Passion for reading…

 

Hei og hopp.. Svettlana over here! Jeg har akkurat satt meg inn i leiligheten med airconditionen på full guffe etter å ha sittet ute på verandaen og lest i en halvtime. En halvtime var alt jeg orket i ettermiddags-varmen. Altså, vi har hatt 39 grader i skyggen i dag, og sikkert 45 grader i solen. Det ble faktisk litt i det hotteste laget selv for meg som ALDRI klager på sol og varme. Vi ville nærmest renne bort alle tre, men på utendørs-marked skulle vi likevel. Dere må ikke tro at det er noe som hindrer oss i å handle! Hehe. Det var så uendelig mye kult der, og alt sammen var håndlaget! Både av interiør og dilldall. -Og likevel er det jo nærmest gratis. Gøy, gøy, gøy!

Denne gullhesten fikk bli med hjem sammen med to andre gull-skulpturer av elefanter og selveste Buddha. Tenkte jeg skulle følge trendene og pimpe stua med litt gull, sort og marmor når jeg kommer hjem. Tror dere ikke det blir bra? Noe må i hvert fall gjøres, for jeg begynner å bli mektig lei av det gamle hvite. Kanskje ikke et sjakktrekk å kjøpe skulpturer når kofferten allerede veier 25 kilo for mye, men hvordan skulle jeg kunne motstå denne håndlagde hesten? Den vil jo passe perfekt inn i den fremtidig pimpa stua vår!

 

“Hele livet på en dag” er boken jeg leser om dagen!
Fikk gåsehud etter tre sider, og så var jeg oppslukt.

27 kommentarer
    1. Hærlig 😀 kul gull hest ^^ så noe lignende her i Tyrkia ^^ kos deg masse 🙂 her tror jeg jeg skal sette meg i sengen og lese New York bekjennelser ^^ bare litt over 60 sider igjen 😀 hihi

    2. En annen bok du kommer til å like er: “Du elsket alltid havet” av Lucy Clarke.
      Kan du ikke ta bilder av leiligheten og vise oss? Hvorfor har egentlig din far den ekstra leiligheten?

    3. Var innom bloggerne jeg fast leser og irriterte meg noe over at løftene om at de skulle blogge hver dag gjennom feks hove ikke ble holdt i det hele tatt.. Gledet meg til å følge de der!! Men så går jeg innom din blogg og blir utrolig imponert over kvaliteten og hvor gode innleggene dine er!! Du er definisjonen på en god blogger Marthe 😀 kos dere masse på tur!

    4. Vet ikke om du har lest den men hvis du trenger en bok du blir hekta på så er the fault in our stars av John Green en helt fantastisk bok! Du ler og griner om hverandre og den er bare helt fantastisk! Andre bøker fra John Green er også verdt å prøve ut 🙂

    5. Jeg elsker den boka! Absolutt en av mine favoritter! Veldig trist men også super fin<3
      Har allerede lest den fra perm til perm to ganger:-)
      Kos deg masse videre<3

    6. Vet ikke om du er klar over det, men Buddah er sett på som vanvittig hellig i Thailand, og derfor er det ikke tillatt å ta med Buddahfigurer ut av landet. Du kommer mest sannsynlig til å bli stoppet i sikkerhetskontrollen på flyplassen :/

    7. Jeg tror det er ganske mange hundre tusen som spaserer ut av Thailand med Buddha figurer uten å tenke over det. Og tror ærlig talt ikke at tollerne i Thailand bryr seg nevneverdig om det dersom de ser en figur som tydeligvis er laget i forrige uke. Regelen er mer ment for antikke figurer. Men man kan uansett lovlig ta dem ut av landet ved å få tillatelse – dersom formålet er religiøst. (utenom de små man henger i smykker rundt halsen (phra khreuang) Du må da ta med 2 bilder av fremsidene på figurene (ikke mer enn 5 figurer på et bilde), kopi av passet og selve figurene til:
      Office of Archaeology and National Museums
      (Telefon: 0 2628 5032)
      Th. Si. Ayuthaya.
      Thewet, Dusit, Bangkok
      Men det er også et sted i Chiang Mai, Songklah og Phuket du kan få en slik tillatelse. Kanskje din far vet hvor i Chiang Mai så er du sikker på at du ikke blir stoppet 🙂

    8. Anonym: Tusen takk for tips! Det kommer alltid godt med 😀 Får jo ikke lest nok bøker! Er dette også en klisse-bok? 🙂 Jeg skulle nok ha tatt bildene før vi rotet det til her, for nå er det helt bombandert. Det er bare en 40 kvadrats leilighet med et rom hvor vi har stue,kjøkken og seng i ett, og bad. 🙂 Jeg kan heller knipse en rekke bilder av rommet vi skal bo på til uken! 😀 Da lover jeg å få filmet litt også. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg