Ett blyantskjørt – Åtte antrekk

Det er ikke mer enn halvannet år siden jeg så på blyantskjørtet som noe av det vanskeligste å kombinere. Jeg ville så gjerne gå til innkjøp av et, men lot være i frykt for at det bare ville bli liggende ubrukt, innerst i klesskapet. Plutselig kom denne sorte skinnvarianten inn på Vero Moda, og etter å ha gransket det i flere timer på jobb, bestemte jeg meg for å gi det en sjanse og ta det med meg hjem. I dag klarer jeg nesten ikke å la dette skjørtet være i fred. Jeg har kombinert det på utallige måter og bruker det både sommer som vinter. -For ja, det er like lekkert med en tynn, sort strømpebukse under og en tykkere kåpe over.





Stilen min er som dere kanskje har skjønt, veldig variert. Jeg har aldri vært redd for å eksperimentere, og kler meg ofte (om ikke alltid) etter humøret. Jeg har dager hvor jeg tror jeg er Rihanna, og jeg har dager hvor jeg tror jeg er Christian Grey’s classy kontorassistent. Høhø! Jeg ser likevel for meg at stilen min med årene utvikler seg mer i retning av sistnevnte. Om jeg blir en kontordame eller ikke er ikke godt å si, men er det noe jeg føler meg vel i så er det nettopp blyantskjørt, lange frakker, kåper, støvletter og pumps. Jeg kan fint se for meg at klesskapet mitt om fem år består av en en god del flere blyantskjørt, for dette plagget har vært en favoritt siden dagen jeg dro det med meg hjem. Altså, jeg mener.. Selv røde lepper og en leopardtopp blir classy kombinert med et blyantskjørt!

Til dere som sliter med å finne løsninger på hvordan denne stilen kan mestres, har jeg remset opp åtte av mine tidligere antrekk hvor blyantskjørtet er blitt tatt i bruk. Nå er vi i november, men husk at strømpebuksen slett ikke er noe problem å tilføye, og er kontoret ditt ufyselig kaldt så bytt gjerne singletten med en enkel, langarmet skjorte. Hallo i luken, blir det mer elegant?! Prøv dere frem hjemme foran speilet. Her slår nesten ingenting feil!


Håper noen av dere blir inspirerte til å dra frem blyantskjørtet nå.
Riktig kombinert fungerer det like godt på jobb som på fest! <3

16 kommentarer

Siste innlegg