Mine seks favorittcookies!

God morgen alle sammen! Jeg satte alarmen på 08.00 jeg i dag, men lå og slumret til nærmere 09.00. Noe så deilig! -Og enda deiligere var det kanskje å stå opp til enda mer påskesol! Jeg hev i meg et par brødskiver, spratt rett i treningstightsen fra Twentyfour.no, og tok hunden med meg på skogstur i morgensola. Jeg var så kjapp at jeg ikke engang fikk tatt på meg sportsbhen. -Men hva gjorde det når to splitter nye treningsbher lå i postkassen sammen med en stratos og en påskehilsen fra samarbeidspartneren! *Klappeihendene emoji*
For en start på uken! <3

Jeg tok med meg både sportsbher og sjokolade på tur, og trasket langs en elv i skogen i halvannen time mens hunden løp fritt som det lykkeligste levende vesen på jord. Livsgleden hans smitter sånn at jeg ikke kan annet enn å gå rundt og glise for meg selv. Nå ligger han som et slakt på gulvet, og der blir han vel minst i en time til. Passer meg bra ettersom dere skal oppdateres!

Jeg starter uken med å dele mine favorittoppskrifter innen kategori “cookies”. Hadde bare butikkene i nærheten holdt åpent nå, så skulle jeg dratt rett på Ica og handlet ingredienser til brownie-cookies. Daniel kommer på besøk igjen i kveld, og da skulle jeg gjerne servert ham noen varme kaker med melk til. Mmm! Forhåpentligvis litt mindre svidd enn de på bildene over. Hihi, kan vel ikke være heldig hver gang? Jeg har vel ærlig talt ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har glemt at jeg har kjeks i ovnen.. Note to myself: Sett på alarm når du steker kjeks.

Chocolate chip cookies: Lyse, sprø kjeks med små, mørke sjokoladebiter i. Ah, disse er farlig gode når de blir servert nystekte og varme. Sjokoladebitene har enda ikke rukket å stivne inni, og det gjør smaken enda litt bedre.

Brownie cookies for lazy sundays: En enkel og god oppskrift på sjokoladekjeks. Disse er like gode kalde som varme, men MÅ dyppes i et kaldt glass melk. Fy søren så digg!

Ritzkjeks med smeltet sjokolade: Dette er jo ingen oppskrift, men jeg tar den med likevel, for av alle oppskriftene er denne kanskje den aller beste. Kombinasjonen av de salte, oppvarmede ritzkjeksene og en smeltet smilsjokolade eller en stratos i midten… Himmelsk!

Sjokoladecookies med sjokoladebiter: Er du lysten på noen myke sjokoladekjeks med sjokoladebiter inni, så er dette oppskriften. Disse synes jeg også smaker aller best nystekte.

Lyse cookies med mars sjokolade: Hvorfor ikke prøve en ny vri? I stedet for å lage vanlige lyse kjeks med vanlige sjokoladebiter i, prøv å kutt opp favorittsjokoladen og bruk den i stedet?

Enkle, sprø sjokoladekjeks: En av mine eldste oppskrifter på de enkle sjokoladekjeksene. Disse er litt tynnere og sprøere og kan like godt serveres kalde som varme. Jeg har valgt å pynte dem ved å riste over litt smeltet sjokolade med en gaffel, men det er bare for utseendes skyld.

Noen som fikk lyst til å bake nå eller? Måtte dere ha en deilig 2. påskedag!

Klikk på bildene for å komme til de forskjellige cookies-oppskriftene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg