Friday – Blueberry pancakes

Å våkne til fredag er like forbaska deilig hver gang. Spesielt med en stykk hund og en stykk god venninne rett ved min side. Selini har akkurat dratt på lunch med sin lillebror, men jeg rakk akkurat å lage oss noen pannekaker før hun fløy avgårde. Håper ikke dere er sultne, for her kommer nok en deilig oppskrift med noen fristende bilder til! Selini og jeg hadde egentlig tenkt til å stå opp klokken 08.00 og ta bussen til Lillesand for å gå på fjelltur med Karen denne fredagen, men selv ikke Selini hadde ork da det kom til stykket. Vi får heller ta med oss Bella på en løpetur i skogen etter middag! I kveld har vi nemlig invitert hele jentegjengen over på mat og idol-titting hos meg! Når vi først har fått besøk av frøkna fra Harstad, så må vi jo bare sette av litt tid til å samles. <3

Du trenger – Blueberry pancakes: 1. 275g hvetemel 2. 50g smør 3. 2 ts bakepulver 4. 1ts natron 5. 4 1/2 dl skummet kulturmelk 6. 1 1/2 dl H-melk 7. 1 ts sukker 8. 1/2 ts salt 9. 2 dl frossne eller ferske blåbær 10. 2 egg

Slik gjør du:
1. Bland alt det tørre sammen. Smelt smøret og la det bl litt avkjølt.
2. Visp eggene sammen, og bland inn både de to melketypene og det avkjølte smøret.
3. Hell over alt det tørre. Litt av gangen og rør røren klumpefri før du lar den stå på kjøkkenbenken i 30 minutt.
4. Når røra har svelt ferdig, kan du steke pannekakene i en varm stekepanne med litt smør. Så fort du har helt røra i panna heller du over en håndfull ferske blåbær, og så fort du ser oversiden boble og kjenner at undersiden er stekt, snur du pannekaken.

Jeg har bare brukt en av mine gamle pannekake-oppskrifter denne morgenen, men jeg tentke jeg skulle dele en oppskrift hvor blåbærene faktisk blir tilsatt inni selve pannekaken! Bare så dere kan få prøvd ut noe nytt og litt mer spennende!

Får man egentlig en bedre frokost enn hjemmelagde pannekaker?
-Med blåbærsyltetøy eller best av alt.. Rørte, ferske blåbær? NEPPE!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg