15 ting du ikke visste om meg

1. Jeg våkner skummelt ofte omtrent et minutt før morgenalarmen min ringer. Dette skjer så ofte at jeg begynner å lure på om jeg har en sjette sans. Dette skjedde senest i dag tidlig og det er virkelig bare snakk om minuttet før alarmen ringer. Hvordan vet hodet mitt at det skal våkne på dette viset? Alarmen kan stå på både 07.00, 08.00 og 09.00. Jeg våkner gjerne et minutt før den ringer uansett.

2. Jeg elsker overlevelsesdokumentarer om mennesker som har hatt “nær døden opplevelser”. Enten de nesten har blitt spist av en hai, har overlevd et løveangrep eller et slangebitt. Det er ikke så ofte jeg finner disse tvprogrammene, men når jeg først treffer på et så beveger jeg meg ikke av flekken. Jeg leste også en bok kalt “Den dagen jeg døde” da jeg var rundt 14 år gammel og dette er fremdeles en av mine favorittbøker i dag. Den remser opp en rekke historier om mennesker som egentlig ikke skulle ha vært i live. Wuhuuu!

3. Når jeg blir bilsyk så ser jeg ut i luften og tenker på delfiner og sjø. Ikke spør.. Det er det eneste som hjelper.

4. Jeg er paranoid når jeg kjører bil. Jeg ser mer i speilene enn på veien foran meg. Bilen bak er ALLTID sivilpoliti. Skulle tro jeg var en kriminell som alltid kjørte over fartsgrensen. Det er jeg altså ikke. Jeg har heldigvis aldri fått en fartsbot. Bare parkeringsbøter..

5. Blunkefjes er en sur smiley. Jeg bruker den ikke med mindre jeg er irritert.. Nei, jeg bruker den aldri.

6. Jeg blir fort glad i mennesker og hater å ta farvel. Jeg ville dø av sorg da jeg skulle dra hjem fra Zimbabwe etter å ha vært der helt alene som frivillig i 2 uker. Jeg ble så glad i alle de ansatte at jeg gråt over den kommende hjemreisen allerede en uke i forveien.

7. Jeg er en danseløve på byen. Så lenge jeg ikke er klin edru så er jeg aldri vanskelig å be!

8. Jeg blir fryktelig fort distrahert. Har jeg en kjedelig mail å besvare så finner jeg alltid på noe “viktigere” å gjøre. Som å sjekke facebook, instagram eller kommentarfeltene på bloggen. Slik er det vel med oss alle? Har vi en kjip skoleoppgave så blir plutselig til og med rengjøring mer interessant. Alt som er kjedelig blir gjort i siste liten. Betale regninger går også under denne kategorien.

9. Er det noe jeg ikke kan fordra så må det være insekter, sting, kaffe, stress og kjepphøye, sure, utakknemlig mennesker. Hvorfor finnes det egentlig? What’s the point? Kan ikke alle bare være glade? Og hva er seriøst vitsen med sting? Eller hold som noen kaller det.

10. Jeg har en greie for Petter Northug og Jon Carew. Jeg vet.. To helt forskjellige typer mannfolk.

11. Jeg bryr meg alt for mye om været. Det påvirker hverdagen min så til de grader! Får vi sol og plussgrader på gradstokken så hviner jeg av glede. Jeg blir virkelig oppiktig sjeleglad. Dere har kanskje merket det på blogginnleggene mine også? Får vi regn så må jeg alltid fortelle Jonas hvor dumt og lite nødvendig det er. Høhø. Jeg er virkelig en sommerperson, men alt annet enn regnvær er bra vær.

 

12. Jeg elsker å ha det ryddig rundt meg. Det er bare så synd at jeg aldri har det.

13. Jeg smiler stort sett hele tiden, men jeg ler bare når noe er morsomt. Jeg elsker å le så det gjør vondt, og derfor setter jeg uendelig stor pris på mennesker som sier morsomme ting. Jeg liker mennesker som er morsomme uten å prøve. Folk som er morsomme uten å vite det selv. Gir det mening? Pappa Lars er en av disse menneskene. Jeg kan le av den mannen hele dagen..

14. Jeg leser mange blogger i løpet av en uke, men disse MÅ jeg innom hver eneste dag: 1. www.fotballfrue.no 2. www.angelicablick.se 3. www.kenzas.se 4. www.kristinaandersen.no 5. www.livingdoll.no 6. www.nettenestea.com 7. www.leneorvik.no

15. 2012 må ha vært mitt livs beste år. Jeg var i Egypt, Mexico, Palmanova, Sør Afrika, Hellas og Zimbabwe på et og samme år. Jeg brukte en liten formue på reising, men det var virkelig verdt det. Jeg trengte en god pause etter 13 år med skole. Alle fortjener et slikt opplevelsesrikt år. <3 Å reise er virkelig det beste som finnes. Jeg skulle ønske jeg satte meg på et fly mye, mye oftere.

 

Dere som har fulgt meg i tre år nå.. Lærte dere noe nytt? Hihi. <3
Det er jammen ikke lett å skulle komme på noe dere ikke allerede vet!

       Alt av kommentarsvaring tar jeg igjen sent i kveld. Nå drar jeg på jobb!

