Filmtips mot kjærlighetssorg

Heisann dere. Nå blogger jeg fra Gardermoen! Flyet til Barcelona går om en liten time så nå tenkte jeg å komme med en oppdatering mens vi venter. <3 Ah, jeg har på følelsen at jeg har noen fantastiske dager foran oss. Annika og jeg skal på sightseeing, vi skal nyte strandlivet, gå på shopping, spise god mat og bare kose oss helt FARLIG mye. Vi har bare fire dager, men forhåpentligvis får vi gjort så mye ut av denne tiden som overhode mulig. Jeg kan ihvertfall ikke vente med å se hva de neste dagene bringer!



I dag er det nøyaktig tre uker siden Jonas flyttet ut fra leiligheten. Mye har skjedd siden den gang. Jeg kan faktisk ikke tro at det bare har gått tre uker. Jeg har jo reist jorden rundt siden da! Hehe, det føles ihvertfall slik. “Helbredningstiden” har gått så mye bedre enn forventet, og det er en lettelse det. Det var virkelig helt forferdelig de første dagene, men så fort jeg fikk kommet meg opp fra sengen, omringet meg med gode venner, og ikke minst reist, så begynte verden å falle på plass igjen. Tenk at det bare er tre uker siden jeg lå i sengen og følte at livet mitt var over! Jeg visste at valget var riktig, men jeg kunne likevel ikke se for meg et liv med en annen mann. I dag vil jeg faktisk påstå at jeg smiler like mye som før igjen. Jeg nyter ethvert minutt av den nye hverdagen min, og det tror jeg Jonas også gjør. I skrivende stund er han faktisk i Hellas på guttetur! Jeg ville bare komme med en liten oppdatering på kjærlighetssorg-fronten og fortelle dere at den faktisk ikke behøver å vare i en halv evighet. Er du flink til å fylle hverdagen med hyggelige gjøremål og gode mennesker så er jeg sikker på at også du vil få det bedre, raskere enn du aner. <3 I mellomtiden vil jeg dele videre disse filmtipsene som jeg fikk av dere under “hvem skal passe på deg nå?” innlegget mitt. Jeg spurte dere om tips til noen morsomme eller bare fine filmer som kunne lette på humøret da jeg trengte det mest, og gjett om tipsene ramlet inn? Jeg må bare si at dere har vært SÅ gode støttespillere de siste ukene. Tusen tusen takk! Jeg håper jeg kan være det samme for dere andre som er eller vil komme i samme situasjon. <3




Kanskje noen av disse filmene vil lette litt på humøret? Jeg håper det! <3
Søndag er jo den store filmdagen og i sør plasker regnet ned.. Perfekt for filmkos!

28 kommentarer
    1. Åå, hærlig! Regner med at du har sitt den nye 22jump street?? Kjempe morsom:D godt å høre at du har det bra, stor klem<3 Lykke til på nok en tur! Gleder meg til reiseoppdateringen:-)

    2. Så fint innlegg! Kjempegreit med mange gode filmtips – gode filmer enten man har kjærlighetssorg eller ikke! Kos deg masse i Barcelona, og ha en god flytur 🙂

    3. Hvorfor reiser du til Barcelona når du har vært der før? Hvorfor ikke reise til et nytt og spennende sted, som foreksempel Roma, Paris eller en annen storby?

    4. Lurte på om du kunne lage et innlegge om hvordan du har det etter bruddet med Jonas, og hvordan du kom deg tilbake til normalt igjen? og hva skjedd egentlig mellom dere? Veldig trist å høre, men håper at alt er bra med deg?

    5. Jeg må bare si at jeg har ordentlig sansen for deg ,Marthe! Du er en dyktig blogger,og behandler leserne dine med respekt,oppdaterer uten å bli altfor personlig. God tur til Barcelona,har vært der to ganger før,men reiser gjerne igjen!

    6. Takk for tips! Det er 3 uker siden jeg selv ble singel også. Ikke etter 5 år vel og merke, men kjærlighetssorgen er nok ganske like stor. Jeg elsket han virkelig, og trodde det skulle bli oss.
      Nå har jo du sikkert kommet nesten like langt som meg i dette her. Men jeg vil gjerne gi deg et godt tips jeg selv har lest, som har funket: Gi deg en bestemt “sørgetid”, og si til deg selv at du ikke skal leve med en konstant sorg. Jeg har selv gitt meg 2 måneder. 2 måneder hvor jeg SKAL være 100% singel og får lov til å sørge. Muligens ikke gråte, men fortsatt være lei meg. Denne sørgetiden kan være både kortere og lengere, det kommer an på. Men selv valgte jeg 2 måneder mye fordi jeg starter på høyskole, men også fordi jeg synes jeg kaster bort alt for mye tid på en person, som tydeligvis (uansett hvor hardt det er å forstå) ikke var den rette.
      Ha en fantastisk tur til Barcelona, og ja, se på kjekke spanjoler. La deg sjarmere. <3

    7. Vet at vi ikkje var helt i samme bås i disse siste ukene,men mitt liv gikk fra sjokk til en enorm Livsglede og eg koser meg ca 99.99% av døgnet. Jobber med flotte folk, har vært ute og gjort byen utrygg, koser meg MAX med å se etter nytt hjem til bare meg og vovvene mine og verden er vakker fargerik og eg slipper å gå på tåhev for en sur fyr med mer pessimisme enn et finsk fjernsynsterater i sortkvitt.
      Eg er frøken Polyanna and Im frigging enjoying it og koser meg maximalt. Mens vi begge venter på at eg skal flytte er vi nesten venner og det beste er at karma allerede har slått til……han må faktisk bo i denne leiligheten eg valgte og som han hater hahahaha, og eg er fri til å bo hvor eg vil
      Oh Life is goooood
      <3<3

    8. Tror den siste filmen egentlig heter something borrowed…?
      En film jeg liker veldig godt er this means war. Jeg tenkte på å skrive den da, men visste ikke om det helst skulle være en film helt uten noe som helst romantikk og sånn. Men den er i alle fall veldig morsom! Håper du får det kjempe fint i Barcelona. Det er en veldig kjekk by.

    9. ”We’re the millers” er virkeligvirkeligvirkelig en SÅ morsom film! Hahah, anbefales veldig, i hvert fall til de som liker humor og komedie! :’D Og ”She’s the” man er også utrolig morsom!

    10. Veldig bra tips! Så noen av de selv da jeg hadde kjærlighetssorg. Du kommer nok til å få det bedre etterhvert, og da møter du en enda kjekkere fyr! Du kan jo få hvem du vil:)
      Ha en kjempefin ferie 🙂
      ps: veldig bra blogg! Leser den hver dag!

    11. Hei Marthe! Tenkte jeg bare ville tipse deg om en film jeg så her en dag! Den er vel ikke en komedie, men jeg syntes det er en fin film! Den heter “People like us” og jeg vil anbefale deg den om du skal se på film en dag!☺️ Hvis du ikke har sett den da og ikke liker den type film!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg