Chocolate chip cookies

JUMMY! Tirsdagskos må man også ha. Ihvertfall av og til! I dag fristet det så med hjemmelagde kjeks at jeg bare ble nødt til å lage det. “Chocolate chip cookies” står dermed på dessert-menyen vår i dag. Middagen har vi ikke engang begynt på enda. Jonas og jeg skal lage oss noe helt vanvittig godt, og oppskriften på dette skal dere få i morgen! Bare å glede seg. <3 Det er faktisk Jonas sin storfavoritt.

Du trenger: 1. 200g mørk eller lys kokesjokolade 2. 175 g romtemperert margarin 3. 110 g sukker 4. 110g brunt sukker 5. 1 egg 6. 1 ts vaniljesukker 7. 1 ts bakepulver 8. 175 g hvetemel 9. 1 ts salt 10. Eventuelt litt mandler/peanøtter


Slik gjør du:
1. Start med å røre sukker, brunt sukker og smør til en luftig masse.
2. Tilsett egget, rør godt og tilsett til slutt bakepulver, salt, hvetemel og vaniljesukker.
3. Hakk opp sjokoladen og rør også denne i helt til slutt.
4. Rull deigen til små rundinger og ha 16 på hvert stekebrett med bakepapir under.
5. Stek midt i ovnen på 200 grader i 10-12 minutt. Avkjøl på rist.

Man kan ikke være like heldig hver gang, men det får være måte på! Herlighet, aldri sett så svarte cookies i mitt liv. De er sortere enn bekledningen min jo! Heldigvis var det bare siste brett som ble glemt igjen i ovnen. Jeg var nemlig opptatt med bildeknipsing da disse kakene ble satt inn.. Sånn går det når Borge prøver å gjøre flere ting samtidig.

Jeg fikk 32 små cookies! Håper det smaker.
Server med et kaldt glass melk til! <3

21 kommentarer

Siste innlegg