47 kommentarer
    1. Elsker slike innlegg 🙂 Lærer noe nytt om deg da og det er alltid kjekt 🙂 Ha en fin dag videre <3

    2. Åh, takkgud, for at noen har skjønt dette med blunkefjes, at dette ikke er en positiv smiley! 😀 skal refererer til dette innlegget hver gang jeg diskuterer dette med noen som mener blunke smiley er flørting!!

    3. Åååå jeg kjenner meg igjen i nr 7! Haha, det er meg akkurat nå.. Har en stoor oppgave til søndag, men orker ikke starte 🙁 haha
      men liker at du har sånne her innlegg, Marthe! Det er veldig morsomt å bli bedre kjent med deg sånn her 😀

    4. Det er så skummelt at jeg kjenner meg så godt igjen i nesten ethvert punkt! Utrolig gøy å lese slike innlegg. Mye av dette har jeg plukket opp i løpet av tiden jeg har fulgt med på bloggen.
      Håper du har en fin kveld på jobb! <3

    5. Jeg kan anbefale deg å se på I Survived. Jeg er ikke helt sikker på hvor du kan se det, jeg så det på YouTube for et par år siden. Det er et helt sinnsykt program!! 😀

    6. Kjenner meg igjen på mange av de punktene :p bortsett fra den med å være bilsyk da, tror jeg aldri har tenkt på delfiner og hav da, hehe! men morsomt å høre litt annet om deg:-)

    7. Hei! Du er jo en bereist kvinne!! Skal til alcudia i morgen, vært der? Noen tips? Bruker folk string bikini der?

    8. Litt privat sprøsmål, men har tenkt på det en stund! Hvor er mammaen din og har du god kontakt med henne? Før husker jeg vi så henne på bloggen, og når du var i Stavanger osv. Har det skjedd noe mellom dere?

    9. Har ikkje fulgt bloggen din i 3 år, men en god stund nå :)) alltid like hyggelig å stikke innom deg og smile litt, eller le HØYT ,bli inspirert, får mattips eller DIY eller hva det enn måtte være du finner på 🙂
      Lærte endel nytt om deg i dag , veldig hyggelig 🙂
      ønsker deg en strålende helg fineste du <3

    10. Hva var det du gjorde der du var med løvene og de menneskene på bildet ved siden av? og hva kostet det?

    11. Det du skrev om sånne “nær døden” serier, så er det noe vi har til felles!
      Anbefaler deg å sjekke ut “i survived”, det er såå spennende og noen ganger litt skummelt! Hvis du egentlig ikke har tid tid å se på tv, så burde du ikke sette på det siden det er virkelig hard work å reise seg før man har sett episoden ferdig haha. Det går på tv2 bliss 🙂

    12. cuskima: Å <3 Tusen takk! Så hyggelig at du likte innlegget og forhåpentligvis lærte meg en smule bedre å kjenne 😀 Ønsker deg også en nydelig helg! 🙂

    13. Frida Bringslimark: Så herlig å høre at du likte det Frida 🙂 Må prøve å dele litt mer av meg selv fremover. Jeg var jo så flink på det før! <3 Håper du har hatt en super fredagskveld selv. 🙂

    14. Jovana: Da synes jeg i det minste det er fornuftig av deg å lese blogg i stedet 😀 Hehe! Glad du likte innlegget Jovana 🙂 Tusen takk for en superfin kommentar. <3 Lykke til med oppgaveskrivingen!

    15. Jeg er akkurat lik som det med tanke på det med og våkne ett minutt før vekkerklokken! Jeg syns nesten det er litt ccreepy fordi det skjer så ofte, og som du sier spiller det ikke noen rolle om vekkerklokken står på 07 eller 09, jeg våkner fortsatt ett minutt før uansett!

    16. Det der med blunkefjes er så sant!! Jeg mener akkurat det samme og det er INGEN som skjønner meg, men alle har sluttet å bruke det til meg siden jeg “klikker”. Hvis de glemmer seg så sier de alltid unnskyld da, hehe. Som du sa, jeg bruker det bare hvis jeg er irritert (spesielt til typen, haha)

    17. For et fantastisk koselig og artig innlegg! Flere av disse 😀 Du inspirerte meg også til å bli HELT sikker på at jeg har lyst til å reise og jobbe som frivillig!
      Må også si meg helt enig angående blinkesmiley, haha 😀

    18. jeg har også en greie for Petter Northug og John Carew! Det er helt sykt stor forskjell på de to mennene men det er bare noe ved di! Elsker bloggen din, jeg leser den hver dag! <3

    19. Eeelsker slike innlegg! 🙂 Jeg er helt lik deg på nr 2. Bruker å se på sånne program på Animal Planet, ofte av folk som har overlevd haiangrep ol. 🙂

    20. Insekter er veldig viktig i verden. De er så viktige at uten de hadde vi dødd. Les på nett, hvis du ikke tror det

    21. Hei! om noen få uker er jeg også ferdig med 13 år skolegang, og har så utrolig lyst å reise etter det, å leve litt! Men lurer på hvordan i all verden du fikk rå til å reise så mye? det er det eneste som stopper meg..

    22. Hvor er den svarte bikinien fra?
      Vi er mer like enn hva du tror! Helt snålt å føle at jeg leser ett innlegg om “meg selv” nesten!
      Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg