Tortillarull med serranoskinke

God morgen! Ja, jeg sier god morgen til tross for at klokken nærmer seg halv to. Jeg har vært våken siden 07.30, løpt utendørs i finværet, tatt solarium og nytt en deilig lunch bestående av tortillalefser med serranoskinke. Høres godt ut eller hva? Vel det var det også, og derfor vil jeg dele oppskriften videre med dere. Dette passer jo ypperlig både som frokost, lunch, kveldssnacks og tapas! Det er ikke første gang jeg lager meg tortillaruller som snacks. Jeg har tidligere tipset dere om tortillarull med karrimajonès, salat og roastbiff. Den fulle oppskriften på disse finner dere i DETTE innlegget. Håper det ser så fristende ut at dere får lyst til å teste selv!


Slik gjør du:
1. Legg et tynt lag grønn pesto nederst.
2. Dekk så lefsen med et par skiver serranoskinke.
3. Legg på salat, pinjekjerner, soltørkede tomater og litt creme fraiche.
4. Rull lefsen sammen, stikk smaksfrie tannpirkere gjennom rullen og kutt i mindre biter.

Nå skal jeg bare se å få stelt meg litt før jeg drar ut for å få unnagjort dagens små ærend. Tenkte blant annet å ta en tur på sørlandssenteret for å lete etter DIY ingredienser! Mihi, jeg skal ikke love noe nytt DIY innlegg før jeg vet at resultatet blir vellykket, men jeg skal ihvertfall prøve meg på noe morsomt i dag! Ellers blir det vel som alltid knipset noen antrekksbilder før jeg tar turen på besøk til Annika. I kveld blir det girlsnight med “Norske talenter” på tvskjermen tenker jeg. Det skal bli fint å få jenteskravlet litt igjen!

Så det godt ut? Har dere tid og ork til å lage pestoen selv så gjør det!
Alt blir selvfølgelig best hjemmelaget. <3 Ha en riktig GOD HELG.

19 kommentarer
    1. Mens vi er inne på tortillaruller så må jeg bare tipse deg om noe som smaker himmelsk! Smør på et lag med snøfrisk naturell, legg på noen snaier med enten spekeskinke eller røykt laks, også topper du det hele med vårløk! Fantastisk i sommervarmen!
      Kos deg masse ikveld med Annika 🙂

    2. Er den besje jakken din fortsatt inne på vera moda? 🙂
      Maten så utrolig god ut, skal definitivt prøves!!

    3. Hei Marthe!
      Du hadde en konkurranse på instagram for noen uker siden. Er det lenge til du trekker vinneren av #imsdalaktiv6060 ? 🙂

    4. mmmm,dette må jeg prøve! men har du prøvd med hjemmelagd guacamole i bunn i stedetfor pesto? det hadde sikkert vært knall godt! åh…får vann i munnen her jo! å med speltlomper,namnam!

    5. Hei Marthe! Jeg vil så gjerne spørre deg om noe! Det virker som om du spiser sunt når det passer deg men ikke er redd for å kose deg med noe ekstra godt! Problemet mitt er at jeg spiser sunn mat og da rører jeg ikke godteri og kaker på flere måneder. Men i går kveld gjorde jeg nettopp det, og da ble det ikke bare et brownies stykke med is, men 5!! Det medfører at jeg føler meg elendig i dag. Så jeg lurer på om du med den vakre kroppen din også overspiser innimellom?
      Klem

    6. Karoline: Heisann Karoline! Å jeg overspiser titt og ofte jeg. Hehe, jeg klarer ikke å holde meg unna søtsaker en eneste dag og spiser jeg sunt en dag så er det bare fordi jeg har lyst på noe som tilfeldigvis er sunt. Så galt er det med meg! Hehe 😀 De fem stykkene med Brownies og is kommer ikke til å gjøre deg noe som helst så flink som du er i hverdagen. Det er fullt lov å skeie ut og det gjør ingenting om du gjør det litt oftere 😀 Så lenge du trener og spiser relativt sunt i hverdagen så går det kjempefint å unne seg noe litt ekstra godt en gang i blant 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg