En kommende kunstentusiast

Nå ble det en fryktelig sen første-oppdatering på dere her! Bella og jeg har vært på besøk hos farmor og farfar i hele dag vi! Kost oss med god mat, dessert, latter og skravling! <3 Det første vi gjorde da vi kom inn døra her, var å dra ut igjen for å knipse noen fine antrekksbilder til dere! Dessverre falt regnet virkelig i alle retninger i dag, så prosjektet “antrekkspost” ble rett og slett umulig å få gjennomført. Jaja, noen ganger blir det bare sånn. Værgudene kan vel ikke innfri Marthes ønsker hver eneste dag. <3 Hihi.

I stedet kjørte vi en inne-shoot av kunstlesingen! Jeg har nemlig bestemt meg for å gå til innkjøp av litt kunsthistoriebøker! Har dere hørt?? Eller.. Jeg har satt farfar på saken “finn oversiktelige kunstbøker til Borge på nett”. Gjerne noen som ser så pene ut at jeg i tillegg kan bruke dem som pynt på stuebordet. Hehehe! Jeg har alltid beundret de 20 digre maleriene som pryder stueveggene til farfar, men jeg klarer jo ikke å tyde hva halvparten av dem skal forestille. Kunstforståelsen min er i dag lik null, og ettersom hele familien har en viss interresse for kunst, har jeg i dag bestemt meg for å lære meg litt på egenhånd! Finne ut hva som er min smak, og kanskje investere i et verk og to selv! Endelig skal farfar få oppfylt drømmen, og ta meg med på både auksjon og kunstmuseum. <3

Slikt blir jo mye morsommere når man har litt peiling!

Jaja, så ble det noen Bella-bilder på bloggen i dag og. Heh! Jeg kunne ikke dy meg. <3
Har dere peiling på kunst? Eventuelt på bøker som en nysgjerrig amatør burde investere i?

20 kommentarer
    1. Hei!
      Ville bare si at bloggen din er så utrolig inspirerende og ulik alle andres. Du er så positiv og glad og alt du skriver(selvom du har en dårlig dag eller sånn som nå, dårlig vær ute), så setter du det i et lys som alle kan misunne. Bloggen din er så braa, og har lyst til å starte selv igjen, men klarer bare ikke å skrive så innholdsrike innlegg og så forskjellig hver dag.. Du virker som et herlig menneske, en sånn alle vil ha rundt seg. Bloggen leser jeg hver dag, og personelig mener jeg du burde vært øverst på blogglista!! Også er du så pen !
      You gooo girl 😀
      Hilsen 20 år gammel jente som digger deg og bloggen !

    2. Jeg prøvde å vekke kunstmennesket i meg for et par år siden, noe som resulterte i en haaaug med kunstbøker som har blitt liggende så og si urørt! Haha, typisk meg.. De er fine som coffee table books da. Håper kunsten fanger deg! Studerer du fortsatt? Synes det er en stund siden du har snakket om det 🙂 Kan ikke huske å ha lest noe om noen eksamensperiode før jul heller, men det er kanskje ikke så veldig bloggvennlig? 😉

    3. Karoline: Åh, for en oppmuntring! Tusen takk for gode ord Karoline. Slike tilbakemeldinger er gull verdt. Ble bare supermotivert til å starte på neste blogginnlegg jeg nå. 😀 Herlighet, hvor snill er ikke du. <3 Takk!

    4. Mari: Ånei! Da må du bare se å ta tak i dem i kveld og sette i gang med lesingen igjen. Haha 😀 Nei, men faren er stor for at man hamstrer på bøker for så å bare la dem ligge til pynt. Da er det ihvertfall fint om de tar seg godt ut på kaffebordet! Haha 😀 Nei, jeg har aldri skrevet stort om studiene, men nå bestemte jeg meg akkurat for å avslutte og kun fokusere blogg det neste halvåret. Så nå fremover er det kun fokus på å blogge, tjene penger og spare. 🙂

    5. Du burde få tak i boka verdenskunsten av E. H. Gombrich. Den er ikke i salg nå, men kanskje noen selger den brukt. Den passer godt for nybegynnere. Inneholder alle kunstens hovedverker.
      Men en bok som også passer fint som pynt er den helt nye, utgitt i år: Våre største kunstnere: Ibsen og Munch av Torstein Velsand. Masse flotte bilder av store norske kunstnere.

    6. Hei! Du er mye å besøke besteforeldrene dine! Men hvor er foreldrene dine hen i verden? Hører ikke mye av de..

    7. Holder på med siste året av min bachelorgrad i utøvende billedkunst (Painting and printmaking), så har litt peiling (eller bør ha det ihvertfall, hehe)
      Regner med det er mest kunsthistorie du tenker? Hvis ikke kan jeg anbefale Terry Smith’ “Contemomporary Art”, tar for seg samtidskunst i ulike deler av verden.

    8. Jobber på Stavanger kunstmuseum (det rundt mosvannet), og der har de mange bøker (og kunst), du burde dra innom en dag når du er i Stavanger 🙂

    9. Hei Marthe ! 😀 elsker bloggen din <3 lurte på en ting? Hvilken type hund er bella? Hahah hun er dødssøt og dødsrå! Ler av alle bildene av hun! Sjarmtroll deluxe. 😄

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg