TUSEN TAKK

Jeg har blitt bombandert med både meldinger, telefoner, og mailer det siste døgnet, og jeg vet ærlig talt ikke hvilke ord som er gode nok for dere.. Tusen tusen takk! 250 kommentarer er blitt nøye gjennomlest og jeg blir altså helt overveldet over å se hvor utrolige dere er. Over 20 000 mennesker leste gårsdagens innlegg og mest sannsynlig har jeg ikke engang møtt 100 av dere. Likevel finner jeg bare de fineste ord i kommentarfeltene. Det varmer mer enn dere aner å vite at så mange ønsker oss begge alt godt.

Jeg blir selvfølgelig fryktelig trist av å lese alle disse meldingene og kommentarene, men samtidig så varmer det å vite at man ikke er alene. Jeg setter uendelig stor pris på at SÅ mange bryr seg, og jeg setter uendelig stor pris på dere som har fulgt meg og bloggen min i så lang tid at dere faktisk ser på meg som en venn dere har lyst til å være der for. Hjelpe, trøste og støtte. <3 Herlighet så heldig jeg er som har dere. Jeg tror bare jeg vil bruke dette innlegget til å si tusen millioner takk. Dere er virkelig gode å ha.

Det hjelper også å lese om alle dere som har vært gjennom akkurat det samme, og som nå, noen uker, måneder, eller år senere er blitt lykkelige igjen. Jeg håper bare for guds skyld at det ikke blir år, for det tror jeg jammen ikke jeg orker. Jeg har det bra på dagtid, men det er fremdeles vondt å legge seg alene og ikke ha noen å våkne til. Jeg vet at det å sitte timesvis med tankene bare får prosessen til å gå dobbelt så sakte, så nå fremover er det om å gjøre å ha det mest mulig moro. Omringe meg med venner, reise og hele tiden ha noe hyggelig på planen. Sistnevnte bør i hvert fall ikke være noe problem ettersom Costa Rica venter på meg i morgen. Litt endringer i planene gjør at jeg reiser alene, men det skal ironisk nok bli godt det også. Jeg har reist alene til den andre siden av kloden før jeg. Klart det skal gå bra denne gang også! <3 Skulle jeg virkelig ikke bli kjent med en eneste person der nede så har jeg jo dere å skravle med!

Legger ved noen bilder fra de siste to dagene med venninnekos.
Mer om det litt senere. <3 Nå får dere ha en fin torsdag så lenge!

57 kommentarer
    1. Du er en fantastisk person Marthe! Ønsker deg alt godt videre og at turen blir super!!
      Mvh fast leser!

    2. Bra du ser positivt på det! det er det eneste som hjelper. Ha tolmodighet, og finne på ting å gjøre.. det er uvant i starten etter såå lang tid sammen med noen, og plutslig ganske så alene nå! men det er litt befriende også tilslutt, Godt å være litt alene og kun tenke på seg selv! 🙂 stå på videre!! du er god.

    3. Trist angående bruddet. Var det på grunn av din personlige trener? På bilder både du og han har lagt ut har dere sett så forelsket ut. Mange som har tippet at dere kommer til å bli et par om ikke så altfor lenge.

    4. Ja, det virker som om du og din personlige trener har en slags gnist, jeg veit ikke om det er bare jeg som merker det

    5. Kos deg på tur i morgen! 😘 bra at du har hatt litt venninekos! ❤️ Håper alt går fint med deg 😊

    6. Jeg håper du får mye støtte og klemmer framover. Bare tiden kan hjelpe. Det jeg håper mest på er at ingen skal sparke deg mens du er nede. Men du er sterk du! Så dette klarer du fint 🙂

    7. Flotte, fine Marthe.. Jeg er litt tom for ord her jeg sitter, men det er alt i alt ikke mye annet jeg kan fortelle deg enn at det blir bedre <3
      Du burde være stolt av deg selv, både du og Jonas, for måten dere takler dette på. Det er ikke alltid man går fra hverandre fordi man ønsker det, men fordi det ikke er helt det riktige. Og ingen skal måtte gå gjennom livet "fanget" i noe som ikke føles 100% riktig. Følg hjertet ditt <3

    8. For litt over ett år siden, ble det slutt mellom meg og kjæresten, of for å være helt ærlig, det eneste som hjalp, var å tenke hver morgen, “i dag skal jeg vær glad”, “i dag skal jeg smile”, “i dag skal jeg ha det gøy” og det hjalp. Det var selvfølgelig dager hvor jeg brukte hele dagen på å få ut alt det vonde igjennom tårer, me di dagene jeg hvor jeg ikke gråt, gjorde opp for de dagene jeg gråt. Vet ikke om det hjelper for deg, men det hjalp ihvertfall for meg. Jeg var med venner og fant på masse kjekt for å la være å tenke på det vonde. Kveldene var alltid de værste uansett.. Men på dagtid var det somregelt fint! 🙂

    9. May Helen: Tusen takk for gode ord May Helen. Det er så sant det du skriver her. <3 Man kan ha det superhyggelig sammen, men er det ikke helt riktig så er det bare ikke det. Da må man bare ta det triste valget til slutt. -Men det blir bedre. Man må bare bruke tid <3

    10. Dette klarer du Marthe! Vi alle digger deg, og du virker som verdens herligste jente! Jeg er ikke en av de leserne som kmt veldig ofte, men har nå fulgt deg og bloggen i snart 2 år og ble uteolig trist på dine vegne! Men stay strong vær med gode folk, og tenk fremover 🙂

    11. Har lest bloggen lenge å dette traff meg litt, jeg ønsket ikke at det skulle bli slutt.. Ventet bare på frieri på bloggen 🙁 veldig trist å høre, ønsker at du får det mye moro fremover og at du ikke har det så altfor vondt.. Ha en strålende tur imorgen !

    12. Jeg leste ett innlegg av kristina Andersen og hun skrev at hun angrer på at hun takket nei til tilbudet om å få reise til Costa Rica, og nå som du ikke lenger har en reise partner, så kan du egentlig spørre henne 🙂 Jeg syntes det kanskje er litt bra å ha en man kan reise med når man ikke har det så bra :)) Hadde vært utrolig gøy om mine to favoritt bloggere hadde reist sammen igjen

    13. Kos deg masse på tur skjønneste Marthe! Skulle ønske jeg kunne blitt med – dro tidligere hjem fra familieferie enn planlagt så nå sitter jeg alene i et stort, tomt hus. Jeg vil meeed! :p

    14. Ønsker deg alt godt, Marthe <3 Og jeg håper sangen jeg linket deg til igår, kan hjelpe litt på humøret. Selv om det høres feil ut nå, så var det kanskje en mening at det skulle bli slik. Jeg både vet og tror at du vil uten tvil finne lykken igjen snart, og du skal få slippe å vente flere år. Jeg har vært singel i 5 år nå, og det er trasig. Men jeg har vent meg til det, så for meg er det ikke noe problem lenger. Men det er klart det er kjipt å være alene hele tiden. Jeg har ikke fossevis med venner å kontakte, og mine aller nærmeste har både samboer og kjærester, pluss jobber og hunder å ta vare. De lever sine egne liv og lager kun planer seg i mellom. Jeg derimot, blir nødt å klare meg selv og det er hardt.
      Det er tøft å ikke ha noen å prate med hver dag, lage planer sammen med og bare slappe av med. Men når det går såpass lang tid, så blir man vant til det.
      Jeg sier ikke at du skal gå igjennom det samme, men du skal for all del ikke stresse. Nyt heller singellivet med å være sammen med venner, reis masse, og når skolen begynner på igjen, så får du nok av ting å tenke på. Så bare nyt tiden du har for deg selv, og gjør det beste ut av det.
      Jeg håper selvsagt at jeg sjøl finner kjærleiken en gang i fremtiden, men den dukker nok opp når anledningen er inne for det. Så kanskje du skal tenke litt den veien du også?
      Uansett hva som skjer, så håper jeg du tar tiden til hjelp, og at du bruker den på å ta vare på deg selv. Jonas vil nok alltid være der for deg, om det skulle være noe.
      Han virker som en kjempeherlig og god gutt, så han kommer nok aldri til å svikte deg.
      Du er god tvers igjennom, du stråler som en sol - selv om de verste dagene. Det sier egentlig alt om hvem du er, Marthe 🙂
      Ønsker deg alt godt, som sagt. Og ikke vær redd for å snakke ut når du trenger det <3

    15. Du er en hærlig person Marthe <3 blir glad når du har så mange fine mennesker rundt deg <3 Håper du får en fortsatt fin dag hærlige deg <3 Ønsker deg alt godt 🙂 <3

    16. For en jente du er! Så sterk, positiv og ærlig. Jeg har lest bloggen din lenge uten å kommentere. Selv om bloggen ikke har handlet om Jonas så har han vært en stor del av den, så dette blir rart. Men det er jo din blogg og det er deg vi følger, så nå er jeg bare spent på hva fremtiden bringer for deg 🙂 håper den blir fylt med mange positive stunder og det tror jeg virkelig da du virker som en jente som griper mulighetene du får og velger å gjøre det beste ut av alt :):)
      Mange klemmer til deg, og god tur <3

    17. Anonym 14.55 og Anette: når noen nettop har gått gjennom et brudd, så er slike ting, tro det eller ei, ikke noe man sier! Eller vent litt, sånt sier man faktisk ikke i det hele tatt! HVOR er respekten til medmennesker..? Uff, Marthe, jeg kan ikke annet en å beklage for dem.. Ikke alle leserne dine er sånn:)
      En ting, kjære, fine Marthe, DU er vakker og det blir bedre<3 det blir ALLTID bedre<3
      Ps. Siden du alltid er så flink til å tipse oss lesere om fantastiske bøker, så tenkte jeg å tipse deg om en bok som heter Alligatorvannet. Utrolig bra bok:)
      Selv om jeg ikke kjenner deg, så har jeg blitt urolig glad i seg<3

    18. Jeg leser bloggen din hver eneste dag, og har fulgt den så lenge jeg husker! Du er så fantastisk Marthe, du kommer til å finne lykken igjen 🙂 En ting mamma lærte meg, er at du kan telle en måned for hvert år dere har vært sammen. Så lenge vil kjærlighetssorgen vare. Håper alt går greit med deg, du klarer deg fint! Og du har oss lesere <3

    19. Hei Marthe! Jeg har vært fast leser av bloggen din i noen år nå, men har aldri lagt igjen en kommentar før. Nå føler jeg at jeg bare må!
      Den forferdelige tiden du er igjennom nå, var jeg igjennom i fjor høst. Måten du beskriver hvordan ting har vært, er AKKURAT slik jeg det for meg oss. Ville egentlig ikke gi slipp, fordi gutten var den snilleste, beste og mest trofaste man kan tenke seg, men alikevel måtte jeg innse at det beste var å gjøre det slutt når følelsene ikke var der!
      Jeg kjenner meg så igjen når du skriver at du er redd for å angre og at du har tenkt mye de siste månedene!
      Jeg vil bare vise at du ikke er alene om å oppleve det du gjør nå… Nå har det nesten gått ett år for min del, og alt er mye lysere. Jeg har vokst mye på det, har blitt mye sterkere psykisk og det tror jeg du også kommer til å oppleve i tiden framover.
      Prøv å forkuser på å vær glad for de gode minnne og alle nye dører som åpner seg for deg nå. De er magiske, bare vent!!
      Kos deg masse i Costa Rica, nyt ferien og alle inntrykk. Jeg ønsker deg alt godt 🙂
      Ps. hadde jeg bodd i Kristiansand hadde jeg vurdert å kjørt hjem til deg for å gi deg en stor klem! Haha :p

    20. Ønsker deg alt godt Marte, du er en inspirasjon, – og et veldig fint menneske. God tur til Costa Rica, gleder meg til å følge deg på turen!

    21. Godt å høre at ting er blitt litt bedre og at du har gode mennesker rundt deg 🙂 hvis du ombestemmer deg må du gjerne ta meg med til costa rica. Jeg tar gjerne å slenger meg på <3 håper du får en fin tid framover og at ting ordner seg for deg!

    22. du er så god du❤️ håper du koser deg masse på reise, og satser på at du leser litt bøker du kan anbefale på bloggen så jeg har lesestoff når jeg reiser, hihi! du virker som en av de mest jordnære og omtenksomme bloggerne i Norge, og jeg håper du vet at vi som lesere er utrolig glade i deg❤️❤️ unner deg alt det beste

    23. Snille, gode, fine herlige Marthe! Som den sippeungen jeg er, kan jeg ikke noe for å felle en tåre når jeg leser forige inlegg. Marthe og Jonas klinget liksom så fint sammen! Men du er en sterk jente, og jeg vet du kommer deg gjennom alt, til og med dette!
      Kos deg mye med venninekos, og smil det fine smilet ditt så skal du se det går bra tilslutt!
      God tur til Costa Rica, gleder meg til mange fine bilder! <3

    24. Flotte sterke Marthe, du fortjener alt godt! Ta tiden til hjelp og kos deg masse med venninner og familie:) du er så sterk at dette er jeg overbevist om at skal gå veldig bra!
      Kos deg masse på tur, det fortjener du så utrolig! Gleder meg til å se masse flotte bilder <3

    25. Det blir veldig trist ikke å lese om Jonas her på bloggen lenger, dere virket som et superpar, men det er kjempebra at dere begge vet dette var den rette avgjørelsen. Det kommer til å gå så bra etterhvert, det bare vet jeg. Du er fantastisk Marthe, selv om jeg aldri har møtt deg!

    26. Jeg gråt da jeg leste innlegget i går. Har lest bloggen din så lenge at jeg føler jeg kjenner deg. Ønsker dere begge alt godt <3 kos deg masse på tur:-)

    27. Følte for å legge igjen en kommentar til deg,dette klarer du Marthe! Jeg var i samme båt som deg for en del år tilbake,følte vi bare var sammen for ingen av følte for å ta det skumle skrittet,følesene var ikke det samme. Følte vel egentlig det var så utrolig trist at ingenting kunne bli fint igjen etter bruddet. Men dagene gikk,ukene gikk osv. Nå sitter jeg her sammen med verdens beste gutt. Nå er jeg virkelig lykkelig,jeg tenker på det når vi ikke er sammen,smiler av tanken på hva vi to har opplevd sammen, å ikke minst kommer til å oppleve. Vi venter forresten vår første barn sammen til vinteren. Det kiler forsatt i magen når jeg ser samboeren min igjen, og vi har vært sammen i snart 7 år..
      Bare hold ut,det blir bedre! Sender deg en god klem. <3

    28. Jeg unner deg virkelig en ferie! Håper du får en trygg tur til Costa Rica og at du klarer å ha fokuset på noe HELT annet, selt om såret enda er åpent og vondt. Og må du ha en trygg flytur, vi har fått bekreftet i dag nok en gang at verden er en forferdelig plass.
      Du er sterk du, Marthe. Hold oss gjerne oppdatert på instagram med snaps av turen din. 🙂

    29. Det er nå Marthe du må lære deg å kose deg i ditt eget selskap også. Det må være slitsomt å være avhengig av noen hele tiden til å være sammen med deg. Et ordtak; man blir født alene, kjærlighet og vennskap skaper en illusjon om at man ikke er alene. Man må tåle å like sitt eget selskap!

    30. Har vært i samme situasjon selv, og jeg vet at selv om det ikke føles sånn akkurat nå; så kommer det til å komme like gode tider, til og med bedre! Bare bruk tiden og alle de fine menneskene rundt deg til hjelp, så kommer alt til å bli bedre og bedre. The best is yet to come.. Stå på fantastiske Marthe! Unner deg alt godt <3

    31. Du fortjener alt Marthe, kjenner deg ikke, skulle gjerne ha gjort det for du virker som ei så god og snill jente! er ikke noe jeg bare sier men mener det!<3 virker så snill og glad, og som tenker på andre, og som har en naturlig utstråling! Blir så glad hver gang jeg ser bilde av deg <3

    32. Synd dette skjer med deg. Kjærlighetssorg er virkelig vonde saker. Håper virkelig det går bedre med tiden <3 Det er kanskje litt synd å reise aleine i morgen, men det blir nok en stor suksess! Masse lykke til, og goood tur søteste deg <3

    33. I februar 2013 slo eksen min opp med meg, heilt ut av det blå, etter litt over 5 år sammen. Han gjor det til og med over facebook, veldig voksent. I ettertid ser eg at det var absolutt til det beste, men eg var heilt knust der og då. Det gjor så vondt i fleire måneder og eg følte meg så aleine. Eg kunne ikkje forstå korleis livet mitt skulle vere uten han, og eg skulle vertfall ikkje inn i noke nytt forhold. Vennindene mine og eg skulle vere single i lang, lang tid framover. August samme året fallt eg for ein kompis av meg og i November vart vi offisielt sammen. Det var på ingen måte planlagt og eg hadde aldri trudd eg skulle ende opp sammen med han. Om to veker flytta vi sammen og han er så fantastisk på alle måta. Eg kunne ikkje vært lykkeligare 🙂 Eg ønske deg og Jonas alt godt! Det kjem til å ende bra for dåkke begge, det veit eg. Dåkke virka som noken heilt fantastiske persona begge to, og det var kjipt romansen tok slutt, men vennskapet forblir nok 🙂 Ta dagane til hjelp, det er mange som sende varme tanka til dåkke <3

    34. Åhh, Marthe, jeg kjente tårene kom pressende på når jeg leste det forrige innlegget. Så forferdelig trist at det ikke skulle bli dere to, dere var så nydelig sammen<3
      Nå håper jeg at du STORkoser deg i Costa Rica, og at du får tankene på noe annet!
      Ønsker deg alt godt videre<3

    35. huff, det forrige innlegget ga meg vondt i magen:/ at en type kjærlighet som minner så mye om den der såkalte “ekte” typen skal ende.. og på en så hjerteskjærende måte i tillegg. Et tent lys som sakte brenner ut.
      Kjenner deg ikke, dette er tredje gangen jeg er innom bloggen din, og her sitter jeg å føler så inderlig med deg.. ønsker deg alt godt, og håper børa blir lettere å bære snart!

    36. God tur til Costa Rica, kjære deg💞 Du må kose deg kjempe masse, du fortjener det beste Marthe💞 Du er helt fantastisk, og til slutt blir alt bra💞 Har lest bloggen din i nesten 2år nå og jeg er en fast leser og er innom blogger din mange ganger om dagen og jeg digger deg💞 Du er et forbilde for meg💞 Elsker deg💞

    37. Vet du hva du burde gjøre? Du som er så kreativ og flink. Jo: du burde gå til en brukt butikk og kjøpe en tallerken eller et fat, så går du ut og knuser det, så lager du en vakker mosaikk ut av det. Fatet representerer det gammle forholdet deres, knusende er bruddet, mosaikken er det vakkre som (tro det eller ei) kom ut sv bruddet. Når du føler deg nede neste gang kan du se på mosaikken og tenke at etter det som er vondt kommer noe godt. Lots of love

    38. Ubeskrivelig trist å høre om bruddet, Marthe 🙁 Men du ser ut til å ha rett innstilling til det hele, og det hjelper masse. God tur til Costa Rica, det kommer til å bli kjempefint <3

    39. Jeg håper det går litt bedre med deg nå.♥ Fælt å si det, men tiden leger alle sår. 🙂 Høres ut som du er på god vei til det bedre også.♥

    40. Hei Marthe!
      Jeg har vært fast leser av bloggen din i mange år, og har beundret forholdet deres. Tenkte tiden var inne for en kommentar nå. Jeg har vært i et åtte års langt forhold. Jeg trodde det var det beste jeg kunne få, at det var han som skulle ta meg over den dagen pappa skal gi meg bort ved alteret, han som skulle være far for mine barn. Helt til den dagen jeg innså at jeg hadde tatt så feil man overhodet kan ta.
      Jeg har i flere år vært hun som aldri ble med på morsomme ting med venner og familie, litt min skyld for at jeg ville ha med meg han, men mest hans skyld fordi jeg aldri har vært hans førsteprioritet. Ikke likte han å være med min familie, ikke likte han å gjøre ting for min del, aldri ga han meg noen form for oppmerksomhet i type frokost på sengen, blomster uten at det var noen spesiell anledning. Jeg har rett og slett levd alle disse årene uten ekte kjærlighet, jeg har kastet bort åtte år på et forhold som ikke har vært bra for meg eller for han.
      Jeg turte til slutt ikke å si noen ting som kunne få han til å reagere, aldri har han skadet meg fysisk, men jevnt gjennom spesielt de siste fire årene, har han skadet meg på verste tenkelige måte psykisk. Jeg kunne gå oppimot en uke hvor jeg ble straffet meg stillhet. Over ting som de aller fleste ville sett på som små bagateller. Aldri har vi hatt en ordentlig samtale om ting som plager meg eller han, fordi han ikke klarer å kommunisere. Jeg har bodd med en som ikke har snakket med meg på flere døgn, jeg har blitt straffet for å prøve å dele mine følelser eller snakke om ting som plager meg. Jeg har laget middager, ryddet og vasket uten å få så mye som ett smil i gjengjeld.
      Den dagen HAN gjorde det slutt; det er det verste som har skjedd meg der og da, en kort mnd etter var det det beste som kunne hendt. Jeg møtte “min Jonas”. Idag har vi vært kjærester i fire mnd, på den tiden har jeg opplevd mer kjærlighet, ømhet og romantikk enn jeg med min eks gjorde på åtte år. For første gang i mitt liv har jeg fått komplimenter hver eneste dag, og jeg blir sett på med et blikk som sier at han elsker meg.
      Jeg vet ikke om dette hjelper deg på noe vis, jeg ville bare dele det med deg. Jeg “hatet” å få høre at det blir bedre, jeg knakk sammen hver gang noen sa det til meg. Men Marthe, du kommer til å få det godt igjen 🙂 Det kan jeg garantere deg!

    41. Har fulgt bloggen din en liten stund og vil bare ønske deg masse lykke og glede framover i livet, du er en fantastisk jente!! Jeg har selv vært der, noe jeg tror vi alle har eller kommer til å oppleve, kjærlighetssorg. Det er forferdelig, men en dag vil hverdagen (nettene) bli lettere å komme gjennom! <3 Godt å se at du fortsatt smiler,stå på <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg