Bestis svarer – Kristine om Marthe

Ååå, jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da Kristine sendte meg svarene sine sent i går kveld. Jeg ble så utrolig glad. Herlighet, for noen bestevenninner jeg har. Jeg hadde tenkt til å samle 4-5 svar av tre venninner i et og samme blogginnlegg, men når enkelte blir så ivrige at de sitter i timesvis og besvarer langt og fyldig på hele 11 spørsmål, må jeg jo bare dele det opp, og i første omgang sette av et eget innlegg til “Kristine om Marthe”.<3 Håper dere finner dette underholdende å lese, også håper jeg selvfølgelig at dette kan gjøre dere litt bedre kjent med meg! Ikke bare som bloggeren, men som Marthe i venninnegjengen. Tusen millioner takk til Kristine som satte av hele gårskvelden på å dele de gale ungdomshistoriene våre. <3 La meg begynne med å si noen ord om henne først!

Kristine Øverland – Bestevenninne siden 8. klasse
Kikka.. Eller Kristinemor som jeg også kaller henne, er det snilleste mennesket jeg kjenner. Vi ble kjent i stallen for hele ti år siden, og under ridetimene mine sto hun oftere utenfor og heide på meg enn mamma. Hun er to år yngre enn meg, men jeg vil likevel påstå at det er hun som er den voksne av oss. Hun er den gode, trygge mammavenninnen som sender melding helt ut av det blå for å forsikre seg om at jeg har alt på stell. Som på fredag foreksempel, da jeg skulle tilbringe natten på hotell. “Har du ordnet et sovested for Bella Balloni? Hvis ikke kan jeg passe henne!”. Jeg hadde ikke rukket å tenke på hva jeg skulle gjøre med hunden selv engang, før Kristine satte hjemme i stuen og funderte ut en løsning. Jeg ser faktisk ordentlig opp til måten hun passer på alle hun er glad i. Ja, når jeg tenker meg om så er hun nesten like overbeskyttende som bestemor. Gjør du meg vondt, er det disse to du skal passe deg for! <3

Hva er det villeste dere har gjort sammen med marthe? Det første som kommer opp i hodet mitt når jeg tenker på det villeste jeg har gjort med marthe, må vel ha vært en gang for leenge leenge siden da vi “brøt” oss inn i et badeland i Sverige, midt på svarteste natten. Hvorfor? Nei det er det ingen som kan gi et fornuftig svar på.. Vi var på vår første Campingtur uten mamma og pappa og ville utforske litt da! Det var da min første cider ble drukket, og det var da èn av oss (ikke meg) traff sin første “sommerflørt”. Vi møtte disse guttene i badeland tidligere på dagen, og avtalte at vi skulle møtes senere på kvelden. Vi endte da på et eller annet vis opp med å snike oss inn i dette badelandet midt på natten, og da vi kom tilbake til campen lå marthe og “han kjekke” (selvfølgelig) og kysset i det trange lille teltet vårt, mens den ikkefulltsåkjekke karen og jeg satt utenfor og forvekslet ETT ord med hverandre….. ROMANTISK AFTEN!

Er marthe åpen om sex og sånn, eller er hun mer privat? Sex ja… Marthe er i bunn og grunn en veldig stille person som ikke buser ut om privatlivet sitt til hvem som helst, men når det kommer til sextalk er marthe veldig glad i å snakke! Det kan bli to much information for noen, men det er jo det som er gøy! Jeg tror meg og marthe kunne sittet og snakket om sex i all evighet. Gjerne samme historier og fortellinger flere ganger, mens vi ler oss skakk ihjel.

Er hun flink til å lage middag? Marthe er ekstremt flink til å lage middag. Man skal lete lenge etter en større inspirasjonskilde! Hun er veldig flink til å finne på nye, spennende retter, og ikke bare det samme gamle, som noen av oss… Jeg har ikke noe problem med å se for meg Marthe i et slags matlagingsprogram eller konkurranse, som foreksempel Masterchef. HU HADDE TOPPA HEILE DRIDEN! (som de sier på marthes språg)

Beskriv marthe med 10 ord.
Glad, positiv, skjønn, deilig, sjenert, nydelig, skravlete, søvnig, TRØTT, Wifeymateriale!

Hva er hennes tre beste og verste egenskaper? Marthes tre beste egenskaper må være at hun er ekstremt snill, alltid glad, og rett og slett bare en helskjønn gledesspreder! Marthes verste egenskaper: Marthe er en person jeg har kjent halve livet mitt, og aldri sett gråte. Samtidig som hun er verdens mest åpne person, kan hun ofte være litt for innelukket når det kommer til å vise følelser. Marthe er også veldig flink til å bruke LITT for mye tid på badet, også må man ikke glemme hvor FANTASTISK flink marthe er til å ta tlf og svare på meldinger!  Å få svar på melding fra Marthe Borge er som å vinne i lotto!

Bruker hun mye unødvendige penger på mat, sminke, klær osv elr er hun flink? Hehe…Marthe er VEEELDIG flink til å bruke penger på mat, sminke, klær etcetc.. Det er ikke noe Marthe elsker mer enn å handle sminke, nye klær, hamstre inn masse god mat til kjøleskapet, eller for ikke å snakke om INTERIØR! Interiør må være Marthes store lidenskap… Hun vet hva hun vil ha og da kjøper hun det. Koste hva det koste vil! Men jeg tror om Marthe hadde gått inn for det, hadde hun absolutt vært flink til å bruke pengene sine litt mer fornuftig enn hva hun gjør per dags dato. Hehe <3

Har du og marthe mest ulike interesser eller samme interesser? Meg og marthe er som knoll og tott. Vi har begge alltid ELSKET hester! Vi møttes jo tross alt i en stall, og ble bestfriends ved første øyeblikk! Om jeg ikke husker feil avtalte vi sleepover samme dagen vi møttes, og sånn ble det. Vi er også begge to dyreelskere og jeg tror jeg snakker for begge når jeg sier at drømmejobben må være å jobbe for skadede, hjelpesløse og hjemløse dyr, om det så hadde vært frivillig arbeid uten betaling. Vi er begge to også veldig glad i skrekkfilmer, godis og chips, spesielt french fries chips og sjokoladekuler med krunsj inni! mmm… Nei, skal jeg sitte og snakke om våre felles interesser, tror jeg jeg kommer til å sitte her til i morgen tidlig! Men vi er altså ganske så like på alle fronter.

Hvor lenge har du kjent marthe, og hva er ditt favorittminne med henne? Jeg har kjent marthe siden jeg var 12 og hun var 14. Vi møttes en varm sommerdag i stallen og ble bestevenner første dagen! Arh, jeg har så alt for mange minner med min herlige bestis, men de beste favorittminnene jeg har med marthe, må være alle de koselige lange rideturene om sommeren med overnattinger i loftstuen til marthe. Dette kunne vi gjerne finne på dag etter dag og natt etter natt. Det var vel en periode jeg sov så mye borte at mamma lurte på om jeg hadde flyttet ut! Nei, Marthe er bare helt fantastisk og jeg kunne virkelig ikke bedt om en bedre bestis!

Fortelle noen morsomme gullkorn fra deg og marthe. 
Ååå hvor skal jeg begynne heer da….  
Meg: Hvem er det egentlig som betaler for bilen deres?
Marthe: Altså, det vi egentlig betaler for er bensin… resten betaler svigers.. sånn som veiavgiftningen..
Meg: Sikker på at det ikke er veiavgift du mener?

Marthe og kristine sitter og ser på en skrekkfilm med navn ” Haunted Forrest”. Begge er litt usikre på hva tittelen på filmen egentlig betyr, men lar være og spørre i frykt for å virke for dum…
Meg: Martheee?
Marthe: Jaa?
Meg: Ikke for å virke heelt dum nå..men… hva betyr egentlig Haunted?
Marthe: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!! KIKKA DAAA!! DU ER SÅ DUM! Det betyr selvfølgelig hjemsøkt!
Marthe: Men….Kikka? Hva betyr egentlig Forrest?
Meg: HAHAHAHHHA! Det betyr selvfølgelig skog!

Er marthe en syvsover? Legger hun seg tidlig? Marthe sover 90 prosent av døgnet…Hun sover på formiddagen, ettermiddagen, kvelden og på natten. Er man på filmkveld hos marthe, skal du ikke se bort ifra at du blir sittende og se på film alene i ditt eget selskap, med en snorkende marthe på siden.

Er hun like pen i virkeligheten som på bilder? Marthe er like pen i virkeligheten som på bilder, hvis ikke penere! Husker første gang jeg møtte marthe, og til tross for det platinablonde håret med kålsvarte tupper kan jeg ikke beskrive med ord hvor SJALUU jeg var, med stor S!  Marthe har alltid vært den peneste jenta jeg vet om, og det kommer hun alltid til å være! De store fine krystallblå øynene, det nydelige håret, og for å ikke glemme DEN kroppen…..Hvordan den jenta fortsatt kan ha like fin kropp som da hun var 14, er det bare gudene som kan svare på…

Åååå <3 Er ikke jeg heldig så vet ikke jeg!!
Kunne i skrivende stund klemt Kristine flat. <3

25 kommentarer

Siste innlegg