Marthe tipser: Snacks på grillen!

Er det noe som hører sommeren med, så er det grilling. Gjerne på stranden og gjerne alt for ofte! Våkner jeg opp til sol og finvær så er jeg aldri treg med å dra på butikken for å handle inn til dagens grillmåltid. Jeg har allerede mistet tellingen på hvor mange ganger Jonas og jeg har satt av fridagen til noen hyggelige timer på stranden. Bare vi to, engangsgrillen, hunden, og litt lesestoff. <3

Da Jonas og jeg nøt oss på Hamresanden for et par dager siden, bestemte vi oss nok en gang for å stelle i stand med noe snacks! Jeg var i eksperimenterings-hjørnet og kjøpte dermed inn på både det ene og det andre! Burger og ostepølser er supergodt, men av og til får jeg lyst til å prøve meg på noe helt nytt! Noe som kanskje ikke er like tradisjonelt. So i did! Denne dagens lunch besto av pestotagliatelle, grillet asparges surret i spekeskinke, ristede pinjekjerner og et lite dryss parmesan ost. Til dessert lagde jeg oss honning-glasert ananas med grillet marshmallows, bringebær og pådrysset melis. Ah, jeg får vann i munnen av å tenke tilbake på dette måltidet.

Du trenger: Tagliatelle med grillet asparges
1.
En bunt asparges 2. En pakke spekeskinke 3. Pinjekjerner 4. Tagliatelle for 2 5. Litt revet parmesanost 6. En boks grønn pesto

 

Slik gjør du:
1. Kok tagliatellen ferdig hjemme. Vil du bruke ferdigpesto så blander du den ferdigkokte tagliatellen sammen med 2-3 ss pesto. Vil du lage pestoen fra bunnen av (anbefales!) så gjør også det hjemme før du pakker det hele med deg. Oppskriften på min hjemmelagde, grønne pesto finner dere HER. Den er virkelig nydelig! Men strekker ikke tiden til så smaker det sikkert godt med ferdigpesto også.
2. Surr aspargesene inn i spekeskinke, krydre med litt pepper, og grill! Grill gjerne også noen cherrytomater til.
3. Legg de møre aspargesene over den ferdige tagliatellen, strø over noen ristede pinjekjerner og topp med litt revet parmesan!

Tidenes grilltips til deg som allerede har spist deg lei på pølse og burger! Synes dere hovedretten fristet så wait for it.. Under her legger jeg også ved oppskriften på denne litt for gode desserten! Har dere noen spennende grilltips til meg, så legg gjerne igjen en kommentar under her. Jeg er alltid giret på å prøve noe nytt! Spesielt oppskrifter som kommer fra dere. <3 Kanskje deler jeg dem på bloggen også?

Du trenger: 1. En fersk ananas 2. 4 marshmallows 3. En håndfull bringebær 4. Litt melis 5. 2-3 ss flytende honning

Slik gjør du:
1. Del ananasen i mindre ringer, skjær av skallet rundt og pensle en av sidene med litt søt honning.
2. Legg de glaserte ananasringene på grillen og varm dem til de er blitt helt møre!
3. Grill 2-4 marshmallows rett før ananasen er klar, legg disse på toppen og pynt med bringebær og melis!

Rimi grill konkurranse:
Ser det ikke godt ut? Dette smaker sikkert nydelig med vaniljeis til også! Akkurat nå kjører Rimi en spennende grillkampanje hvor de blant annet deler ut 1000 kroners gavekort hver eneste uke ut hele sommeren. Jeg har selv deltatt i trekningen, og dere må gjerne gjøre det samme! Dere kan lese alt om instagram-konkurransen eller ta en titt på de andre deltakernes bidrag HER. Så.Mye.God.Mat!

Slik gjør du:
1. Åpne instagram
2. Last opp ditt grillbilde
3. Merk bildet med #HeleNorgeGriller

 

Lykke til! Mulighetene til å stikke av med 1000 kroners gavekort er mange!
Har dere lyst på enda flere tips? Besøk gjerne også facebooksiden til Rimi HER

      Annonse

17 kommentarer
    1. vet at dette er litt utenfor innlegget, men er du fornøyd med kroppen din, eller mer fornøyd etter at du begynte å trene aktivt?

    2. Her om dagen så grillet vi en laksepakke, laks og grønnsaker pakket inn i folie. Det var såå godt med noe annet, enn tung grillmat 😀 Anbefales! Ved siden av hadde vi poteter som var kuttet opp, blandet med olje og havsalt, som sto å godgjorde seg i ovnen 🙂

    3. Har du lyst til å prøve en sommerlig snacks på grillen så kjøp inn bananer og sjokolade. Snitt bananen på midten(med skall på) legg en sjokolade remse i bananen og pakk den inne i folie. Legg den på grillen til sjokoladen er smeltet. Det er bare NYDELIG!:) ha en fin dag videre <3

    4. Har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men hva er din favorittsolkrem? Du har så fin farge. Kunne du ordnet en rabattkode på coverbrands på de? ( solkrem, spray, aftersun )

    5. Hei, Marte!
      Fin blogg driver du. Vil ønske deg lykke til i alt du gjør! Kan jeg få å stille et spørsmål? Hvordan er det å bli så pen som deg? Er det mulig? Du er så vakker og har en vakker kropp at jeg blir misunnelig på en gang. Hva gjør du med den? Og når er det din fødselsdag? 🙂
      Gjerne takk for svar!
      Med vennligste hilsen! <3

    6. Du tar så utrolig fine bilder Marthe! Skulle gjerne ha lært litt av deg! Også så søt du er som tar inn tre hunder og gir de et godt hjem. Du er en godhjertet person! Det skal du vite! Misunner at du er så dedikert og flink til alt du gjør! Håper du får en fin helg! Sender deg en mail og håper på svar! Vi har jo pratet sammen litt før for lenge siden husker jeg. Jeg har jo fulgt deg fra dag en! Stor klem <3

    7. åå, SI at du skal være med på norges neste masterchef! Eller melder deg på neste gang igjen. Du er jo så kreativ!!!

    8. Hei! Vet det er litt utenfor innlegget, men hvor er bikinien din fra? ehe.. på utkikk etter en for sesongens sydenferie. Elsker bloggen din og har prøvd ut diverse av mattipsene dine og kjøpt noen av favorittene mine fra klesskapet ditt 😀

    9. Sofie: Hei hei! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding Sofie 😀 Bikinien min kjøpte jeg på Lindex i Januar, før jeg dro på surfekurs til Marokko. Jeg vet jammen ikke om de har den inne enda, men det er kanskje verdt å ta en titt? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg