Hello Costa Rica!

Goodbye Miami, hello Costa Rica! Endelig er jeg på plass. Åh, det føles helt skjønt skal jeg si dere. Jeg og en annen student ble hentet på flyplassen sent fredag kveld og fy søren.. Jeg må bare si det med en gang. Jeg har fått det herligste rommet! Jeg bor på et hotell bare 100 meter fra EF skolen, og jeg er så fornøyd! Ville aper hopper rundt i trærene rett utenfor, og utsikten fra balkongen er helt fantastisk. Jeg ser nemlig rett på stranden med tidenes surfebølger! *GLIS* Lover å knipse noen fine bilder av mitt nye hjem litt senere i dag! Nå tenkte jeg i første omgang å fortelle om min aller første dag i Costa Rica. Skolestart er ikke før mandag så heldige meg har allerede fått muligheten til å delta på en av utfluktene EF arrangerer. <3

Jeg trodde ærlig talt ikke noe på EF ansatt “Christian” da han sa jeg måtte opp klokken 06.00 morgenen etter ankomst, men da jeg skjønte at han mente alvor ble jeg selvfølgelig bare supergiret. Er det noe jeg ikke takker nei til så er det nye, spennende utflukter! Spesielt ikke når de inneholder både hesteridning, canopying, hotsprings og elve-rafting.

Foråsidetsånn.. Jeg hadde en strålende dag i går! Tror bare jeg blir nødt til å fordele alle disse bildene på to innlegg jeg! Over og under her får dere en smakebit på gårsdagens hotspring-besøk. Her var det ikke bare tærene som skulle dyppes, men rett og slett hele kroppen. Bassengene holdt 40 varmegrader og de som ville kunne først få smøre kroppen inn i oppvarmet gjørme! Hihi. Tror dere jeg gjorde det eller? Selvfølgelig måtte det prøves! Fy så digg. Jeg skulle bare prøve det for moro skyld, men nå sitter jeg her med verdens mykeste hud så jammen må det ha fungert også!

Hils på jentene jeg var på tur med i hele går! Ingen av dem kjente hverandre fra før og alle kommer fra helt forskjellige land. Noen fra Tyskland, noen fra Danmark, noen fra Sveits, noen fra USA og til og med ei til fra Norge! Både de ansatte og studentene som jeg så langt har møtt er bare helskjønne, så nå er jeg ikke lengre i tvil om jeg vil bli kjent med noen. Ettersom det er søndag og vi enda har skolefri, planlegger vi faktisk å treffes igjen på stranden allerede ved lunch! KOS.

Kanskje det blir litt surfing på meg også da? Mihi.  <3
This vacay is gonna be GREAT. Håper det står bra til med dere også!

   Reisen min er sponset av EF

17 kommentarer
    1. Hei:) så koselig ut:) håper du får en fin tur:)
      Tenkte bare å fortelle deg at merkingen om at turen er sponset SKAL stå øverst i innlegget

    2. Så bra du har komt fram og koser deg 🙂 Kan tenke meg at det å komme seg litt vekk fra alt no, kan vere bra! Ønsker deg et flott opphold videre 🙂

    3. Jeg ble utrolig glad av å lese dette innlegget! Veldig glad for at starten på turen ble så bra og jeg et helt sikker på at resten av turen vil bli like bra, om ikke bedre!
      Så utrolig bra at de andre studentene var så hyggelige! Det er rett og slet helt supert! Der blir det nok noen du blir ekstra god venn med!
      Jeg kan ikke annet enn å si at du må kose deg masse videre, Marthe! Og jeg håper de neste dagene blir like bra som den første, det har jeg stor tro på! Du er en godhjertet og snill jente! Jeg er sikker på at denne turen, med skole, nye venner, et nytt land og nye opplevelser kommer til å bli fantastisk! Stå på videre og vær deg selv, du er virkelig gull verdt! <3

    4. Drar du på sånn språkkurs? Isåfall sommerkurs? Allmenkurs? Eller hva? 🙂 takk for svar 🙂 har tenkt til å dra på språkkurs til neste år, fyller 16 i høst, vet ikke helt hvilken destinasjon jeg skal velge så kunne vert kjekt å snakka med noen som har vert på det!:)

    5. å så heldig du er som får sponset slik tur 😀 ser skikkelig digg ut 🙂 har alltid hatt lyst til å dra på slik tur, men er jo så dyrt 🙁 kjempe fine bilder, gleder meg til å se mer <3

    6. Åh, så fantastisk og lese at du har kommet frem og at du koser deg masse! Godt og se at du har funnet noen du kan være med. Nyt denne herlige søndagen søte du 🙂

    7. Hei Marthe! Jeg leste nettopp innlegget der du skrev om deg og Jonas, og jeg hadde seriøst hjertet i halsen. Herregud, så ufattelig trist. Jeg hadde aldri trodd at dere ikke lengre kom til å være et par, men heller i den andre rettningen- at dere kom til å være et par for alltid. Dere var jo så søte sammen. Men, jeg er kjempeglad for at dere er venner, det er jo det beste!
      Jeg håper så inderlig at du tar deg en liten pause nå, og at du venter med kjærligheten for en lang stund. Mange er slike at dem går rett på en annen person, og blir nyforelsket med en gang, men det er vel kanskje ikke alltid det beste?:) Tror du trenger en pause. Du har jo tross alt vært i en forhold i fem lange år, med samme person. Tror det krever litt å pluttselig sette seg inn i et nytt forhold med en gang.
      Jeg håper denne turen til Costa Rica får deg på andre tanker, og at du nyyyter denne reisen:-)) Dette fortjener du.

    8. Martine: Hei Martine! Tusen takk for den fine kommentaren din <3 Jeg har ingen planer om å finne meg en ny mann på lange stunder jeg. Jeg har som du sier vært i forhold i fem år nå og tre år før der også, så nå skal jeg ta meg god tid og bare prøve å nyte å være alene en stund. <3

      Tusen takk <3 Jeg nyter ethvert minutt av dette nydelige stedet. Denne reisen er virkelig til hjelp! 🙂

    9. MA: Ja, jeg er på språkkurs 🙂 Det kalles bare EF språkkurs? 🙂 Er her i 10 dager for å bygge litt på spansken min, oppleve Costa Rica og bli kjent med nye mennesker 🙂 Men man kan reise i alt fra 2 til 52 uker og man har en rekke både språk og destinasjoner å velge mellom 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg