg de viktige nødsinstruksene.

♥ Jeg vet ikke hva stress er. Spesielt ikke når jeg reiser alene. Det er faktisk et under at jeg ikke har mistet flere enn ett fly det siste året. Flyplasser er som shoppingssentre. Så mye å kjøpe, se på, spise, og drikke! Jeg tar den tiden jeg trenger og har fort for å tro at flyet venter.. I fjor sommer spaserte jeg bedagelig og glad inn på flyet hjem fra Miami, akkurat i det de lastet av bagasjen min igjen. Navnet mitt var blitt ropt opp på høytalerne flere ganger, og ettersom jeg aldri kom til gaten, ble bagasjen av sikkerhetsårsaker lagt igjen på flyplassen. Jeg hadde ikke fått med meg bæret der jeg satte og nøt meg på en koselig restaurant, hørte på musikk og spiste lunchen min. Jeg kom meg heldigvis hjem, men kofferten så jeg aldri igjen.

Kjenner du deg igjen i noen av mine punkter?

Eller har du noen andre morsomme reisevaner du vil dele?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg