Antrekk – 111114

Okei.. Jeg blir litt sånn “hvor skal jeg begynne?” når dere ikke har hørt fra meg på over et døgn. Det er nok en kombinasjon av mye som foregår og manko på motivasjon om dagen. Det blir gjerne slik når høstmørket slår inn for fullt. Ja, jeg skylder faktisk på været for dette skjer hvert eneste år.. Jeg bor definitivt i feil land. Jeg trenger både sol og lys for at humøret skal være på topp, og akkurat nå har vi ikke hatt noen av delene på en laaang lang stund. Vi hadde et snev av sol de fem minuttene det tok meg å gå fra buss-stoppet til Viego regnskapsbyrå denne tirsdagsmorgenen og da tok jeg meg selv i å smile ordentlig. Ikke bare fordi Geir hadde lovet meg en varm kopp kakao, men rett og slett fordi jeg endelig fikk litt sol på kroppen! Herregud, jeg må flytte til Miami eller bare slutte å klage.

Ja, men virkelig. Dere har det vel på samme måte? Høsten kan for all del være hyggelig den, men det er måte på hvor lang tid vi kan bruke på å gå lei av regn og mørket. Uansett! Morgenen min var faktisk rimelig fin. Jeg fikk Cathrine på overnatting sent i går kveld og dro som nevnt på møte med Geir i dag tidlig. Her var det både ris og ros å hente! Heldigvis mest ros.. -For når det virkelig ikke er noe mer positivt å si om økonomien så forteller han meg i stedet hvor søt og snill jeg er. Aww.. Takk, Geir. Du er jammen ikke dum.


Bukse, jakke og peplumtopp fra Vero Moda, Smykke fra Gina Tricot, Veske fra Charles & Keith, Sko fra Primark

Sååå glad var han for å se meg i dag… Hehe

Geir: Du er som en ulv i fåreklær.
Marthe: Hæ? Men du sa jo nettopp at jeg var snill!
Geir: Ja, men du spiller på sjarmen…

Ler meg ihjel av den mannen..

Har mine kjære, tålmodige blogglesere det BRA? Jeg tror bare jeg må starte rett på neste innlegg jeg nå! Jeg har mildt sagt en HAU å ta igjen, og i kveld får jeg besøk for syvende(?) kveld på rad? I morgen skal jeg definitivt sette hele kvelden av til blogg og bare blogg.

Jeg vil så gjerne finne tilbake til disse gamle, gode rutinene mine! <3
Har dere noen ønsker til blogginnlegg så settes disse STOR pris på nå.

46 kommentarer
    1. Jeg er helt motsatt jeg! Er i mye beder humør på høsten. Min definisjon på fint vær er rein! Og dårlig vær sol. Haha. Så jeg nyter dagene!
      Men du må ha en fin sag videre og kose deg med besøk i kveld !!

    2. En liten fun fact: De fleste av oss tror faktisk at bedre vær kan bidra til å gjøre oss lykkeligere, men studier har vist at dette faktisk ikke stemmer. Du kan føle deg lykkeligere de første ukene, men dette avtar, du ser på det gode været som normalt, og tar det for gitt. Som psykologen Kahneman skriver i sin bok Tenke Fort og Langsomt, (anbefales), “Ingenting er så viktig som du tror det er når du tenker på det”.
      Håper du får en koselig tid i vente, selv om solen ikke er på sin plass! 🙂

    3. Den toppen er sååå fin 🙂 Men den var utsolgt på Vera Moda når jeg var der sist, tenker å kjøpe den på nett, men vet ikke hvilken størrelse jeg skal ta. Hvilken størrelse har du i den, vi er sånn cirka samme størrelse tror jeg?

    4. Skjønner veldig godt hva du mener med lite motivasjon nå i høstmørket.. Men er vel bare å stå på ut året! Er jo snart juuuuul 😀
      Hadde vært morsomt om du hadde skrevet om noen skatter du har i klesskapet ditt. Ting som vi leserne dine kanskje ikke har sett på en stund, evt. alle/de fleste tingene du har i en farge, en yndlingsjakke eller noen favorittsko og vesker? Vet du har veldig mye fint, så det kunne vært litt spennende å se! 🙂
      Jeg gleder meg også veldig til å se hvordan du pynter til jul, kanskje du finner på noen diy-prosjekter som har med enkel og billig julepynt å gjøre? <3
      Elsker å titte innom bloggen din enten det ikke er noe innlegg eller tre, klarer alltid å finne litt inspirasjon og glede hos deg Marthe!

    5. Treningstøyet ditt, vil så gjerne se!
      Fortell litt om MARTHE SOM UNGDOM er Så gøy å lese, Hahahah
      ‘Første gang jeg gjorde’ – innlegg

    6. Enig med anonym, “min første gang” innlegg er alltid morsomt:) feks. Første gang du drakk, første gang du ble skikkelig full, første gang du kjøpte noe dyrt, første gang du strøk på en prøve, første gang du fikk 6 på en prøve osv 🙂

    7. Anonym: Okei! Slike innlegg er morsomme å skrive også. Da får jeg mimret litt i samme slengen! Hehe. 😀 Har du noen flere forslag til “første gang opplevelser” så kom gjerne med det! Jeg har jo alt hatt et slikt innlegg og da brukte jeg opp en del historier. Hehe! Men her var det mange nye morsomme ting jeg kan skrive om 😀

    8. Anonym: Alright! Skal bli 😀 Hihi, tusen takk for at du kommer med litt idèer her. Det er virkelig heltopp når motivasjonen ikker helt tilstedet! 🙂 <3

    9. Helene: Det gjør meg ingenting å svare på det. Har jo vært veldig åpen om dette hele tiden 🙂 At Jonas har fått seg kjæreste synes jeg er kjempefint. Har gratulert han også jeg, og sagt at hun ser supersøt ut. Tror de blir et radarpar! 🙂

    10. Amelia: Tusen takk Amelia! Ja, de hadde den ikke igjen i 34/XS da jeg handlet den heller, så jeg kjøpte den i S/36. Men det gikk helt greit. Den var ikke så stor i størrelsen! 🙂

    11. Nora: Ja, det er så sant Nora. Det er snart juuul, og det er jo faktisk favoritthøytiden! Måtte det bare falle litt snø snart. Hihi. <3 Da blir det i det minste litt lysere! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen disse idèene til blogginnlegg. Det setter jeg stoor pris på! DIY prosjekter knyttet til jul + favorittplagg/sko/i en farge er notert ned! 😀 Klem!

    12. Kan ikke du legge ut ønske listen din til jul og julegave tips til: mamma, pappa og vennegaver??

    13. PLEASE: Tipseinnlegg, for eks. ti tips til en bedre hverdag, ti tips til en bedre morgen, ti tips til å få mer energi, ti tips til å få ting gjort….(helst ikke tips om sminke og trening, hehe)
      ELSKER bloggen din og elsker slike innlegg!:)
      God klem

    14. maiziiee: Å <3 Så hyggelig å høre! Jeg kjøper stort sett klærene mine på Bikbok, Vero Moda, Gina Tricot, og h&m. Utvalget er ikke så stort her i Kristiansand, men det er disse stedene jeg handler når jeg er hjemme. Ellers prøver jeg også å shoppe som en gal når jeg er på ferie for å få med meg noe litt mer unikt 😀

    15. Kan du lage et innlegg med tips til adventskalender til en venninne? Altså ikke så dyre gaver, men nok til at venninnen blir glad! Har en venninne som jeg vil vise at jeg setter ekstra pris på, så jeg tenkte å lage kalender til henne, men trenger litt tips. Føler hun fortjener noe ordentlig, fordi jeg flyttet nettopp hit til stavanger og kjenner ingen her og er ganske ensom, men hun har hjulpet myye og har vært veldig stor støtte. Også har hun gått tur med meg hver kveld så og si, og det liker jeg 😀
      Forresten så håper jeg motivasjonen kommer på topp snart, og at du trives med bloggingen! Syns du er kjempeflink uansett, og jeg er innom daglig uansett for å se etter nye innlegg 😀 lest bloggen din siden du blogget med Kristina, og ser på deg som en venninne på en måte! Håper du får en super kveld, og ønsker deg alt godt i verden! <3 klem

    16. Er jo flotters hvis vi blogglesere kan komme med tips, og du får motivasjon av det! Er jo tross alt vi som skal lese, og her kan man ikke da sitte og surmule over at du ikke skriver noen ting.. Da må man komme med noen tips for å hjelp deg 🙂
      – Time for time innlegg
      – Dine sminkerutiner
      – Anbefalinger (ukes anbefaling)
      – Fortsette med mattips
      – Din time plan for uken (så vi go forstår hvor mye du har å gjøre, hehe..) Kanskje noen ikke komentere noe på det!!
      – Dine favorittsteder (storbyer osv)
      – Reisemål
      – framtiden
      – Dine favorittfilmer/serie/julefilmer osv
      – Nye innkjøp

    17. Hei. Forslag til noe du kan skrive om, er forskjellige stiler. Noen ganger er jo stilen mer røff, pyntet, romantisk etc. Også lurer jeg på hvordan du går frem når du skal finne antrekk til forskjellige anledninger? Hvordan du tenker eller hva du begynner med? Har du kanskje noen smarte løsninger? 😀
      Et annet forslag best vs verst-innlegg. Beste antrekk i 2014, vs verste antrekk. Beste middag vs verste, beste ide vs verste ide, beste instagrambilde vs verste.
      Syns du er inspirerende og flott selv når du er litt umotivert. Du skal vite at bloggen din er virkelig et sted jeg henter både inspirasjon, glede og oppturer i en hektisk hverdag. Stå på! Selv om vi ikke kjenner hverandre, er du en jeg er glad i<3

    18. Du er så fin Marthe! Liker at det er mulig å “kopiere” stilen din. Er så mange bloggere som bruker sykt mye penger på merker, noe som er helt urealitstisk for oss studenter å skaffe oss. Bare å drømme seg bort….. Fint å se at man ikke trenger å bruke tusenvis av kroner på sminke, klær og vesker <3 stå på!!!
      Jeg er veldig nysgjerrig på sminkerutinen din, tror nesten det er 2år siden sist du laget enn.

    19. hadde vært veldig gøy med et time-for-time innlegg eller en video av dagen din! det er jo litt annerledes, og tror jeg hadde slått an hos de aller fleste 🙂

    20. ler meg ihjel av han derre GEIR..
      nesten så jeg bestiller time til han bare for å se om han faktisk er så morsom haha.. heldigvis så er jeg god med økonomi men om jeg kommer i ei knipe vet jeg hvertfall hvem jeg skal ringe hehe:)

    21. Litt om hva du tenker over når du kjøper klær/kler deg opp 😀 Sånn “trangt skjørt passer til… ” Og om du kan ta fram gamle outfitbilder som du er fornøyd med/ikke fornøyd med, og kommentere hva som gjorde det bra/dårlig. Eller klesplagg du bare virkelig ikke syntes er noe fint! Eller andre bloggere du leser, stilikoner.. Eller noen virkelighetsinnlegg, med temaer som mobbing, religion …. Oppsummering av DIY innlegg! Eller et innlegg med basisk klær, f. eks hva du ville hatt hvis du skulle hatt en garderobe på type 15 plagg og 3 par sko. Eller et innlegg med dine favorittsmykker! (ble endel tips her ja! hah. Hadde bare et i utgangspunktet og så kom det jo en hel haug!. Et tips ut fra det er jo å lese litt andre blogger, moteblader osv, og bare drodle ned en haug med tips!)
      PS: for en herlig og søt innstilling til at Jonas har fått seg ny kjæreste. Det er så beundringsverdig at du klarer å være så positiv på hans vegne. Men det vitner nok bare om en HAUG med god selvtillit (og selvfølelse) fra din side! Det at ex’en får en ny kjæreste gjør en jo ikke selv til en dårligere/styggere/mindre verdt person, men har selv gått i fellen og blitt kjempeknust av det.. Lyst til å dele ut litt selvtillit på det området!? hoho!

    22. Blogginnlegg om jul er alltid gøy! Julegavetips, oppskrifter og tips til julekjoler er spesielt bra, og da gjerne kjoler som ikke bare er fra nelly, men også andre nettsider. Og kalendergave-ideer settes også stor pris på! Billige og koselige gaver, og kanskje litt om hvordan man kan lage kalenderen? Hehe
      Uansett, utrolig fint antrekk, jakken var superfin!

    23. Kjempe fint antrekk som alltid!
      Sånne morsomme fakta om deg selv er alltid gøy å lese!
      Også hadde det vært veldig gøy om du feks kunne vist en enkel genser og vise flere kombinasjonsmuligheter med den. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg