A turkish girl’s night!

Fine, fine bestis. Jeg er så glad for at jeg fikk den spontane idèen om å spise på byens tyrkiske restaurant i går kveld. Fy som vi koste oss her. Ettersom Cathrine har hatt en tyrkisk kjæreste i fem år, kjenner hun både kulturen, landet, og maten inn og ut. Hun har selvsagt vært på restauranten “Lille Istanbul” mange ganger tidligere, men for min del var det aller første gang! Vi bestilte hver vår tallerken med “Iskender kebab” og fikk en gigantisk porsjon av tyrkisk brød, kebabkjøtt, ris, salat og en saus bestående av youghurt, tomat og smeltet smør. Høres ut som en merkelig kombinasjon ikke sant? Vel, tyrkerne kan sakene sine! Det smakte himmelsk. Ah, jeg tror jeg elsker all mat som ikke er norsk jeg. De er bare så vanvittig mye flinkere på krydder og spennende ingredienser i utlandet! Kjenner det er like før jeg begynner å sikle av tanken på denne middagen. Ingen tvil om at dette stedet skal besøkes flere ganger.

 
 

Arh, dette brødet man får servert før maten slår jo nesten alt.. Minner meg om alle tyrkia-ferier jeg har hatt! <3

Desserten tok vi i form av en youghurtis på Deli de Luca og her traff jeg på en kar som hadde fryktelig lyst til å være med på bloggen. Jammen viste det seg at vi skulle på samme buss og bodde i samme nabolag også. Hoho, hyggelig å hilse på deg Mathias!

Så ble kvelden avsluttet med enda en sleepover! Perfekt.
God mandag! Ønsker dere en super start på den nye uken.

16 kommentarer
    1. Fine bilder! Savner måten du blogget på før.. Hver gang jeg klikker innpå så er det en ny “jentekveld” eller fest som er lagt ut 🙂 savner antrekk og oppskrifter 🙂 hihi. Ha en fin mandag videre !

    2. Hei, jeg har nettopp skrevet et innlegg på bloggen min om religion. Det jeg skriver er noe svært få snakker om, men noe vi rett og slett må skape en revolusjon på. For slik kan det ikke være. Det hadde betydd mye for meg om du hadde lest innlegget. Det er noe vi må formidle, det er noe vi må skjønne og det er noe vi må stå for. Jeg er selv kun 14 år, men allerede nå er jeg lei av å sitte stille. Vi må tørre å gå imot strømmen og vi må skjønne at det er noe vi absolutt må gjøre for å klare å utvikle et bedre samfunn. Vær så snill, les innlegget og spre dette. Ikke bare for deg selv, men for alle menneskene på jorden som ikke får lov til å tro på det de egentlig tror på.
      Ha en herlig kveld videre. 🙂

    3. Hei, har vært fast leser av bloggen din ganske lenge nå, og jeg må bare si at den er en av mine absolutt favoritter.
      En ting jeg har merke til er at du har utrolig fin og ren hud, sliter desverre med litt uren hud og lurte på om du har noen tips/produkter som kan være lurt å prøve?
      Håper virkelig du fortsetter med bloggen så lenge det er gøy for deg, har ihverfall utrolig mye glede av å lese den 🙂

    4. Iskender er faktisk en av de våres populære matrettene ;))) Jeg er en fast leseren din som er fra Tyrkia <3

    5. Åh! Fikk ekstremt Tyrkia savn når jeg så bilde av brødet, det er jo fantastisk! Ha en fin dag Marthe! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg