Ukens utfordring – Mageøvelse for to



Hei og god kveld dere! Jeg forstår ikke hvor timene blir av.. Er klokken virkelig seks allerede? Hjelp! Og er det virkelig 10 desember? Da er det jo bare to uker igjen til jul! Var det ikke i går jeg skrev at det bare var tre uker igjen!? Jeg blir helt skremt jeg. Jaja, da er det faktisk bare en uke igjen til jeg drar hjem på juleferie i Stavanger. Det er nesten trist hvor fort desemberdagene forsvinner! Jeg er ikke klar for julaften enda. Det er så mange ting jeg vil rekke å kose meg med før 24 desember! Haha, får jeg tid til alt, lurer jeg på nå?

Denne morgenen tilbrakte jeg i crossfitgarasjen sammen med Magnus. Jeg hadde en PT time klokken 10.00 og bestemte at vi skulle ha “øve på et eller annet med stang” på treningsplanen. Snill som gutten er, fikk jeg det som jeg ville og øvde en hel del på clean and jerk. Nå er det snart på tide at jeg blir en mester på denne fronten! Ah, det er så gøy å kjenne på at man blir litt flinkere og flinkere for hver gang. Ingenting som motiverer mer enn mestringsfølelsen!

Ettersom  vi bare drev med løfting denne tirsdagen, tenkte jeg å skrive litt om forrige økt jeg hadde i Narviga! Denne rene mageøkten var helt sykt effektiv, så jeg fikk lyst til å dele en av øvelsene på bloggen og utfordre dere til å prøve ut det samme med en venn!

Magnus: Du strammer ikke ordentlig! Stram mer!!

Slik gjør du – Effektiv mageøvelse for to:
1. Legg dere i plankeposisjon ved siden av hverandre. Mens den ene står akkurat slik, går den andre opp på hendene for så å gå ned igjen i vanlige planke èn gang. Deretter gjør du det samme mens naboen i mellomtiden blir stående i vanlig planke. Når du har tatt din repetisjon, står du i vanlig planke mens naboen tar to repetisjoner. Slik holder dere på til begge har tatt 10 repetisjoner mens den andre står i planken. Dere får altså ikke en eneste pause før disse ti repetisjonene er tatt, så jo kjappere du klarer å gå opp og ned fra albuene til hendene, jo enklere blir det. Enkelt blir det ikke uansett, men fy så deilig det kjennes etterpå!

Prøv det ut! Det er ikke bare tungt i magemusklene, men også i rygg og armer. Hele kroppen strammes jo til enhver tid! Genialt. <3 Huff, nå reiser Magnus til Cuba førstkommende lørdag så de neste par ukene må jeg trene på egenhånd. Hvordan skal det gå tro? Hehe, nei jeg skal nok få meldt meg på noen gruppetimer og løpt noen turer ute i det deilige høstværet. Høhø!

Hahaha, dauer av trynet til Magnus på dette bildet. Bloggen hans finner dere HER.
Nå får jeg fint mannebesøk her i heimen! Ha en fin onsdagskveld videre <3

14 kommentarer
    1. Skal du snart dele med oss hvem din hemmelige gutt er? Blir så nysgjerrig når du skriver det:) Du er superflink som trener så ofte, skulle gjerne trent mer, men jeg har en skade som gjør at jeg må ta tiden til hjelp:(

    2. Herlige bilder 🙂
      Men du dreper meg med det mannebesøk snakket ditt altså! Haha, kos deg 🙂

    3. Spreka 😀 jeg har lagt treningen på hyllen for i år, får heller være flink fra Januar 😀 ha en super kveld videre og kos deg 🙂

    4. Hei , er det støtte du har rundt håndleddene , sliter enn del med det selv, men er usikker på hvliken støtte som er bra og grei og trene med? 🙂

    5. Hege: Hei Hege! Ja det er en støtteteip, men jeg bruker den ærlig talt bare for å se kul ut. Hehee! 😀 tror den er bra da. Magnus og matthew bruker dem til enhver tid! 🙂

    6. Åhh.. Elsket bloggen din myee bedre før.. Nå er den liksom så lik andre sin, men masse treningsinnlegg….

    7. Marthe! Jeg fant look-a-like’en din på Instagram 😀 @nikkiallweek
      Gi meg tilbakemelding på om du er enig da 😛

    8. Prøvde plankeøvelsen i går, og fysøren det brant i magen!! Det er kjekt nå du legger ut trenings tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg