A visit at Le’s Kitchen

Da var det på tide å dokumentere nok en lunch! Cathrine og jeg bestemte oss for å teste ut en restaurant som vi aldri hadde prøvd før, og dermed endte vi opp på Le’s Kitchen med en meny full av deilige, asiatiske retter. Good choice! Vi hadde nemlig litt å planlegge ettersom jeg denne morgenen fikk beskjeden om at en suite venter  oss i Stavanger denne helgen(!!) Altså… Smilet mitt kunne ikke blitt bredere. Jeg er så fornøyd med at tirsdagen bare har sust forbi, for for min del kan det bare være helg alt. Om tre små dager flytter altså Cathrine og jeg inn i toppetasjen på Clarion Hotell, midt i Stavanger sentrum. GJETT OM VI SKAL KOSE OSS?!

Cathrine ble selvsagt superglad da jeg kom med denne meldingen, og tar jeg ikke helt feil så sitter hun i dette øyeblikk og googler “Stavangers beste restauranter”. Det forundrer meg heller ikke om hun i løpet av kvelden har skrevet en liste på hvilken type musikk de ulike utestedene skal spille i helgen.. Haha, den jenta er bare helskjønn. Det er godt en av oss kan kunsten å planlegge! Nå har jeg jo ikke bare vært i Stavanger, men faktisk bodd der i hele 12 år. Likevel kan jeg ikke navnet på en eneste virkelig god restaurant. Kanskje dere kan hjelpe oss litt på vei? Har dere noen lure tips til unike cafèer, gode restauranter eller spa som ligger midt i sentrum. Vær så snill og del dem med oss! Dette blir enda en slags bursdagshelg for Cathrine, og jeg har lyst til å gjøre den så bra som overhode mulig!

And let’s take a selfie.. <3 Rogalendinger, nå trenger vi deres hjelp!

49 kommentarer
    1. Hei! Jeg syns ostehuset er en veldig god å koselig cafe midt i sentrum! God mat, og anbefaler spesielt club sandwichen! Er der å spiser den hver gang jeg er i Stavanger;)

    2. Phileas Fogg har fantastisk mat men det er ikke akkurat billig der. Bølgen og Moi har jeg også alltid vært fornøyd med, og ikke minst NB Sørensen. Velger dere Renaa så velg matbaren. Den er best, ikke selve restauranten, men uansett hvor dere velger så husk bordbestilling på forhånd hvis dere skal være sikret bord. Kos dere masse 🙂

    3. hvis du er på utkikk etter en café med en unik atmosfære, vil jeg absolutt anbefale Amy’s coffee bar, lokalet kan virke litt shabby med første øyekast, men de ansatte er utrolig hyggelige, og du får de beste millshakene i byen her! (Jeg anbefaler coffeeshake og mangovanilla) amy’s ligger bak sølvberget (forbi renaa, der ser du en liten interiørbutikk, så dvinger du ned gata der, og vips!) jeg håper at dere koser dere mye! :-)))

    4. Cafe de France er helt fantastisk! En culinarisk opplevelse rett og slett! (Her må man bestille bord på forhånd)
      Kos dere!!

    5. Er en fantastisk restaurant kalt Phileas Fogg som serverer nydelig mat fra hele verden! Gjerne dere har hørt historien om Phileas Fogg? Ellers er jo Egon alltid et trygt valg. En ny restaurant kalt Døgnvill Bar og Grill er spesialister på hamburgere ettersom det frister. Riktig nok sies det at det er en lang venteliste på bord der, men er verdt forsøket. Ellers for litt andre typer restauranter har vi jo Alex Sushi og fantastiske Naree Thai! Rett ved siden av Ostehuset ligger Joe & The Juice, vil virkelig anbefale turen innom der, ikke bare på grunn av drikkene men like mye også på grunn av de kjekke mannlige ansatte 😉

    6. Jeg vil anbefale Døgnvill! Kjempe god burger restaurant med koselig atmosfære! Gode priser også 🙂
      Hvis dere tenker dere ut på kvelden er det et utested som heter Etterpå! De har kjempe gode drinker og kjekk dansemusikk!

    7. Ostehuset!! Nr.1 🙂 Amy’s coffeebar sin coffeshake MÅ prøves! Ellers elsker mamma Phileas fogg👌 Ellers Sabi Sushi 😄

    8. Var i Stavanger i helgen, og det beste vi gjorde var å ta bussen til Mosvannet og gå rundt det 🙂 Veldig fin søndagstur. Vi spiste også på Harry Pepper, i det området er det også veldig fine hus i mange farger! Ellers er det veldig bra shopping i sentrum i gatene der 🙂

    9. DU burde absolutt gå på DejaVu som ligger på MagasinBlaa 🙂 Ekstremt gode smaker og de har også nettopp pusset opp Restauranten sin 🙂 Enjoy!!!

    10. Matbaren bak kinoen er gull i forhold til en god lunsj med litt vin, Hall Toll sin kjøkkensjef er herlig og ekstremt dyktig. Få han til å lage noe helt spesielt til dere 🙂

    11. Egon – masse utvalg
      Mikado – kinesisk restaurant
      Yummy india – indisk restaurant
      Big Horn steak house – god mat
      Døgnvill – himmelske burgere

    12. Café Sting, rett ved Valgbergtårnet, har nydelig mat med høy hvitløkfaktor! Sykt god mat (verdens beste hvitløksdipp!) + sjarmerende, skjønn og unik atmosfære:-) Så kan dere ta desserten på Sjokoladepiken i fargegaten, mmm…

    13. Dere burde gå på Zouq! Pakistansk (indisk) mat, de får mye skryt for sine grønne kyllingspyd 😉 er drit godt. ligger i pedersgata 🙂

    14. Hei Marthe. Så koselig ut. Har forresten skrevet om deg på bloggen min. Det er om mine instagram anbefalinger. Gjerne skjekk det ut på bloggen min: marieekeren.blogg.no. Om du har lyst blir jeg også veldig glad om du vil følge meg på instagram. Hva jeg heter der står på bloggen. Vil forresten si at du er min favoritt blogger. Får så sinnsykt masse inspirasjon av den. Du virker som en super jente og jeg har veldig lyst til å møte deg. Håper du får en fortsatt fin dag/kveld videre<3

    15. På spa har jeg ikke så mye tips å komme med, men en del resturanter og cafeer, kan jeg anbefale. Av resturanter er egon, bølgen og moi, renaa,ostehuset, døgnvill og phileas fogg gode resturanter, bølgen og moi og renaa er hakket dyrere enn de andre, men virkelig gode! Av cafeer er det waynes coffee, steam, kanelsnurren og sjokoladepiken. Sistenevne har himmelsl sjokolade for ikke å snakke om kakaoen 🙂

    16. Ååå! Tusen tusen takk alle sammen. Så hyggelig det var å komme hjem til et kommentarfelt fylt av tips til både det ene og det andre. Denne helgen skal bli så fin! Takk skal dere ha! <3

    17. det ligger en kjempegod indisk resturant, husker ikke helt navnet men den ligger ovenfor dropsen i bakken 🙂

    18. Phileas Fogg er en resturant som ligger ikke så langt fra kinoen. Videre forbi Mc Donalds, og inn til høgre i en av disse sidegatene. (utrolig dårlig forklaring, men det er vell bare til å søke på det så kommer adressen)
      Lokalet er seriøst så gjennomført og genialt at jeg blir like facinert hver gang jeg spiser der. Maten er NYDELIG, utrolig god mexicansk mat, men de er en god blanding av mat fra alle hjørner av verden. Det er uten tvil min favoritt resturant!
      http://www.phileasfogg.no/ <------- Der kan du se både hvor den befinner seg og hva som er på menyen. Den anbefales på det sterkeste!

    19. Restauranten Mogul India ligger i Verksgata 9. Har aldri smakt bedre indisk mat i Norge før. Anbefales på det sterkeste. Prøv butter chicken, helt magisk.

    20. Sting! Rullebrød med falafel er supergodt. Jeg er vegetarianer, men alle vennene mine som spiser kjøtt, velger så og si alltid falafel. Tapas på Deja vu og pizza på Renaa (Sølvberget) er også helt supert. Av kafeer foretrekker jeg Sjokoladepiken, Kanelsnurren og Godt brød.

    21. Om de er glad i ost, anbefaler eg ostehuset. Gjerne til lunsj slik som eg ser andre har skrevet og 🙂

    22. Dere bør absolutt ta dere turen innom bøker og børst i fargegaten. Skikkelig koselig atmosfære og de har en helt fantastisk god kakao og kaffe mocca 😀

    23. Styr unna Phileas Fogg! Masseprodusert mat på rullebånd. Anbefales ikke!
      Skal dere bruke penger, så anbefaler jeg Alex Sushi. Norges beste sushi (veldig kjent i Oslo). Sjekk ut trip advisor ellers for den beste rangeringen av spisesteder (stemmer godt). Døgnvill er et bra tips om dere liker burger! Uavhengig av hvor dere ender opp bør dere nok forhåndsbestille (spesielt på alex sushi), da det ofte er fullt i helgene.

    24. Renaa Matbaren og Fish and Cow! Jeg jobber på Tango og der er det fantastisk god mat og kjempegod service 🙂 Jeg feiret selv bursdagen min der og di pyntet hele bordet med roseblader og gjorde virkelig kvelden til en skikkelig helaften med masse god mat og vin. Di som jobber der er kjempehyggelige og dyktige 🙂 Et perfekt sted for en litt finere middag 🙂 Kos deg masse!! Klem <3

    25. Har det skjedd noe mellom deg og kjæresten din? Har nesten ikke sett noe bilder av dere to på lenge..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg