En kommende student!

I’m in Miami! Wuhuu, nå kan jeg skryte på meg at jeg har vært her også. Gud så fint! Det var faktisk helt utrolig å fly over det turkisblå havet langs Miamikysten. Og jeg som syntes Berlin var flott.. Haha, kan nesten ikke vente med å komme frem til Costa Rica. Bortsett fra litt styr på Gardermoen har reisen gått strålende. De ansatte på flyplassene har vært så skjønne. I Berlin ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen så alle de ansatte kunne peke og le av Jeffrey Campbell sandalene mine, (dere vet disse spikersandalene), og her i Miami har jeg altså kjørt rene bloggintervjuet med passkontroll-mannen. Han ble så fascinert over at jeg var kommet hit for å blogge om reisen min. Jeg er sikker på at jeg sto og skravlet med denne mannen i 20 minutter for da bloggintervjuet var over ville han vite historien bak alle de andre klistrene i passet mitt. Haha! Stakkars de som sto bak meg i køen for de ble jammen stående.

Vel, vel nå får jeg komme til det dette innlegget egentlig skulle dreie seg om! Jeg søkte i april om å få studieplass ved kommunikasjon og visuelle medier på UIA denne høsten, og i går fikk jeg endelig svaret! Kommunikasjon og visuelle medier it is! 11 august blir jeg student igjen, og vet dere hva? Jeg gleder meg skikkelig! Planen var jo egentlig å studere dette i fjor, men når man ikke klarer å takke ja innen svarfristen går ut så kan man bare ha det så godt! Hehe. Man lærer av sine feil. Nå er plassen takket ja til og om under 4 uker sitter denne frøkna på skolebenken igjen. <3 -Men ikke bekymre dere. Jeg har ingen planer om å legge ned bloggen av den grunn. Jeg skal jo i hovedsak lære om bildeknipsing, redigeringsprogrammer og video. Det er jo midt i blinken å kombinere bloggingen med! Kanskje jeg til og med tar bloggingen til et helt nytt nivå! Hvem vet? Jeg gleder meg ihvertfall veldig til å lære mer spesielt innen video og redigeringsprogrammer. Der er jeg nemlig helt amøbe.

Hva har dere kommet inn på? Er det flere som skal gå samme linje som meg?
Nå har jeg bare et fly igjen, så neste gang dere hører fra meg er jeg i Costa Rica!

59 kommentarer
    1. Jeg skal fortsette på mitt 2 år på Ergoterapi 🙂
      Lykke til med studiene, og god tur til Costa Rica! 🙂

    2. Hei Marthe!
      Dette er berre ein liten kommentar blandt alle dei andre fine orda her på bloggen din, men eg håpar du set pris på kvar enkelt, som du òg skriv i dei tidligare innlegga dine. Eg misunnar deg turen til Costa Rika, og eg unnar deg ein kjempefin tur og ein fantastisk oppleving! Det er ikkje lett for oss å forstå kva du går gjennom, for alle forhold er jo forskjellige.. Mange gode tankar går til deg, og ikkje minst Jonas. Stå på Marthe, detta klara du! 🙂

    3. Høres veldig spennende ut! Lykke til, og håper du får en fantastisk tid i Costa Rica <3 Du er så skjønn, føler nesten jeg kjenner deg nå, ønsker deg alt godt <3

    4. Kristin: Tusen takk Kristin! Blir så glad for slike kommentarer. 🙂 Gleder meg til å oppdatere dere fra varmen. <3 Himmel så godt det skal bli å sette føttene i sanden igjen!

    5. Åh, så utrolig spennende! gratulerer så mye! Det vil nok bli et spennende år for deg 😀 Jeg skal fortsette som fotograflærling ett år til, og deretter er jeg ferdig utdanna! Da venter du deg en photoshoot på mitt *kremt* første besøk nede i øst! Flaut.
      Håper du får en fantastisk tur til Costa Rica! Gleder meg kjempemasse til å få høre om de spennende dagene dere har framfor dere. Kos deg, og nyt tiden der nede, før du plutselig er på tur til neste destinasjon! hihi
      Stor klem <3

    6. Marte: Heisann Marte. Tusen tusen takk for gode ord. Jeg setter stoor pris på hver eneste kommentar som tikker inn her om dagen. <3 Det varmer så å se at så mange bryr seg! Tusen takk <3 Det tar tid, men det hjelper nok å få kommet seg litt bort. 🙂

    7. Anonym: Hehe, det har jeg ikke undersøkt, men jeg tenker bare å ta et år her i førsteomgang. Se om det er interessant og så heller vurdere å ta to år til så jeg har en bachelor. 🙂

    8. Jeg skal begynne andre året på vgs medier og kommunikasjon. Og jeg ser egentlig for meg at dere kommer til å lære mye av det samme som vi gjør på skolen akkurat nå, og om jeg har rett om det så er det utrolig mye kjekt å se fram til 😀 (det er sikkert litt høyere nivå på det du skal gå på da 😛 ) SÅ bra at du kom inn, og faktisk takket ja til skoleplassen denne gangen 😀

    9. Gratulerer med studieplass. Spennende studie du skal begynne på og det blir spennende å høre om EF sitt opplegg i Costa Rica, dine opplevelser. Har også tenkt på en slik reise ser du. Når går det siste flyet ditt?

    10. Hei, Marthe! Akkurat ferdig med videregående og søkte det samme som deg, men har enda å takke ja til plassen. Det står mellom det og internasjonal markedsføring på BI!

    11. Gratulerer med skoleplass, Marthe 😀 Det er deg vel unt 😀
      Jeg har selv fått skoleplass, men det er som privatist for allmenn på Akademiet her i Ålesund. Gleder meg masse til å komme igang selv. Har faktisk gått uten både skole og jobb i fire år, så nå klør jeg bare etter å starte opp. Det skal bli så godt å få gjort noe annet enn å sitte inne og sture hele tiden. Møte nye folk og bare fylle opp hverdagen med masse gøyale ting. Herrefred, som jeg gleder meg!
      Jeg har selv tenkt å studere innenfor Medier og Kommunikasjon neste år. Hovedønsket er fotograf, ettersom dette er lidenskapen min. Men for at det skal bli mulig, må jeg ha studiekompetansen, og da må jeg bestå…Så nå skal jeg ta opp fagene i allmenn, forbedre karakterer og få kompetansen så jeg kan søke meg inn på NKH i Bergen. Det hadde vært så stas.
      Nå venter jeg også på svar fra en klesbutikk jeg har søkt på. Håper virkelig jeg får den. Får jeg både skole og jobb samtidig, så skal jeg juble til jeg griner meg i stykker. Haha. Sitter bare å dagdrømmer om dette hver eneste dag nå.
      Lykke til med studiene, Marthe og kos deg massevis i Costa Rica.
      PS: Jeg venter fortsatt på svar fra Mardan Palace. Haha…Neida..Joda..Neiiidaa…eller jo..!! xD

    12. Så fint at du begynner å studere, er alltid fint med litt studier i bagasjen!
      Håper du får et supert opphold på Costa Rica, gleder meg masse til å følge med på bloggen fremover! Nyt ferien til det fulle, og tenk kun på deg og dine behov for noen dager<3 Alt ordner seg til slutt <3

    13. Gratulerer! Og lykke til videre med både fly og studier 😀 så håper jeg at du får D fint i Costa Rica og at du koser deg tiltross for bruddet :/
      Jeg skal begynne på mitt andre år som Fornybar Energi Ingeniør student. Spennende 🙂
      Klem fra meg til deg! <3

    14. Gratulerer så mye med studieplass Marthe 🙂 Er helt sikker på at det kommer til å passe deg ypperlig! Begynner selv på andre året på sykepleierutdannelsen i Ålesund 11 aug;) kan ikke si at jeg gleder meg til å komme tilbake til skolebenken, annet enn for å se kjente igjen 🙂 Kunne lett ha utsatt starten 2 mnd til ;p mihi.. men men den gang ei. . Veldig trist å lese om at dere har gått hver til sitt. Etter å ha fulgt deg og vært fast leser siden du startet å blogge, blir det trist å ikke lenger se nye innlegg med radarparet. Håper du igjen snart finner lykken, for det fortjener du virkelig! Mannen som får være din, er virkelig heldig! Du er virkelig et hærlig vesen Marthe, og deg å bloggen din lyser opp dagene mine! 🙂 Jeg må bare si tusen takk, for at du er du og for at du har gitt meg glede når dagene har vært på det tyngste. Jeg er evig takknemmlig!
      Håper du får en utrolig tur til Costa Rica, Er det noen som fortjener det, så er det deg! 🙂 Klemmer fra en fast leser gjennom årekke, og som kommer til å følge bloggen din så lenge du skriver ! 🙂

    15. Kjære, søte Marthe!
      Så fantastisk vakker du er og for et vakkert sted du befinner deg i nå! Blir spennende å følge reisen din – synes alltid du har så mange bra ord å komme med i tekstene dine. Costa Rica blir flott – jeg har selv vært der. Gud, der er det nydelig! Jeg elsker slike steder som det! Du burde virkelig glede deg.
      Å studere blir herlig! Jeg tror det er fint å komme tilbake til skole igjen, det er jo så mye spennende og morsomt å lære om der ute – og det er jo to fluer i en smekk når du atpåtil kan bruke det du lærer i bloggverdnen.
      Du er en god sjel – det har jeg visst siden jeg startet å lese bloggen din i 2012. Du har fått med deg lesere og det er jeg så glad for. En så fantastisk jente som deg fortjener å bli sett av verden! Virkelig <3
      Stå på videre, både på hjemmebasis, fremtidig skole og blogg - jeg følger med <3

    16. Jeg skal ta lærerutdanning, master, 5-10. klasse og skal også studere ved UiA i Kristiansand. Er fra Stavanger så kjenner det er litt skummelt å flytte til en ny by, men også veldig spennende! Så kanskje jeg ser deg i skolegangene? Hehe.
      Vil også si, når jeg faktisk for en gangs skyld kommenterer, at du virker som en sprudlende jente med masse godt humør. Jeg tror du kommer deg gjennom den harde tiden, selv om det kan ta tid. Men som du nok har lagt merke til har du et helt bloggteam i ryggen. Kos deg mye i Costa Rica!

    17. Misunner virkelig reisen din til Costa Rica, gleder meg masse til å leve gjennom deg, haha! Så spennende at du skal begynne på UiA, det skal jeg også. Kanskje vi sees, selv om jeg skal studere utviklingsstudier 🙂

    18. Åh, gratulerer med studieplass! Så gøy 🙂 Og ha en fin flytur til Costa Rica skjønne deg, gleder meg til å lese videre på bloggen din om turen 😀

    19. Så gøy for deg! 😀
      Jeg skal gå 3 år med media og kommunikasjon på VGS, noe jeg ser frem til. Er utrolig opptatt av foto og gleder meg til å utvikle meg. I tillegg er det allmenn med en twist, hihi

    20. Så spennende 🙂 Gratulerer med studieplass skjønne Marthe 🙂 Er det årsstudium eller bachelor forresten? 🙂

    21. så gøy! ha en fin ferie og masse lykke til på studiet! det å redigere og skrive kode og sånn er veldig spennende 🙂 hvor lenge blir du i Costa rica? 🙂

    22. Hørtes utrolig spennende og gøy ut! Passer deg jo også midt i blinken 🙂
      Gratulerer så mye og masse lykke til med det! 🙂

    23. Også må jeg bare få sagt at jeg kunne ønske jeg også hadde hatt interesse med å studere på denne linja får hadde vært SÅÅ gøy å blitt kjent med deg i virkeligheten og gått sammen med deg 🙂 digger deg <3

    24. Du er rett og slett fantastisk! Marthe <3 Ønsker deg en riktig god ferie med litt andre tanker enn de du kanskje har når du hjemme i den leieligheten du bodde sammen med Jonas. Du er en stort forbilde for oss alle! Ønsker deg alt godt videre i ferien og i livet<3
      Og ikke minst, LYKKE TIL MED STUDIENE:-) Er sikker på at du blir en strålende student! 😉

    25. Så fantastisk! Gratulerer så masse, du har nok en spennende tid i vente!
      Jeg studerer i Sydney og jeg elsker det, studentlivet er hardt men så fort man kommer inn i det så går det bedre og bedre 🙂
      Takk for masse inspirasjon, du virker som en flott jente! Nyt ferie, og god helg 🙂
      Klem fra Sydney!

    26. Du stårler jo som sola selv, Marthe! Du er en så stor insprasjon for meg, nå som jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Du er god! Ønsker deg en utrolig fin ferie og håper du klarer å koble skikkelig av og ikke minst behandle deg selv som du fortjener; som er prinsesse 🙂 Du er altså så skjønn.
      Og gratulerer med skoleplass! Tipper du kommer til å stortrives 🙂

    27. Hei Marthe!
      Det som gjør deg til min favorittblogger er at selv om du har en dårlig dag, så kan jeg fortsatt lese innleggene dine å smile! Det at du er positiv hele tiden inspirer meg, og jeg ønsker deg virkelig det beste!
      et lite tips, i og med at du er så mye ute å reise, så annbefaler jeg deg og laste ned appen “been”. det er en app som man kan krysse av alle landene i verden man har vært, så kan man se hvor mange prosent av verden og europa man har besøkt. Morro å se, for det er ofte mange land man glemmer man har vært i.
      Håper du koser deg super masse på reisen din, du er en stor inspirasjon for mange, både unge og gamle <3 <3

    28. Så heldig du var som kom inn, og så flink du er som husket å trykke ja i år ^^ Jeg skal ta påbygg, blir kun 3 skoledager i uka, jahoo det skal bli deilig 🙂 kos deg masse <3

    29. Jeg skal gå media og kommunikasjon! Dessverre skal skolen jeg går på legges ned. Alle som bor i den lille byen vår blir å flytte siden både media og design er lagt ned 🙁 Men jeg skal få avslutte skolen først! 🙂

    30. Etter en uke på Kreta fikk jeg endelig satt meg ned å lest gjennom yndlingsbloggen min! det skjærer i hjertet mitt å lese at du og Jonas har gått hver deres vei, dere er så fine sammen, men når nedturene blir flere enn oppturene har jeg stor forståelse for at det er vanskelig å holde sammen.
      Marthe, du er et fantastisk fint vesen og jeg ønsker deg alt godt på veien videre, du skal se at alt blir bra til sist.
      Kos deg masse med studiene, jeg kan love deg at der kan du virkelig få litt å henge fingrene i, hvis du vil!
      Nyt resten av ferien, men ta deg også noen alenekvelder hvor du bare sitter inne å gråter og spiser is fra boksen. Av erfaring vil jeg si at det mikset med gode venner som tar vare på deg er det beste mot kjærlighetssorg!!! <3
      Klemmer i fleng, du er sterk! <3 <3

    31. Gratulere masse!!!
      Jeg er nettopp ferdig med ungdomsskolen. Så jeg kom inn på 1. valget mitt – Studiespesialisering i Farsund. Vet du hvor det er? Farsund / Lista / Lista Fyr ??
      I hvert fall det tar da 10 min med buss, men det var første valget mitt siden jeg ønsker å bli lærer! 😀

    32. Så fint at du kom inn;) Alltid like morsomt å lære noe nytt:D
      du ser forresten like strålende ut som alltid <33

    33. Gratulere med studieplass! Jeg har også kommet inn på UIA og begynner nå til høsten, men skal gå reiseliv. =) Flytter nedover fra Trondheim. Håper Kristiansand er en like fin by som alle sier og gleder meg masse til å flytte dit, selv om jeg ikke kjenner en sjel der. =/ Blir gøy å “starte på nytt” og bli kjent med mange nye mennesker! =)

    34. Håper alt går fint med deg! Du er utrolig sterk og du virker som en helt fantastisk jente! Du må kose deg masse i Costa Rica <3

    35. Gratulere så kjempe masse med studieplass 🙂 Jeg søkte også på samme studiet fordi det virket utrolig interessant, men ente opp med å sette bachelor i markedsføring og ledelse foran dette studiet 🙂
      Jeg håper du vil storkose seg i Costa Rica, så sees vi på UIA i august 😉

    36. Gratulerer så mye med studieplass, så morro! Gleder meg til og høre om studiene fremover 🙂 Så godt og høre at flyturen har godt bra, ingenting er bedre en det! Nyt denne dagene, kos deg og ikke mins, KRIP DEN <3

    37. Gratulerer med studieplass! Det blir sikkert kjempe bra 😀 Jeg skal selv gå vg1 med medier og kommunikajson så tror de blir veldig bra! Hehhe, kos deg masse på tur <3

    38. Så bra Marthe! Masse lykke til med studiene. Skal selv begynne på grunnskolelærer 5-10 master på uia. Gleder meg masse, og hvem vet, kanskje vi møtes der 🙂 hihi.

    39. Åå, så godt å høre at ting går din vei! Lykke til som student, jeg er sikker på at det er noe du kommer til å mestre supert!

    40. Så kjekt! Gratulerer så mye! 😀
      Jeg starter på Service og Samferdsel til høsten, gleder meg masse! 🙂
      Håper virkelig det er innen service jeg vil jobbe med da dette er den tredje linjen jeg prøver meg på. 😛

    41. Skal ned å studere på UIO til høsten, men kjenner desverre ingen og kjenner ikke byen særlig godt heller, så lurte på om du hadde noen tips ang byen og hvor man burde gå for å bli kjent med nye folk, annet enn skolen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg