Mitt 2014 – Del 1

JANUAR
Jeg startet året med en helg i Manchester. Jonas tok meg med på fotballkamp, og jeg tok han med på transeshow. Haha! Vi hadde bare en helg, men vi fikk jammen mye ut av den. Det ble både shopping, sightseeing, byliv, kamp og ni retters middag på oss. KOS! Senere samme måned dro jeg alene til Marokko med selskapet Lapoint. Her fikk jeg oppfylt en av mine store drømmer, å lære og surfe! Jeg ble kjent med flere andre skandinavere, og surfer Tarik tok meg med på noen minnesrike bilturer for å vise meg Marokkos vakreste perler.

FEBRUAR
Februar ble en rolig måned med flere hytteturer. All OL tittingen inspirerte meg til å hive på skiene, grille pølser i snøen og bare nyte late vinterkvelder. Jeg lo døgnet rundt og la på meg fem kilo av all den gode hyttematen. Perfekt ettersom jeg et par uker senere bestemte meg for å hive på bikinien og dra til Egypt.

MARS
Til tross for at alt og alle frarådet oss å reise til “livsfarlige” Sharm El Sheikh, var det nettopp hit Annika, Tonje og jeg bestemte oss for å dra. Vi sjekket inn på et flott fem stjerners hotell, og her nøt vi livet med både soling, snorkling og båtturer i en uke. Alle tyske turister hadde uken før blitt sendt hjem pga usikkerheten rundt om det var trygt å være her, men Norge hentet heldigvis ikke hjem sine turister før uken etterpå. Haha! Gatene i Sharm var nokså tomme, men vi klarte likevel å kose oss halvt ihjel.

APRIL
Hvor skal jeg begynne? Jeg startet vel måneden med å ta turen til bestis i hovedstaden. Jeg hadde ordnet oss både spa og hotell, og dagene besto av shopping, gode middager, vin, parkbesøk, spa og uteliv. Vi nøt livet på en måte som bare Marthe og Cathrine kan!

Senere samme måned dro Jonas og jeg på hyttetur med farmor og farfar, og under oppholdet mitt på fjellet kom jeg i kontakt med Magnus. Vi avtalte å møtes for en prat angående PT timer, og bare er par uker senere var jeg i gang med crossfit-treningen!

MAI
Plutselig kom sommeren! Mai var fylt med varme sommerdager og jeg lå utallige mange formiddager på brygga og solte meg. Jeg var på båtturer med familien til Jonas og jeg hadde late stranddager med både den ene og den andre venninnen. Jeg slo også ny rekord i antall brukte engangsgriller denne måneden, og bikinibildene var det ikke manko på…

JUNI
Sommeren slo inn for fullt og alt i hverdagen skulle ha vært perfekt. Det var den bare ikke. Jonas og jeg visste begge at forholdet gikk mot slutten, men i et siste forsøk på å redde det bestilte vi oss en to ukers reise til vakre Chiang Mai. Uansett hvordan det ville ende mellom oss, visste vi at vi kom til å få en fantastisk tur. Vi hadde det jo så gøy sammen! Pappa overrasket med både leilighet og scooter til oss, og tok oss med hvor enn vi ville dra. Vi spiste alt for mye god mat, tok alt for mye spa, trente både crossfit og kick boksing, og brukte alt for mye penger på shopping. Jeg fikk lære lillebror enda litt bedre å kjenne og da ferien gikk mot slutten, booket Jonas og jeg oss inn på det fineste hotellet jeg har bodd på noen sinne. Vi leide oss en 140 kvadrats suite og bare nøt hverandres selskap. Jeg tror vi innerst inne visste at heller ikke dette oppholdet ville få romantikken til å blomstre igjen, men vi klarte likevel å ha det utrolig gøy sammen. Allerede første helgen etter hjemkomst tok vi det store, skumle steget og gikk fra hverandre etter nesten 5 år. Heldigvis klarte vi å gjøre det på en veldig fin måte, og heldigvis sitter vi begge igjen med bare gode minner. Dette ble definitivt den største livsendringen i 2014. Jonas flyttet ut og jeg vendte meg til en ny hverdag. Et fint kapittel ble lukket, og et spennende nytt satt i gang.

Håper dere liker innlegget! Jeg gleder meg til å finne ut hva del 2 har å by på. <3

22 kommentarer

Siste innlegg