Packing my bag!

Da var kofferten allerede pakket til morgendagen. Så fort jeg har fått unnagjort en treningsøkt og noen ærend i morgen tidlig, hiver jeg meg altså på toget til Stavanger. Tenk jeg har pakket en hel dag i forveien dere! Da gleder hun seg… Det begynner å bli noen uker siden Cathrine og jeg dro til Stavanger på jentetur, og da ble det ikke engang tid til å treffe familien! Dere kan tro jeg savner dem nå.

Cath var faktisk i Stavanger forrige uke igjen, og jeg har vært så misunnelig! Jeg tror ikke jeg har fortalt dere det, men hun og bestevenninnen min fra Stavanger “Iselin”, traff hverandre forrige uke, spiste lunch sammen og hadde jentekveld. Haha, jeg vet ikke hvorfor jeg synes det er så stas, men det føltes som jul og nyttår på samme tid da de fortalte meg det. Det var bare så utrolig hyggelig å høre at to av mine beste venner fra to forskjellige byer bestemte seg for å treffes og bli bedre kjent, selv uten meg tilstede! Ikke at jeg trodde de behøvde meg for å komme i kontakt, men dere skjønner hva jeg mener! Haha, herlighet så kos. <3 Jeg blir så latterlig glad.

Husmoren i meg har også fått komme frem i dag! Jeg har hatt støv på hjernen og har det i grunn fremdeles. Jeg har bare latt Jif sprayen få en liten hvilepause mens jeg oppdaterer dere. Jeg dro forresten også innom frisøren for å hente disse bildene, men der kom jeg jo ingen verdens vei. Bildene lå på en Mac og prosessen med å flytte bildene over fra en mac til et minnekort var litt for avansert for både meg og hele frisør-crewet. Vi ble sittende og google “hvordan kopiere og lime inn bilder på mac”, men fant altså aldri en løsning på problemet. Jada, nå tenker dere at jeg er både blond og dum, men kan man ikke mac så kan man ikke mac. Jeg får prøve igjen en annen dag når Mac-sjefen er på huset! 

Heh! Ønsker meg opplæring for Mac-maskiner til jul.
Håper dere har hatt en fin onsdag <3 Tilbake til støvtørkingen!

43 kommentarer
    1. Det er jo bare å sende bildene du likte på mailer til deg selv?? Trenger ikke ha de på en minnepenn.

    2. Hei Marthe! Flink du er – effektiv.no 🙂 Så koselig at du får deg en tur til Stavanger igjen da. Kose deg masse 🙂 Nattaklem<3

    3. Marianne O.: Huff jeg vet ikke! Hvor får man kjøpt kostymer nå til dags? Jeg blir litt flau av slikt jeg. Skjønner jo at man skal kle seg ut på Halloween, men det må gjerne være passe nøytralt 😀

    4. Hei Marthe!
      Jeg har mac selv men er ikke så flink likevel ;p men jeg tror jeg vet hvordan du gjør det.
      * Sett inn minnekortet i macen
      * da skal minnekortet komme frem på skjermbildet også drar du bare bildene du ønsker fra iphoto til minnekortet
      Jeg tror faktisk det er så enkelt!
      Har du prøvd det? Hvis ikke prøv, and let me know how it goes 😉

    5. Hvis jeg husker riktig så måtte jeg “omforme” min harddisk til mac. En harddisk kan med andre ord ikke brukes på både mac og vanlige pcer (tror jeg). Er ikke sikker om det gjelder minnekort også. Dette er noen år siden, men husker vi hadde et problem med dette på skolen. Husker desverrre ikke hvordan vi gjorde det.

    6. Du kan be de overføre bildene til en mappe i dropbox som du får tildeling til og så hente de der igjen på din pc.
      Men du som liker DIY prosjekter. Hvis du trenger tips til hva du kan lage så må du ta deg en tur til Åsenhallen på Sola fredag eller lørdag. Der skal det være messe med mange tips til hva en kan lage, f.eks håndarbeid. Gratis inngang. Jeg skal dit selv.

    7. Tenkte dere kunne brukt AirDrop men så kom jeg på at du ikke har Mac 😛 jaja, lykke til! Håper på å se bildene snart 😀

    8. Det er så utrolig fantastisk at du blir så glad på vegne av venninnene dine! Det er helt herlig å se!
      Og har mac selv og overfører bilder i hytt og pine. Så det du må gjøre er å sette inn minnekortet i macen (noe jeg rekner med at du klarer 😛 ). Da skal den komme opp i sidebaren på Finder eller på skrivebordet. Så bare markerer du bildene du skal ha og drar dem inn på minnekortet. Eller så markerer du bildene, trykker med to fingrer på touchen (det samme som å høgreklikke på vanlig pc) og trykker kopier. Og så det samme inne på minnekortet, men isteden for så limer du inn 😉
      håper dette hjelper 😀

    9. Du kan opprette Skydrive (hos outlook, dersom du har hotmail) og da har du de på alle PCer. Fantastisk løsning, som går nokså fort 🙂

    10. Har selv Macbook Air, og slet veldig med dette i starten. Men jeg tror jeg fant løsningen! Mac støtter ikke alle minnekort/harddisker, så du må få tak i en minnepenn for eksempel, som Mac støtter 🙂 Håper du finner ut av det for jeg gleder meg til å se bildene 😀 synes du er utrolig flink og du virker som en helt herlig person 🙂 God tur til Stavanger i morgen <3

    11. Det går jo an å går til et eplehus eller i en humac butikk og spørre hvordan du får overført bildene 🙂
      God tur til Stavanger <3

    12. Åh kos deg masse i Stavanger 😀 Vært på Jobb og trening idag så nå slapper jeg av 🙂 ha en fin kveld og kos deg <3

    13. Vil fortelle noe jeg synes er trist. I 2 år nå, har du vært min yngdlingsblogger. Sjekket bestandig deg først og du var den viktigste bloggen jeg fulgte med. Men idag tenkte jeg over noe… Jeg hadde lest alle mine faste blogger, unntatt deg… Hmm. Så måtte jeg inn å sjekke, for første gang på tre dager. Jeg som bestandig har sjekket 3-4 dager i døgnet. Men synes du har forandret deg veldig. Virker som du nå skal være en partygirl, nå som du har blitt singel. Også virker det også som at du skal skryte frem festinga, guttevenner også videre. Så kanskje du bruker bloggen mer for å vise Jonas at du har et liv og sånn? Vet ikke. Trist ihvertfall. Savner gamle og jordnære Marthe.

    14. Jenny: Hei hei! Du, jeg husker ikke navnet på den butikken lysestakene ble kjøpt på dessverre. Arh, har irritert meg over det i lange stunder, men det er en diger interiørbutikk i sørlandsparken, rett over Skeidar og Europris. Logoen på butikken er hvit og blå, men mer enn dette husker jeg altså ikke. Skal være på utkikk neste gang jeg er i sørlandsparken! 😀 Hehe, vet ikke om du er kjent her engang. <3

    15. Marte: Arh, er det ikke typisk! Hvem skulle tro at det ville bli så avansert å flytte over noen bilder fra en pc til et minnekort? Hehe, himmel og hav. Jaja, jeg SKAL få tak i dem på et vis! <3 Tusen takk for gode ord Marte. Blir så glad for slike tilbakemeldinger. 🙂

    16. Sara Josefine: Heisann! Ja, jeg prøvde å bare dra bildene inn også for jeg så det gikk ann å dra dem fra en mappe på macen til en annen, men når jeg prøvde å dra dem inn på selve minnebrikke-mappen så gikk det ikke. :/ Veldig merkelig altså! <3

    17. Vet ikke om dere har prøvd, men du kan prøve å sette inn minnekortet, så åpner du programmet som heter “Finder” Der ligger minnekortet helt nederst, også åpner du iPhoto, og drar mappen med brudebilder over på minnekortet/minnepennen.
      Dette skal funke, men er ikke alle minnekort/minnepinner mac støtter 🙂
      Lykke til!
      Håper du koser deg i Stavanger i helgen 🙂

    18. “Haha, hjelp!” ? Må være det mest uventa og sjokkerende svaret jeg kunne ha fått. Synes du burde ta kommentarene litt mer seriøs når jeg er ærlig?

    19. Hvorfor skrev du Iselin sånn “Iselin”? Virket som at det bare var et liksom-navn eller noe, haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg