Ny uke, ny ukesmeny!

Ny uke, ny ukesmeny! Jeg skulle mer enn gjerne ha laget disse blogginnleggene hver eneste mandag, men jeg har dessverre bare bloggoppskrifter nok til å komme med dem en gang i blant. <3 Håper denne ukens meny kan inspirere like mye som den forrige! Jeg drar hjem til familien på juleferie allerede til torsdag, så jeg kommer bare til å følge menyen frem til da, men jeg er rimelig sikker på at bestemormiddagene jeg vil få servert både fredag, lørdag og søndag, uansett slår mine retter ned i støvlene. <3 Det er ingen som lager bedre mat enn bestemor, tante og farmor så de neste 10 dagene er det bare å suge til deg inspirasjon. Jeg skal ihvertfall lære meg og lage perfekt ribbe, for det kunne jeg virkelig tenke meg her hjemme en gang!

Mandag: Uken startes som vanlig på sunnest mulig vis! Bakt laks med creme fraiche, sprø båtpoteter og grønnsaker står på menyen. Dette skal Cathrine og jeg lage oss i dag, og jeg får vann i munnen av å tenke på det. Ah, har ikke spist laks siden jeg spiste det ute for to uker siden!

Tirsdag: Suppedagen! Denne uken vil jeg ha hele to suppemiddager, og først ut er denne nydelige indiske kyllingvarianten med nudler og nanbrød!

Onsdag: Wok! En av mine favorittretter. Jeg har ikke tellingen på hvor mange wokvarianter jeg har laget de siste par årene. Så lenge man er flink til å variere med smaker og ingredienser så tror jeg aldri at man kan gå lei av denne middagen. I akkurat denne retten har jeg brukt kylling, men du må gjerne erstatte kyllingen med svin om du foretrekker det bedre.

Torsdag: En ny dag med fisk! Denne torsdagen står hjemmelaget gulrotsuppe med sei på menyen, og denne middagen kommer dere alle til å elske! Server med flatbrød og NYT.

Fredag: Man kan vel ikke bare spise fisk og kylling? Litt biff må man og ha! Mannfolka deres bør glede seg til å få servert dette måltidet. Biff toppet med urtesmør, sprø potetflak, grillet maiskolbe og fylt paprika.

Lørdag: Hjemmelaget lasagne med pesto, skinke, litt eplejuice, tomatsaus og kylling. Mmm! Dette serverte jeg ganske nylig til Selini da hun var på besøk fra nord, og like etter at hun kom hjem fikk jeg beskjed om å forklare henne nøyaktig hvordan hun skulle lage retten om igjen. Hihi, jeg er sikker på at den faller like godt i smak hos dere!

Søndag: Til tross for at jeg forrige uke skrev at den typiske bestemormiddag tilhørte søndagen, velger jeg denne uken å sette opp en enkel, italiensk pizza på menyen. Vi som gjerne tar en tur ut på lørdagskvelden, våkner stadig opp med cravings for både pizza, hamburger, pita og kebab.. Vel denne varianten er i det minste hjemmelaget! Dessuten er den på langt nær så rik på kalorier som en kebab fylt med fett og dressing.

Klikk på bildene for å komme til oppskriftene!
Ønsker dere en super start på den nye uken <3

8 kommentarer
    1. Så skikkelig snadder ut 😀
      Jeg bare lurer på om besemor vil si mormor, og har farmora de og mormora de kontakt, eller skal du liksom være hos farmora de en dag og bestemora de/mormora de en annen ? 🙂
      Digger bloggen din

    2. Kan du legge ut en ny link til lasagnen? Den du la ut er til italiensk pizza:) Tenkte jeg måtte lage den en dag. Kanskje jeg ikke klarer å vente lengre enn til i morgen:)

    3. kathrine: Såå bra 😀 Bestemor vil si mormor i mitt tilfelle ja 😀 Farmor og bestemor bor bare 5 minutt unna hverandre så de har kontakt, men det er ikke slik at de går på besøk til hverandre. 🙂 Hehe. <3 Kjempehyggelig å høre!

    4. synes det er så gøy at du poster ukes menyer! laget brokkoli suppen forrige uke, var kjempe godt! super inspo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg