Happy B-day Frantzen!



God morgen dere! Tenk snart er det helg igjen. Fy som dagene flyr.. Jeg må bare fortelle dere noe før jeg setter i gang med det dette innlegget egentlig skal dreie seg om.. Jeg har nemlig hikket nesten konstant helt siden i går formiddag. Det vil ikke stoppe, og nå er jeg altså i ferd med å bli gal! Haha! Jeg sovnet ikke før klokken 02.00 i natt fordi jeg kvakk til hver eneste gang en ny hikk slo ut. Aldri opplevd maken! -Og jeg som har tidenes sovehjerte! Har dere noen gode råd til meg på denne fronten også eller? Jeg skal snart avgårde på trening og kjenner allerede nå at jeg er støl i magen, bare etter å ha hikket i 24 timer. Heh! Hjelpe meg.

Over til treningen! Gjett hvem som fylte 24 år forrige torsdag? Klart jeg måtte sørge for at ukens siste PT time ble satt opp på denne dagen.. Jammen fikk jeg med meg Selini på trening også! Vi dro til byen en time før PT timen startet for å kjøpe et lite utvalg av kaker fra Dampbakeriet. Ja, jeg ga PT’en min kaker til bursdagen! Hehe, hvis dere ikke alt har fått det med dere så er han ikke så nøye på det, så ettertreningsmaten hans denne torsdagen ble marsjipankake, sjokoladekake, bolle, gulrotkake og blåbærfromasj!

Det ble helt sikkert forbrent på et blunk likevel. Ettersom Selini akkurat har blitt singel, bestilte hun en økt med litt ekstra fokus på mage og rumpe, og til tross for at Magnus er en *Vitreneralltidhelekroppen* mann, så fikk vi en økt bestående av en rekke squats, burpees, sit-ups og kettlebells swings. Økten føltes veldig grei å gjennomføre, men da vi dagen etterpå ikke kunne gå, skjønte vi at den hadde vært vanvittig effektiv. Ah, det er så gøy å trene sammen med noen! Jeg har det for all del kjempemorro med Magnus alene også, men når man er to som jobber sammen så er det akkurat som det dukker opp et ekstra gir. Kanskje jeg eier litt konkurranseinstinkt likevel?



Mens en av oss holdt to kettlebells over hodet, måtte den andre ta 6 kettlebells swings, 8 hanging leg raise og 16 toe touches. Deretter byttet vi roller til fire runder var gjennomført. Dersom vi ikke klarte å holde kettlebell kulene over hodet helt til andremann hadde fullført sine tre ulike øvelser, måtte vi gå opp og ned på hendene fra plankeøvelsen seks ganger som straff. Nok en kreativ, GØY og effektiv måte å bli sprek på! Timen bare fløy forbi, og vips så var det tid for å klatre på Magnus…



“Kom igjen Frantzen, du tar en knebøy med oss på skuldrene!”

Null stress! Hehe. Magnus sitt blogginnlegg fra denne dagen finner dere HER.
Reminder: Hikke-tips settes altså STOR pris på denne torsdagen!
<3

27 kommentarer
    1. Drikk masse vann og hold pusten samtidig! Le masse, eller bare hold pusten lenge 😀 det pleier å hjelpe på meg! Forresten så har jeg hørt fra da jeg var liten, at man hikker mye fordi noen snakker om deg. Så da er det nok noen der ute som nevner navnet ditt veldig mye 🙂 hehe
      Og tøffe bilder! Gratulerer med dagen som var til Magnus 😀

    2. Hold pusten ett minutt, svelg vann oppned når du drikker eller rett og slett bare få noen til å skremme deg skikkelig! ;D

    3. Spørsmål til ukens spørsmål:
      -Er du HELT over eksen? Liksom tenker du på han hele tiden fortsatt eller er han helt glemt?
      – Hva er din favoritt matrett?

    4. Må si meg enig med de over her- hold pusten lenge for så å drikke tre store slurker med vann. Funker hver gang ;P Ellers virker det litt rart at du har hikket i så mye som 24 timer?? mener ikke å skremme deg, men om hikken varer i flere dager må du faktisk oppsøke lege :/ kan være strupekreft, eller en forstyrrelse i “hikkemuskelen” e.l. Det er jo ikke sannsynlig, men bare sånn at du er obs på det :))

    5. Har du hikke kan du drikke et glass sitronsaft med litt vann i.
      Grunnen til hikke er krampe i mellomgulvet.
      Jeg synes du og Selini er så spreke. Pene er dere også.
      Lykke til videre med treningen.

    6. Spis en t-skje med bringebærsyltetøy! Trodde ikke at det kom til å funke da jeg hørte om det, men etter jeg prøvde det ut har det faktisk fått hikken min til å stoppe hver eneste gang jeg har gjort det! Er veldig merkelig, men det funker!

    7. Det som hjelper mot hikke er å konsentrere seg, enkelt og greit!
      Du kan f.eks prøve å konsentrere deg om å finne ut hvor hikken kommer fra, så da må du kjenne virkelig godt etter om du kjenner en ny hikk og finne ut om det kommer fra magen eller halsen, siden du konsentrerer deg så mye om den neste hikken vil det aldri bli en neste hikk!

    8. få noen til og si, om du ikke slutter og hikke, får du 200 kr. jeg leste d på nett en gang, snudde meg til vennina mi og sa d, hun stoppet og hikke ^^
      kan du ha spørsmålsrunde btw?:)

    9. Bøy hodet helt bakover og svelg tre ganger. Jeg har hørt om så mange rare ting, men dette har funket best for meg og mine 🙂

    10. Hei, jeg leser bloggen din ofte, og du ønsket at vi skulle komme med forslag om hva du skal skrive om. Kan du skrive et innlegg om hva man kan gjøre for å holde seg opptatt.. altså ikke hjernen opptatt så man ikke tenker på unødvendig ting og tang. (har angst og depresjon, så de verste tipsene er ta deg et langt og varmt bad eller lag en god kop kakao og slapp av på soffaen etc.) :))

    11. Holaaa!
      Ble en sen kommentar til dette innlegget.. men var noen dager siden jeg var inne her 🙂
      Meen, jeg har opplevd maken, med hikken altså! :p Stakkars morfaren min, etter han fikk slag så har han hikket KONSTANT! Eller det vil si 10 dager på(med hikken) og 10 dager uten, og sånn har det gått i over et år nå.. Stakkars 🙁 Jeg syns så synd på han, når de siste dagene kommer i hikkeperioden er han helt utslitt og har nesten ikke stemme! SÅÅ, hvis du vet om noen som har hatt lignende tilfeller, eller vet om noen som kan håndtere den slags så blir jeg glad for tips :):)

    12. kanskje du må prøve å ete maten saktere? leste et sted at ein hikka pga at mellomgulvet gjer et hopp, enten fordi maten sitt litt fast og treng hjelp til å komme vidare i kroppen, eller pga av at det er ukontrollert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg