Søndagskost: Brokkolisuppe

Så hyggelig å høre at dere likte de siste to innleggene mine så godt! Det er så herlig med så mye god respons. Jeg har ikke fått svart på alle spørsmålene deres under forrige innlegg, men det skal jeg hive meg på så fort jeg har fått ut denne deilige oppskriften! I stedet for å trykke i meg den svært så fristende “dagen derpå” maten som burger, pizza eller en litt for usunn kebab, bestemte jeg meg i dag for å lage litt hjemmelaget brokkolisuppe! -Med egg, brokkoli og godt brød til. Cathrine sov over i natt, og etter en veeldig morsom kveld på byen, tror jeg vi begge kunne trenge en energiboost til frokost. Hihi! Vi har bare ligget og dratt oss i hele dag, men etter å ha fått i meg en skål suppe kjenner jeg at jeg faktisk er klar for enda en super kveld med fine jenter, latter og kos! Annika har overtalt meg til å bli med på et slags standup show i sentrum i kveld, så det kan bli spennende. Ah det skjer så mye GØY om dagen!

Du trenger – 2 porsjoner: 1. 500g brokkoli 2. 2,5 dl matfløte 3. 7 dl utblandet grønnsaksbiljong 4. Salt/pepper 5. 2 egg 6. 1 løk

Slik gjør du:
1. Grovhakk løken og kok både den og brokkolien så mør at det kan moses med en stavmikser.
2. Bland grønnsaksbuljongen med 7 dl vann og gi dette et oppkok.
3. Sil vannet av brokkolien og løken, legg en håndfull brokkoli av på en tallerken og mos resten.
4. Hell vannet med grønnsaksbuljong over den moste brokkolien, tilsett matfløten og kok suppen i 5 minutt.

5. Kok eggene i 8-9 minutt og tilsett både disse og resten av brokkolien før servering.

Smak til med masse salt og pepper!

Håper det smaker! Ha en deilig søndag videre da dere. <3
Jeg får vel gjøre meg klar for en ordentlig latterfull kveld.

9 kommentarer
    1. Dette såg godt ut! jeg går selv vg1 kokk. og vil anbefale spinatsuppe med egg og foccacia brød til. Dette håper jeg du prøve deg på, når du får tid!:)

    2. Jeg går nå gjennom alle oppskriftene du har lagt og lagrer veldig mange! Det er så utrolig mye godt og fristende! Har allerede laget “spennende kyllingsalat” og den milkshaken med peanøtter i sammen med vennninna mi! Begge deler falt i smak og jeg gleder meg til å prøve ut flere av oppskriftene dine, takk for at du deler så mye godt! 🙂

    3. Veldig fin blogg du har, stå på videre! Du er en stor inspirasjon for mange mennesker og det er fint å se at du fortsetter å blogge med dårlig og gode kritikk fra lesere. Ha en super dag. Hilsen maikengohansen.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg