How to make a classy updo

God kveld kjære lesere! 17. mai nærmer seg og jeg vil tippe at mange av dere ikke har den minste peiling på hva dere skal gjøre med håret? Her kommer et lite tips til en classy updo som lages på fem minutt. Kanskje ikke det engang. Jeg har nok en fordel med mitt lange og fyldige hår akkurat til denne frisyren, men jeg laget noe lignende da jeg hadde mellomlangt hår også og det ble superfint, så dere behøver ikke å ha like langt hår som meg for å få dette til å bli elegant! Bilder med steg for steg beskrivelser får dere under. Har dere noen spørsmål så må dere bare spørre. Jeg skal være tilgjengelig for å svare dere. Pcen blir nemlig min bestevenn i kveld!



Slik gjør du:
1. Start med å krølle håret med en hvilken som helst krølltang eller krøllstav. Jeg bruker Mast krøllstaven min fra www.makestyle.no
2. Del håret opp i fire seksjoner. Start med en seksjon, del den i to igjen og surr den slik som vist på bilde nr.3
3. Ta tak i et par hårstrå nederst i den surrede seksjonen, og press resten av håret oppover som vist på bilde nr.4
4. Nå vil den surrede seksjonen bestå av en rotete hårdott og det er akkurat slik vi vil ha den! Krøll det hele sammen som en ball og fest med fliseklemmer til “hårdotten” sitter fast. Du er nå ferdig med en av fire seksjoner!
5. Ta tak i neste seksjon, del også den i to og surr den før du tar tak nederst, presser håret oppover, samler “hårdotten” som en ball og fester med fliseklemmer helt inntil den forrige. Gjenta til alle fire seksjoner satt opp, spray med hårspray og du er klar!

Forsto dere det? Nå hva synes dere? <3

28 kommentarer

Siste innlegg