Video – Effektiv rumpetrening!



Hurra! Da har jeg klart å overtale Magnus til å skrive et helt blogginnlegg om rumpetrening! I crossfit dreier det seg egentlig om å hele tiden trene hele kroppen. Gjør du det så behøver du ikke disse isolerende “rumpe,mage,lår” øvelsene for å oppnå de resultatene du ønsker. -Men nå har jeg altså fått denne mannen til å filme meg utføre tre ulike, supre rumpeøvelser som faktisk setter mer enn bare setemuskulaturen i gir! En av dem finner dere under her, og de to andre finner dere på bloggen til Magnus.

Som Magnus så fint skrev i sitt eget innlegg bør man fokusere på å prestere, slå rekorder og bli sterkere fremfor å trene for å få sprettrumpe, six-pack eller stramme lår. Konsentrerer man seg om å bli flink og variere treningen så vil den spreke, fine kroppen komme som et resultat av dette. Jeg har gang på gang fått erfare at burpees gir like støle magemuskler som sit-ups, og ved å utføre burpees setter jeg hele kroppen i aktivitet! Hvorfor skal jeg da ligge og ta sit-ups i det hele tatt? Vil man ikke aller helst være sterk i hele kroppen? Vel, jeg liker å variere øvelsene jeg. Noen dager trener jeg også rumpe ved å ta knebøy hjemme på stuegulvet. Andre ganger kjører vi hoppetrening i garasjen til Matthew og Magnus. Variasjon er helt klart blitt nøkkelen til min motivasjon. Prøv disse øvelsene neste gang dere drar på trening, så sitter dere forhåpentligvis igjen med gode og støle rumper dere og!

Denne gang vil øvelsene jeg viser frem kreve at du har en vektstang eller en kettlebell tilgjengelig. Har du verken utstyr hjemme eller et treningssenter i nærheten, så fortvil ikke. Det blir nok ikke siste gang vi tipser om gode øvelser for hele kroppen! Neste gang får vi kjøre “Marthe tipser – hjemmetrening uten utstyr”. Hva sier dere til en slik video?

Se de andre to videosnuttene på Magnus sin blogg HER
Han har også skrevet noen ord om rumpetrening!

9 kommentarer
    1. Gøy med variert trening, blir fort lei selv 🙂
      Men nå orker jeg ikke tanken på å trene engang, for etter en kort treningsøkt hjemme på søndagen er jeg enda helt død i beina.. føler alle stirrer på meg når jeg går! hahah! jaja 🙂 med forandringer følger vel kanskje litt smerte..? 😉

    2. Jeg som hadde tenkt til å trene rumpe i dag og ikke viste noen øvelser jeg kunne gjøre! Men nå fikk jeg faktisk 1 øvelse jeg kunne gjøre, tusen takk Marthe! <3

    3. en video for hjemmetrening hadde vært kjekt! Hvor er genseren fra?:) eelsket fargen! trening er så mye bedre med farger 🙂

    4. Ja takk til video om hjemmetrening! Ikke alltid man har tid til å dra til trening for en full økt. Skal se videoen din så snart jeg kommer hjem. Jeg har nettopp blitt medlem hos et gym her jeg har flyttet, og de har obligatoriske personlig trening timer hver de setter opp program for deg og måler deler av kroppen. Jeg må også skrive ned alt jeg spiser i 3 dager, har aldri vært borti dette på treningssenter før men jeg er mye mer motivert til å faktisk få resultater. De legger og opp til variert trening. Så jeg er akkurat i gang igjen etter en lang sommer, da hjelper det med inspirasjonsinnlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg