En identitetsforvirret frøken

Da var det på tide å dele et aldri så lite bildedryss fra restaurantbesøkene våre her i Stavanger. Nok en gang tusen takk til alle dere som la igjen tips til fine restauranter vi kunne spise på. Vi fikk testet ut et indisk spisested sent i går kveld og maten vi fikk servert her var upåklagelig. Vi kjørte alle sammen riktignok en sikker Tikka Masalarett, men dette sammen med nanbrød, ris og en helt spesiell youghurt smakte bare himmelsk. -Så var det så hyggelig å la to av mine beste venninner fra to ulike byer få hilse og bli kjent! Vanvittig kos, men samtidig en smule frustrerende ettersom jeg har stresset litt med å velge dialekt. Hehe, dere som har fulgt meg og bloggen min en stund vet at jeg prater Stavanger dialekten i Stavanger, og Kristiansand dialekten når jeg er hjemme med venninner i sør.

Vel, denne helgen har jeg vært helt identitetsforvirret. Jeg har til tider ikke visst hvordan jeg skal prate! Så da har jeg rett og slett byttet dialekt annen hvert minutt. Snakker jeg til Iselin så snakker jeg Stavangersk, snakker jeg til Cathrine så snakker jeg sørlandsk, snakker jeg til begge så blir det en usjarmerende blanding.. Heh! Kjenner det skal bli greit å forholde seg til en dialekt fremover.

Det er ikke bare bare å ha et så godt forhold til to byer og to dialekter! Hehe, hvordan skal man liksom velge? Det føles jo helt merkelig å prate stavanger dialekten foran Cathrine og sørlandsk med Iselin! Noen som kjenner seg igjen i denne lille problemstillingen?

Hehe, uansett! Takk for en heltopp helg jenter. Dere er begge heeelt fantastiske. <3

30 kommentarer
    1. Hei! Jeg er ei jente på 24 år som skal å få operert inn brysinplantat om en uke. Jeg lurte på om du har mange venner mes silikon? Og om du evt kunne skrive om deres erfaringer om det som du har hørt? Uten å nevne navn så klart 😉

    2. hvorfor snakker du ikke dialekten hvor du kommer fra? Jeg bor selv i trondheim, hvor jeg studerer, men kommer fra oslo, og bytter ikke om dialekten min fordi. Det er jo bare rart…

    3. Hei! Lurte på hvordan du redigerer bildene dine? De kan fort se veldig overredigerte ut, og ser ut som du bruker filter på filter.. Hvis du ser på andre blogger så er bildene mye mer naturlige og har naturlig lys 🙂 Bare et tips!:) Fokuser mer på kontraster, lysstyrke osv istedenfor filtre og rammer?

    4. Åh så koselig 😀 hærlige bilder 🙂 koser meg m farmen 🙂 ha en fin kveld og kos deg 🙂 <3

    5. bytter også dialekt! kommer fra oslo, bor nå 6 året i kr sand. Prater sørlandsk med venner og familie her men østlandsk når jeg er med venner fra Oslo og ellers når jeg er i Oslo. Opplever bli usikker når jeg er med venner fra Oslo i kr sand.

    6. Lisa: hun bodde i Stavanger når hun var yngre, så hun har bodd begge steder omtrent like lenge tror jeg, så da er det ikke så rart:)
      Jeg har noen venninner som snakker en dialekt med vennene, og en annen med foreldrene! Er så rart når moren eller faren ringer og hun legger helt om;)

    7. Haha, kjenner igjen det med dialektene! Snakkes veldig pent bergensk når jeg er i utlandet (bor i London så blir mye pent, hehe), mens når jeg er hjemme snakker jeg kjempe bredt og grøtete bergensk.. Hehe, så lenge man får frem det man vil, ikke sant? ^^,

    8. Ingunn: Det er helt riktig Ingunn 🙂 Jeg snakker bedre sørlandsk enn jeg snakker Stavanger dialekten, så skulle jeg ha byttet om til bare en, måtte det faktisk ha blitt den 🙂 Hehe, skjønner at det høres utrolig morsomt ut når vi helt plutselig bare legger om slik 😀

    9. Jeg vil høre deg prate begge dialektene. Det hadde vært såå morsomt om du laget en videoblogg hvor du pratet litt av hver!! 🙂

    10. Åh, jeg er helt lik! Med familie og noen andre snakker jeg halling og med venner snakker jeg bokmål. Det er egentlig litt rart, for det er ikke det at jeg ikke liker hallingdialekten (jeg digger den). Men det blir så unaturlig å snakke halling med noen jeg bruker å snakke bokmål med, og omvendt. 😀

    11. ja kan du lage en videoblogg der du skifter dialekt hver setning eller noe sånn 😀 hadde vært morsomt å hørt deg snakke 🙂

    12. Hei Marthe 🙂 tips til brae utesteder i Stavanger? Skal dit i oktober og riste rumpa av meg sammen med venninnene mine 🙂 har ei venninne som bor der, men hun har nettopp flyttet dit og er veldig ukjent selv.

    13. Annkathrin 19: Heisann! Ja det er klart jeg kan 🙂 Jeg pleier stort sett alltid å gå på utestedet Hall Toll, men Hexagon, Taket, Ittepå, og Tango skal også være bra. De to sistnevnte litt mindre, men fremdeles bra. 🙂 Nå er jeg litt usikker på hva aldersgrensen på disse stedene er da! Er redd mange av dem har 20 eller 21 års aldersgrense. Er du og venninnen din 19? 🙂

    14. Så bra du har kost deg! 🙂
      Hadde nesten vert morro å vert fluge på veggen å høyrt når du pratte med begge :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg