Marthe tipser – Halloween snacks

Ååå, dere er altså så flinke til å legge igjen gode ord! Jeg blir helt overveldet av alle disse fine kommentarene dere legger igjen både her og på instagram. Tusen tusen takk! I går tok jeg frokosten hos Annika før jeg dro på trening med Magnus og gjennomførte en super økt til tross for at magemusklene skrek av stølhet. Deretter var det bare å spurte hjem, dusje, vaske leligheten og stelle i stand til Andrea skulle komme på besøk. Vi tenkte nemlig at vi like godt kunne stelle oss sammen til kvelden. Vi skulle jo som nevnt ut på tidenes girlsnight!

Mer om disse morsomhetene skal dere få senere, men nå tenkte jeg i første omgang å dele noen tips med dere som tenker å holde Halloween-party om 2 små uker til! Skal man ha en halloweenfest så må ting gjøres ordentlig etter min mening! Er dere ikke enige? Vel, her har dere ihvertfall et morsomt, lite tips til en type snacks dere kan ordne på 20 små minutt. Søkelsejordbær av hvit, smeltet sjokolade. Det kan se så fancy ut som det bare vil, men det er virkelig en fordel om det du serverer smaker godt også. Det vil jeg tørre å påstå at denne varianten gjør! Skulle dere ha noen halloweentips på lur så del dem gjerne med oss. Kanskje jeg kan dele dem videre igjen i enda et blogginnlegg før den store, skumle dagen?

Du trenger:
1. 100g hvit sjokolade 2. 100g mørk sjokolade 3. Jordbær 4. Sugerør



Spøkelsejordbær:
1. Smelt både hvit og mørk sjokolade i to skåler.
2. Klipp sugerørene i to og tre jordbærene på sugerørene.
3. Dypp 2/3 av jordbæret i den hvite sjokoladen og sett i kjøleskapet i 5 minutt.
4. Når sjokoladen har stivnet kan du tegne ansiktet på jordbæret med den mørke sjokoladen.
5. La det hele stivne i kjøleskapet i ca 30 minutt før servering. Jeg liker når sjokoladen enda er litt myk.

Dere får det sikkert enda penere til. Disse fancy sugerørene kjøpte jeg faktisk på Ica!
Er det noen som tenker å ha halloweenfest? Har dere noen snacks-tips å dele med oss?

24 kommentarer

Siste innlegg