DIY – Marble computer

Ååå! Jeg elsker, elsker, elsker dette DIY prosjektet! Jeg har siklet etter en slik marmor-pc helt siden jeg så Annette Haga sin hvite variant fra Ebay. For en liten stund tilbake tittet jeg innom Eirin Kristiansen sin blogg og der klikket jeg meg rett inn på et DIY prosjekt hvor hun hadde laget et slikt “deksel” på egenhånd, kun ved hjelp av papir og saks. “Himmel så enkelt”, tenkte jeg og fløy avgårde på Panduro hobbybutikk. Nå er jo jeg en liten motstander av mac, og bruker derfor intet mindre enn tre vanlige pcer når jeg blogger. Disse er alle sammen i sølv eller sort, så derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve meg på varianten med sort marmor i stedet! Så får dere sett hvordan det ser ut også! Hvit marmor er jo absolutt finest, men jeg tror dessverre ikke det vil fungere på annet enn mac. <3

Du trenger: 1. En marmor-rull fra Panduro Hobbybutikk (koster under hundrelappen) 2. En skarp kniv 3. En linjal


Slik gjør du:
1. Rull plastrullen ut over pcen. Mål nøyaktig hvor mye du trenger for å dekke hele, og skjær til med den skarpe kniven.
2. Riv av plastikken på baksiden av plastrullen, og klistre papiret på pcen litt av gangen mens du presser med en linjal.
3. Dette for å unngå stygge luftbobler. Har du en pc-logo som du ønsker å vise, kan du også skjære denne ut med kniven.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg gjorde dette i all hast i dag formiddag. Jeg hadde bare noen minutter til overs og kastet meg dermed på prosjektet. Legger dere to minutter ekstra i det så vil dere nok få et enda penere resultat, men jeg syntes slett ikke det ble så verst jeg! Se hvor stusselig pcen så ut før da. Nå er det jo litt stil på den! Hihi. Nesten så jeg går og kjøper meg en mac nå, bare for å lage en hvit variant også.

Hva synes dere? Er det flere som har prøvd seg på dette allerede?
Nå skal jeg kose meg med en kopp varm te og kommentarsvaring!

17 kommentarer
    1. Du får kjøpt forskjellige farger og mønster på Biltema, for 50 kr! Har samme selv, bare i Leopard på pc’en og mobilen 😀

    2. Oj så utrolig stilig 😀 elsker d 😀 håper du har hadd en super dag idag og kost deg masse 🙂 ha en fin kveld videre <3

    3. Jeg kjøpte det hvite marmor kontaktpapiret for flere måneder siden for å gjøre dette, men klarte å glemme det igjen i Norge 🙁 Syns det er så fint, og det ble jo veldig lekkert i svart også!

    4. Hei! Syntes det er en kjempegod ide! Men, jeg undrer litt på om du har sett at Eirin Kristiansen gjorde akkurat det samme for noen uker siden? 🙂 Er de mest kjente bloggerne gode “venner”? 🙂 Har lurt på det lenge 🙂 Ha en strålende dag! -ganske så fast leser 🙂

    5. Cathrine: Hei hei! 🙂 Ja, jeg skrev i innlegget at det var der jeg fant det. 🙂 Nei, jeg prater i grunn ikke med så veldig mange av de kjente bloggerne. Eneste jeg har kontakt med er vel egentlig Kristina Andersen og Sophie Elise! 🙂

    6. Jeg har kjøpt 2 ruller fra Panduro og har lagt det over skrivepulten. Den er sååå mye finere!! Jeg har tenkt å legge hvit marmor (rester av rullene) på skolepcen siden alle er like

    7. Margrete Bjørndal: Åå! Så genialt 😀 Det kan jeg tenke meg ble helt rått! Kanskje jeg blir nødt til å gjøre det selv når Panduro får inn igjen den hvite rullen 😀

    8. Ser veldig fint ut, tror nesten jeg skal prøve dette selv! Takk for tipset, alltid like hyggelig å se hvilke DIY prosjekt du har på gang 🙂

    9. eg elsker sånne tapetgreier med lim på bak. Har brukt til å dekke en hel kommode eg syns var grusom fra barndommen …..en i en slags foliegreie så derfor umulig å male ikkje sant.
      Har også brukt på skapdører og har selv hatt kvitmarmor,men eg syns den ser litt forstyrrende ut……nesten som 3D uten brillene på. Kanskje de nyere variantene er penere?
      Syns PCen din ble smashings….tror aldri eg har hatt en sort PC, hatt burgunder, sølv, gråmelert og mer møster i lokket osv 😀
      ha en super dag og god tur til Stavanger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg