A life saving moment

He-rre-gud. Jeg har vært superkvinne denne søndagsmorgenen! Jeg skulle akkurat til å gå ut døren, hive meg i bilen og kjøre for å hente mine to treningspartnere da jeg fikk øye på nabokatten leke med en mus i hagen. Jeg ble selvfølgelig helt hysterisk, la fra meg alt jeg holdt i hendene, og spurtet ut døra. Det eneste som sto i hodet mitt nå var å redde musa fra å bli torturert til døde og spist etterpå. Bella meldte seg straks på “team Marthe” og bjeffet og hoiet like mye som det jeg gjorde. “VEKK! SHOSH! BORT MED DEG PUS!” Katten rikket seg ikke av flekken og før jeg visste ordet av det hadde jeg ikke bare et, men to offer foran meg. Jeg visste virkelig ikke om jeg skulle le eller grine da katten begynte å jage Bella ved å løpe etter henne i sirkler. Jeg hadde lyst til å le, men jeg visste at Bella ville tape kampen så jeg ble bare nødt til å åpne døren til leiligheten og la Bella spurte inn igjen. For et syn! 1-0 til nabokatten.. 

Jeg fikk etter mye styr tak i musa, men den spratt ut fra hendene mine igjen og spurtet mot et stup. Jaja, jeg prøvde ihvertfall! Superkreftene strakk kanskje ikke helt til i dag, men jeg skal ha for å ha gitt naboene litt søndagsundeholdning. Haha! Jeg skulle så ønske at bildet over her var i fokus. Det er ikke ofte man får katt, mus og hund på et og samme bilde! Her ser dere stakkaren i midten, og Bella og meg mot katten! Dette ble tatt like før den skyldige bestemte seg for å snu det hele om til “cat against dog”.

Bedre lykke neste gang Borge!
Flere som har forsøkt å redde liv denne formiddagen?

24 kommentarer
    1. Hahaha ler meg i hjæl av deg Marthe 😀 du er rå 😀 Digger deg <3 Idag har jeg vært på trening og nå slapper jeg av med en film <3 Kos deg og ha en hærlig Søndag videre 🙂 Klem

    2. Neeh, satt å såg på at han Po (katta mi) spist ei mus tidliare idag.. Nature! E ikkje sånn at eg ikkje bryr meg, har redda både mus og fugla då eg va øngre, men nu syns eg dæ e meir interesangt å se på 😛 Han må jo ha mat, og sånn e dæ bære :O

    3. Hahaha. Bra du reddet musen og Bella da. 😀 Får håpe at det gikk bra med musen etter å ha kastet seg utfor et stup. 🙂

    4. Hahaha, så morsomt! Jeg reddet en gang en lemen fra å bli drept av katta min 🙂 Forresten, jeg har samme tights som deg og synes det er så kjedelig at de er litt gjennomsiktige i rompa, spesielt når man bøyer seg ned eller går i oppoverbakke.. Men ellers er de jo helt herlige 🙂 Ha en fin dag da!

    5. så utrolig vittige og gøye bilder 😀 ler meg ihjel! ikke fult så moro at den tok selvmord kanskje.. var stupet veldig høyt? er den over 5 meter må den jo ha dødd .. så temmelig høyt ut ja 🙁 men du er en god sjel du marthe! ^^ skulle ønske jeg var din nabo idag :p

    6. Dyreelsker som jeg er digget jeg dette innlegget! Hahaha jeg ville gjort akkuratt det samme som deg 🙂 kasta fra meg alt jeg hadde i hendene og hjulpet den svake (Y) får håpe den lille tassen har det bra i grøfta 🙂

    7. Frida Bringslimark: Hehehe, viktig å hjelpe de stakkarslige dyrene som ikke kan forsvare seg selv! 😀 Tusen takk Frida. Håper du har hatt en kjempefin helg. <3

    8. ja håper eg reddet hunden min -hun er syk og hatt blødende diaree i to dager,har passet henne i 2 døgn nå og sjekket at hun drikker og går på do. I morgen skal vi til legen for å se om de finner noe for hun vil ikkje spise 🙁
      ellers er du snilleste godeste som ville redde musen. Bra Bella reddet seg unna katten da !!!
      ha en super dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg