Ukens middagstips – Kjøttboller

God kveld kjære, gode blogglesere! For en nydelig onsdag det har vært. Jeg har riktig nok tilbrakt mesteparten av dagen innendørs både på skolen og her hjemme, men jeg blir likevel så enormt glad av å se solen stråle på utsiden. Noen fine antrekksbilder fikk vi også knipset i finværet! Disse skal dere få om litt. <3 -Men først vil jeg dele ukens middagstips med dere. Hjemmelagde kjøttboller med pasta og tomatsaus! Er ikke det en sikker vinner da? Alle liker vel kjøttboller? Ihvertfall denne smakfulle varianten med hvitløk og parmesan! For en deilig kombinasjon. <3 Nok en favoritt på listen av enkle hverdags-oppskrifter!

Du trenger: 1. En pakke kjøttdeig 2. To fedd hvitløk 3. En løk 4. Litt frisk basilikum 5. 2 ss chilli paste 6. En boks finhakkede hermetiske tomater 7. 2 ss matolje 8. Tagliatelle/pasta for to 9. 1 dl utblandet kjøttbuljong 10. 2 ts sukker 11. 50g finrevet parmesanost 12. Salt/pepper

Slik gjør du – 2 personer:
1. Kna kjøttdeigen sammen med et knust fedd hvitløk, 50g finrevet parmesanost, 1 ts pepper og 1 ts salt.
2.
Rull små kjøttboller av det hele og stek dem i en varm panne i ca 10 minutt.
3.
Hell 2 ss matolje i en varm kjele, og ha i opphakket løk og hvitløk til det har fått en gyllen farge.
4.
Tilsett 2 ss chilli paste, en boks hakkede tomater, 1 dl utblandet kjøttbuljong og 2 ts sukker.
5.
La dette stå og småkoke i 10 minutt. Nå kan du også sette på vann til pastaen.
6.
Når løken er blitt mør nok, moser du hele tomatsausen med en stavmikser. Dette for å få sausen jevn.
7.
Kok pastaen etter anvisningen på pakken og smak den ferdige tomatsausen til med salt/pepper.

 
 
 

Hell sausen pent over pastaen og pynt med de smakfulle kjøttbollene + litt frisk basilikum!

 

Jum, jum, jum! Best for dere at dere tester ut denne! <3

14 kommentarer
    1. Hadde jeg bare visst hva chilli paste var , hehe 😀 hadde tenkt å overraske kjæresten min med dette, men tror han heller må hjelpe meg med å finne chilli paste. Hoho 🙂

    2. så deg utenfor treningsstudioet fresh idag. Må si du har dårlig smak i valg av venner, venninna di rullet ned vinduet på bilen sin og hev ut en haug med papir rett på fortauet. Lite imponerendes menneske igrunn.

    3. Kari: Haha! Bare bytt den ut med 2 ss tomatpurè 😀 Det funker og! Snill du er som skal overraske kjæresten med middag 😀 Det kommer definitivt til å falle i smak 🙂

    4. Hei! 🙂
      Jeg mener å huske du hadde en sånn “mine oppskrifter” boks eller bok, eller hva det var :p hvor er den/det fra? Om du skjønner hva jeg mener 🙂 er på skikkelig jakt etter en kjekk oppbevaring for oppskriftene mine! :p

    5. Hei! Det er lenge siden dette innlegget ble postet, men jeg lagret det som bokmerke fordi det så så godt ut. Nå har jeg (endelig) fått laget det. Det ble kjempegodt! Tusen takk for oppskriften, jeg tror jeg er nødt til å teste ut noen av dine andre retter også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg