– 50 spørsmål –

1. Hvor gammel er du om fem år? Da er jeg 27. Ikke engang 27 og et halvt! Hah, det er vel ikke så galt?

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Kristine. Jeg har tilbrakt de siste 24 timene med denne jenta.

3. Hvor høy er du? Jeg er bare 162 små centimeter over bakken! 172 med hæler.. Høhø!

4. Hvilken film så du sist? Jeg så “The other woman” lørdag formiddag, halvannen time før utsjekking på Ernst.

5. Hvem ringte du sist? Daniel. Måtte bare ringe for å høre om han hadde det fint. <3

6. Hvem ringte deg sist? Christoffer. (Kjæresten til kristine). For å si at Kristine måtte ta telefonen. Hehe.

7. Hva stod det på den siste smsen du fikk? Klar for å leke i dag? Jeg kan komme ut til deg, så kan vi gå på tur med hundene? <3

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Jeg er ikke så flink på noen av delene, men ringing er jeg virkelig elendig på. Jeg tror nesten jeg har telefonangst. Har jeg et ubesvart anrop så ringer jeg omtrent aldri opp igjen. Da får jeg nemlig en innbilning om at personen er sint for at jeg ikke tok den første gang.. Meldinger sender jeg bare når noe skal avtales eller om jeg skal høre om familien har det bra i Stavanger.

9. Hva er ditt favorittsted? Huset til farmor og farfar, eller huset til bestemor og bestefar.

10. Hvilket sted foretrekker du minst? Busstoppet. Jeg vil gå så langt som å si at jeg hater alle busstopp.

11. Når så du moren din sist? Alt for lenge siden.

12. Hvilken øyefarge har du? Jeg har blå øyne.

13. Hvilken julesang er din favoritt? Fifth Harmony sin versjon av “All i want for christmas is you”.

14. Er foreldrene dine gift eller skilt? De var aldri samboere engang, så jeg må vel si ingen av delene!

15. Når våknet du i dag? Jeg skriver dette innlegget søndag kveld, så 10.30 kom jeg meg opp fra sofaen til Christoffer og Kristine.

16. Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Om 10 år er jeg 32 år, og mer enn ferdig utdannet. Da har jeg erstattet bloggen med en vanlig 8-16.00 jobb, er gift og har to små barn! En gutt og en jente. Hoho. I hope!

17. Hva skremte deg om natten som barn? Var det noe jeg ofte hadde mareritt om så var det Spiderman.. Jeg kunne ikke se spiderman på Fox Kids like før leggetid, for da kom jeg definivit til å drømme noe skrekkelig.

18. Hvilket youtube-klipp var det siste som fikk deg til å le? Sangen av Finn Kalvik “Livets lyse side”. Jeg brøt ut i latterkrampe da Daniel helt plutselig begynte å synge på denne sangen i helgen, og i dag fikk jeg han altså til å sende meg linken på youtube.

19. Hva er din beste egenskap? Jeg er gavmild, og elsker å skjemme bort de jeg er glad i. Jeg bruker lang tid på å bli kjent med nye mennesker, men når jeg først blir glad i dem så blir jeg veldig glad i dem også. Ellers blir jeg aldri lei av ordet “tusen takk”. Jeg tar ingenting som en selvfølge, takker heller litt for ofte, og er flink til å sette pris på både store og små ting i livet. <3

20. Hva er din verste egenskap? Jeg er STA med store bokstaver. -Og som regel maser jeg til jeg får det som jeg vil. Ellers kan jeg ha en tendens til å si “jeg klarer det ikke”, i det hele tatt før jeg har prøvd. Kommoden som jeg kjøpte på Ikea forrige uke står fremdeles uåpnet i pappen i gangen. Fordi jeg har bestemt meg for at den klarer jeg ikke å montere på egenhånd.

21. Sover du med eller uten klær om natten? Jeg sover stort sett med truse.

22. Hvor mange puter har du i sengen? Åtte med pynteputene!

24. Hva er det rareste du har spist? Hmmm.. Det må være flyvefiskrogn. Eller krokodille. Det var godt begge deler!

24. Har du stasjonær eller bærbar data? Jeg har tre bærbare, men ingen mac. Eneste blogger uten mac?

25. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Jeg foretrekker et av de 62 par hælene. (Ja jeg har telt dem!)

26. Hva hører du på akkurat nå? Lyden av fuglekvitring i hagen. <3

27. Hvilken iskrem er din favoritt? Ohoi! Movenpick sin karamelita. Den er helt skremmende god!

28. Hvilken dessert er din favoritt? Gulrotkake, brownies, misslykket sjokoladekake med is, eller lys sjokoladefondant.

29. Den største premien du har vunnet? Jeg vant 500 kroner på griseflaks engang. Det var et lykkelig øyeblikk!

30. Liker du kaffe? Nei, nei og atter nei.

31. Hva drikker du helst til frokost? Sunnivas eplejuice av Pink Lady epler.

32. Hvem var din favorittlærer på videregående? Haha, her må jeg si historielæreren i andre klasse, for det er denne søte damen jeg leier leiligheten av i dag! Hehe! Ellers husker jeg også godt samfunnsfaglæreren vi hadde i første klasse. Hun spurte nemlig om jeg ville ha 5 som standpunktkarakter i stedet for 4, og ga meg det da jeg skrek “JAAA!”.

33. Kan du spille poker? Ja jeg har ihvertfall forstått reglene nå! Wihuu! Daniel lærte meg det forrige uke.

34.  Hva har du spist i dag? En halv medium pizza fra Pizzabakeren, alt for mange misslykkede skoleboller, en Fjordland kjøttkakemiddag og et lilla påskeegg! Ja de har begynt å selge dem allerede! Fy søren. Skulle tro jeg var fem måneder på vei.

35. Nevn to historiske personer som interesserer deg? Ettersom jeg er i full gang med å lese om norsk kunsthistorie, og senest i går leste en hel del om ekspresjonismen, må jeg nok svare Edvard Munch og mannen som inspirerte ham, Christian Krogh. Jeg synes det er så interessant å se på de verdenskjente maleriene, prøve å analysere dem selv, for så og lese om malerens tanke bak dem. Høres kanskje kjedelig ut, men prøv selv! Plutselig får kunsten en ny mening.

36. Hvilken radiostasjonen var den siste du hørte på? Jeg har ikke hørt på radio siden jeg hadde bil, så det aner jeg ikke.

37. Vil du ha barn? Ja, men ikke før jeg har livet 100% på stell. Eller det får jeg aldri. 90%!

38. Kan du noen andre språk enn norsk? Åja! Jeg er helt rå på skåne-svensk! Hehe, nei. Jeg kan norsk, engelsk, og litt tysk. Jeg har også hatt tre år med fransk på ungdomskolen, men alt jeg husker er “Je ne parle francais”. Jeg snakker ikke fransk.

39. Sover du på en spesiell side? Bare hjemme i min egen. Da må jeg alltid sove ytterst. Bortsett fra når Cathrine er på sleepover. Av en eller annen grunn blir det da naturlig at jeg sover innerst. Haha!

40. Foretrekker du havet eller basseng? Havet. Ingenting er bedre enn havet.

41. Hva bruker du helst penger på? Reiser og mat. Jeg kunne aldri ha betalt 20 000 for en veske når jeg vet jeg kunne ha fått en opplevelse for livet, for samme pris. Er det noe jeg ikke får dårlig samvittighet av å bruke penger på så er det reiser og mat. Jeg vil ikke være en gammel dame som angrer på at jeg ikke så mer av det verden har å by på.

42. Eier du dyrebare smykker? Nei. Den dyreste klokken jeg eier koster vel rett over 3000 kroner, og den fikk jeg sponset.

43. Hva er ditt favorittprogram på tv? Jeg ser bare på tv når jeg har besøk eller er på besøk, men all type matprogram synes jeg er veldig inspirerende! 4 stjerners middag, masterchef, Hellstrøm rydder opp.. Hehe! Ellers er jo Ungkaren en storfavoritt når det går. Et program med reising OG kliss! Blir det bedre? 

44. Hva skal du gjøre i helgen? Jeg aner ikke. Det er jo en hel uke til! -Men det er Valentines day på lørdag, så forhåpentligvis tilbringe litt tid sammen med en kjekk mann, og se Fifty Shades of Grey på søndagskvelden!

45. Kan du stå på slalom? Nei. Jeg var Bortelids råeste da jeg var fem, men sist jeg prøvde (for 4 år siden) rant jeg hele bakken ned på rumpa.

46. Hvordan imponerer man deg? Jeg blir imponert av folk som kan gjøre en god gjerning uten at noen ser på. Det er ingenting som inspirer mer enn de som gjør gode ting kun for å være god, og ikke for å sette seg selv i et bedre lys. Ellers liker jeg når andre mennesker kan lære meg noe. Flinke, smarte, velutdannede folk som enda har føttene på jorda, og som ikke ser ned på mannen som leverer avisen om morgenen. <3 Høflighet kommer du langt med. Det er ikke mye som skal til, men jeg blir  glad når jeg ser noen legge bort mobiltelefonen for å hilse på butikkdamen, eller i stedet for å ikke svare, si takk for turen når flyvertinnen sier farvel!

47. Hva slags ringelyd har du på telefonen? Haha, jeg tenker og tenker, men jeg husker virkelig ikke!

48. Si en ting leserne dine antagelig ikke vet om deg. Jeg sender melding til Annika minst en gang om dagen for en eller annen stavekontroll. Som regel hvis bloggoverskriften er på engelsk. En og to slurvefeil på norsk kan jeg leve med, men engelsken må være rett. Ellers blir jeg flau.

49. Hva har du nærmest deg nå, som er rødt? En Hellstrøm kokebok på kjøkkenhylla.

50. Er du sosial? Absolutt! På ingen måte igjennom telefonen, men jeg er veldig glad i å dra ut for å treffe både mine kjære og nære, nye og bekjente. Ellers skal det også sies at jeg ikke har noe imot litt “marthe-tid”. Jeg trives godt i mitt eget selskap, og må stort sett være alene om jeg skal få gjort noe fornuftig. Jeg blir litt for lett distrahert.

Da slang jeg meg på 50 spørsmål-trenden! <3
Ønsker dere en fin mandag! Så skrives vi igjen litt senere.

32 kommentarer
    1. Hei Marthe! så hyggelig å lese svarene på 50 spørsmål 🙂
      Du skriver det er altfor lenge siden du så moren din sist. Hvorfor det?
      Klem

    2. Kan du fortelle litt utfyllende om din mor og din far? Du viser ofte bilder av besteforeldrene dine og det er enkelt å se at dere har et ganske close forhold, men du skriver sjelden om din mor?

    3. Kan du fortelle litt om moren din? Hvorfor treffes dere ikke? Har dere kontakt?
      Stå på videre med bloggen forresten, du er kjempe flink!

    4. sara katrin: Jeg lever jeg vet du! Jeg fikk ikke ut noen blogginnlegg i går, men i dag er jeg tilbake med både 50 spørsmål og ny bloggoppskrift 😀 Sistnevnte er på vei! <3

    5. Sara: Har du hatt problemer med det lenge eller har jeg forsvunnet hos deg nylig? Hmm, har hatt litt problemer med bloglovin tidligere, så skal se på hva det kan være hvis du enda har problemer! 🙂

    6. så mange morsomme spørsmål! Har du ikke kontakt med moren din? Det er kanskje litt personlig,og vil du holde det for deg selv er det greit <3 man må jo ha litt privat liv også 🙂 liker godt bloggen din 😀

    7. Gøy med slikt, men kunne gjerne tenkt meg en ny en der vi kan stille som snart!☺️ Litt komisk at vi som leser din blogg er så intr i deg og ditt!
      En annen ting er ikke direkte til deg, men til enkelte lesere! Ikke sikkert mange leser andres kommentarer, men det gjør ofte jeg så her kjører vi på: Jeg ser selv at mange stiller spm ang moren til marthe og flere lurer på hvorfor hun ikke svarer.. Bare en oppfordring til dere: jeg tenker selv at når Marthe ikke svarer på slikt så er det en grunn, hva om hun ikke liker få så mange spm om det, og hva om det er ett sårt tema.. Jeg sier ikke at dere er noen dårlige mennesker, men det kan bli litt overveldende kan jeg tenke meg. Jeg har selv kontakt med mine foreldre, men har venner som ikke har, og de syntes at slike spm kan bli slitsomme.. Føler meg passe frekk nå, men det var slettes ikke intensjonene mine. Håper noen forstår..
      Ellers tilbake til deg Marthe, stå på! Du er ett menneske med mye kjærlighet, du burde jobbet med mennesker! Og det fordi du hadde gitt mange et smil om munnen, og en god varme i hjertet. De er heldige de som har en sånn fin ung dame i sitt liv, og jeg håper du husker og sette pris på deg selv!

    8. Hei, måtte bare skrive til deg når jeg så du hatet busstopp. Jeg satt nemlig på samme buss som deg på fredag når du skulle på overnatting på Ernst. Du måtte stå fordi det var fult, og du hadde en del å bære på. Jeg hadde veldig lyst å spørre deg om du ville ta min plass, og når du gikk av samme sted som meg ville jeg spørre om jeg skulle hjelpe deg å bære noe. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det, men følte meg så flau over å presentere meg som bloggleser i alder av 23 år, pluss at jeg ikke kom meg ut av setet jeg satt på fordi det var så fult. Unnskyld! håper du hadde en fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg