A visit at hot springs

For en innholdsrik lørdag! Jeg føler nesten det har gått tre dager siden sist. Vi har gjort så mye hyggelig at jeg ikke riktig vet hvor jeg skal starte, men et sted må jeg begynne for nå nærmer klokken seg 01.00 her i Thailand og jeg trenger skjønnhetssøvnen min! Hehe. Lørdagen startet med et besøk på “Hot springs”. En slags park oppi fjellene, med varme kilder. Dere husker kanskje at jeg besøkte dette stedet i fjor også? Vel, Jonas måtte jo også få oppleve å koke egg i varme kilder! Til tross for at gradstokken viste 34 varmegrader, pakket vi piknik-kurven og dro til fjells for å spise lunch ved hot springs. Det ble en varm affære, men fy søren så fint vi har hatt det.

Å dyppe føttene i dette vannet skal visst være veldig sunt, men når man er en av dem som dusjer i 16 varmegrader, blir det fort litt for hett! Hehe, tre sekund klarte jeg å holde føttene under før jeg fikk pustevansker og dro dem opp igjen. Jeg vet ikke hva det er med meg, men huden min takler visst ikke vann som er over 25 varmegrader. Jacuzzi + meg = rødsprengt tryne.

Videre tok pappa oss med til noen fjellgrotter like i nærheten for et aldri så lite hulebesøk! Ser dere alle trappetrinnene på bildet under? Dette er bare deler av veien vi måtte igjennom for å komme til den mørke, fjellgrotten. Foråsidetsånn.. Jeg har aldri sett Jonas så svett! Haha, han var virkelig så gjennomvåt etterpå at vi ikke kunne annet enn å dra rett hjem til pappas basseng. <3

Muang on Cave er en mørk fjellgrotte som har eksistert i tusenvis av år. Det er som dere ser så trangt og bratt her at man nesten må gå på alle fire for å komme seg helskinnet ned! Mørkt er det også, og det hjelper heller ikke på redselen for å treffe på edderkopper og flaggermus. HEH. -Men så sykt spennende! Inni hulen er det nemlig rene kunstverket av dryppstein som helt naturlig har formet seg som ulike figurer og dyr. Skal dere til Chiang Mai en gang i fremtiden så er dette absolutt noe dere må få med dere.

Ser dere edderkopp-hjemmene? Hoho, fysj!
Håper dere har hatt en fin lørdag der hjemme også.

16 kommentarer

Siste innlegg